اولین آداپتور افزودنی NVMe PCIe Gen 5 x16 جهان رونمایی شد

شرکت های‌پوینت آداپتور SSD جدید NVMe PCIe Gen 5 x16 را معرفی کرد که سریع‌ترین آداپتور SSD جهان است و از جدیدترین فناوری PCIe Gen 5 استفاده می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت های‌پوینت اولین آداپتور افزودنی NVMe PCIe Gen 5 x16 جهان را رونمایی کرد که می‌تواند تا هشت عدد SSD PCIe Gen 5 را با... نوشته اولین آداپتور افزودنی NVMe PCIe Gen 5 x16 جهان رونمایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  2
اولین آداپتور افزودنی NVMe PCIe Gen 5 x16 جهان رونمایی شد

شرکت های‌پوینت آداپتور SSD جدید NVMe PCIe Gen 5 x16 را معرفی کرد که سریع‌ترین آداپتور SSD جهان است و از جدیدترین فناوری PCIe Gen 5 استفاده می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت های‌پوینت اولین آداپتور افزودنی NVMe PCIe Gen 5 x16 جهان را رونمایی کرد که می‌تواند تا هشت عدد SSD PCIe Gen 5 را با حداکثر سرعت پشتیبانی کند. این کارت با قیمت ۱,۹۹۹ دلار عرضه می‌شود و با سرعت تا ۵۶ گیگابایت‌بر‌ثانیه کار و از حداکثر ۲ پتابایت درایو NVMe پشتیبانی می‌کند.

کارت افزایشی جدید Rocket 7608A PCIe Gen 5 x16 نام دارد و از هشت اسلات M.2 سازگار با Gen 5 2280 بهره می‌برد که یک SSD NVMe چهار خطی Gen 5 را با حداکثر سرعت می‌تواند اجرا کند.

تامزهاردور می‌نویسد که این کارت از سوئیچ PEX89048 شرکت برادکام (Broadcom) برای ارائه‌ی ۴۸ خط پهنای باند داخلی Gen 5 استفاده می‌کند که ۱۶ خط آن به دستگاه میزبان (اسلات فیزیکی x16) و بقیه به هشت اسلات M.2 اختصاص داده شده است. ابعاد 7608A شبیه به کارت گرافیک تک‌اسلات است و فرم‌فکتور تک‌اسلات با ارتفاع کامل و عرض زیاد برای جای‌دادن هشت SSD دارد. اولین کارت افزودنی NVMe PCIe Gen 5 x16 اولین کارت افزودنی NVMe PCIe Gen 5 x16

Rocket 7608A با پیکربندی‌های مختلف RAID سازگار است و از قابلیت پلاگین و تعویض گرم NVMe واقعی پشتیبانی می‌کند. این یعنی درایوهای NVMe در حال استفاده را می‌توان بدون خاموش‌کردن سیستم خارج و جایگزین کرد. پیکربندی‌های RAID را نیز می‌توان از کارت افزایشی به کارت دیگر منتقل کرد. این امر به کاربران امکان می‌دهد تا آرایه‌های RAID را بدون نیاز به پیکربندی مجدد به کارت‌های دیگر انتقال دهند.

برای خنک‌سازی، Rocket 7608A هیت‌سینکی آلومینیومی با طول کامل دارد که شامل تماس‌های مسی SSD و دو لایه پد حرارتی است تا اطمینان حاصل شود که هر هشت درایو هنگام کار با حداکثر توان بیش‌از‌حد گرم نمی‌شوند.

هیت‌سینک با طول کامل با فن بزرگ تکی همراه است که هوای تازه را به داخل می‌کشد و آن را روی کل هیت‌سینک پخش و هرگونه گرمایی را خارج می‌کند که از SSDها به هیت‌سینک منتقل شده است.

پورت NVMe PCIe Gen 5 x16

این کارت افزایشی ۸ اسلاتی را می‌توان با نرم‌افزار Storage Health Inspector های‌پوینت استفاده کرد که به کاربران امکان می‌دهد تا دمای تمام درایوهای متصل به کارت را ردیابی و سرعت فن، تنها فن خنک‌کننده روی کارت را کنترل کنند.

راهکار نرم‌افزاری های‌پوینت به کاربران کنترل کامل روی کارت ازجمله پیکربندی‌های RAID و ثبت سنسور را نیز می‌دهد که می‌تواند دما و سرعت فن و مصرف برق هر SSD را ارائه دهد. همان‌طور‌که گفته شد، Rocket 7628A اکنون با قیمت ۱,۹۹۹ دلار برای خرید در‌دسترس است.

نوشته اولین آداپتور افزودنی NVMe PCIe Gen 5 x16 جهان رونمایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow