اولین عینک تغییر رنگ‌دهنده جهان عرضه می شود

عینک‌های Chamelo با فناوری جدید، امکان تغییر رنگ یا شفافیت لنزها را با یک ضربۀ انگشت فراهم می‌کنند و به زودی وارد بازار می‌شوند. به گزارش تک‌ناک، این عینک‌ها توسط استیفون ماربوری تبلیغ می‌شوند و دارای دو نوع لنز هستند. لنز Dusk آن سریع‌تر از عینک‌های فتوکرومیک تیره می‌شود و لنز Prismatic این عینک رنگ‌های... نوشته اولین عینک تغییر رنگ‌دهنده جهان عرضه می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۱ تیر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  1
اولین عینک تغییر رنگ‌دهنده جهان عرضه می شود

عینک‌های Chamelo با فناوری جدید، امکان تغییر رنگ یا شفافیت لنزها را با یک ضربۀ انگشت فراهم می‌کنند و به زودی وارد بازار می‌شوند.

به گزارش تک‌ناک، این عینک‌ها توسط استیفون ماربوری تبلیغ می‌شوند و دارای دو نوع لنز هستند. لنز Dusk آن سریع‌تر از عینک‌های فتوکرومیک تیره می‌شود و لنز Prismatic این عینک رنگ‌های مختلفی دارد. این ویژگی‌ها به‌ویژه برای ورزش و فعالیت‌های بیرون از منزل مناسب است و می‌تواند در آینده در پنجره‌های خودرو و خانه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لنز Dusk می‌تواند تنها در 0.1 ثانیه یا 1800 برابر سریع‌تر از عینک‌های فتوکرومیک تیره شود. همچنین این لنز به شما انعطاف‌پذیری در شیوۀ ظاهر عینک آفتابی را می‌دهد.

رنگ از طریق یک لایه عدسی کریستال مایع می‌آید، که می‌تواند بسته به جریان الکتریکی، کم و بیش شفاف باشد. همچنین این رنگ به کاربر اجازه می‌دهد تا با طیف وسیعی از شرایط نور تنظیم شود، یعنی رنگ آن را می‌توان در داخل خانه محدود کرد و بیرون از خانه در نور روز رنگ آن را به حداکثر رساند. یک ضربه بر روی بند لمسی بازوی عینک، رنگ را در صورت لزوم تنظیم می‌کند.

در مورد تغییر رنگ، ماه آینده Chamelo یک سری فریم‌ از عینک‌های برند Euphoria الهام گرفته از دهۀ 1970 را عرضه خواهد کرد و دارای لنزهایی هستند که رنگ شفاف، زرد، نارنجی و صورتی گرم دارند. قیمت این عینک‌ها 385 دلار آمریکا است که مقرون به‌صرفه نیستند، امّا به دلیل تغییر رنگ، به نظر می‌رسد ارزش این قیمت را داشته باشند.

به احتمال زیاد جذابیت این لنزهای نوآورانه به سرعت کاهش پیدا کند. اگر این فناوری بدون هزینه‌های زیادی که بر روی این عینک‌های تیره Dusk (300-375 دلار آمریکا) و عینک‌های تغییر رنگ‌دهنده Aura (580 دلار آمریکا) قرار دارد، گسترش یابد، می‌توان آنها را در پنجره‌های خودرو، پنجره‌های منزل، پارتیشن‌های شیشه‌ای و نقاط دیگر استفاده کرد.

 

نوشته اولین عینک تغییر رنگ‌دهنده جهان عرضه می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow