تولید کره با استفاده از دی اکسید کربن و آب!

یک استارت‌آپ کالیفرنیایی به نام Savor با حمایت بیل گیتس موفق به تولید کره از دی‌اکسید کربن و هیدروژن شده است. به گزارش تک‌ناک، این فرآیند ترموشیمیایی بدون استفاده از حیوانات یا گیاهان انجام می‌شود و اثرات زیست‌محیطی بسیار کمتری نسبت به محصولات حیوانی و جایگزین‌های گیاهی دارد. همچنین این فناوری به تولید سایر محصولات... نوشته تولید کره با استفاده از دی اکسید کربن و آب! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۱ تیر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  1
تولید کره با استفاده از دی اکسید کربن و آب!

یک استارت‌آپ کالیفرنیایی به نام Savor با حمایت بیل گیتس موفق به تولید کره از دی‌اکسید کربن و هیدروژن شده است.

به گزارش تک‌ناک، این فرآیند ترموشیمیایی بدون استفاده از حیوانات یا گیاهان انجام می‌شود و اثرات زیست‌محیطی بسیار کمتری نسبت به محصولات حیوانی و جایگزین‌های گیاهی دارد. همچنین این فناوری به تولید سایر محصولات لبنی و گوشت‌های آزمایشگاهی می‌پردازد، که می‌تواند به کاهش اثرات زیست‌محیطی و دستیابی به اهداف آب و هوایی کمک کند.

شرکت Savor از یک فرآیند ترموشیمیایی برای ایجاد چربی غیر حیوانی خود استفاده می‌کند، که ردپایی از محیط‌های صنایع لبنی و جایگزین‌های گیاهی ندارد.

بیل گیتس در یک پست وبلاگی نوشت:

«تمام چربی‌ها از زنجیره‌های مختلفی از اتم‌های کربن و هیدروژن ساخته شده‌اند. ما تصمیم گرفتیم تا همان زنجیره‌‌ها را از کربن و هیدروژن و بدون دخالت حیوانات یا گیاهان بسازیم.»

آنها در نهایت فرآیندی را توسعه دادند که شامل گرفتن دی‌اکسیدکربن از هوا و هیدروژن از آب، گرم کردن و اکسید کردن آنها برای شروع جدا کردن اسیدهای چرب و سپس فرمولاسیون چربی است.

بر اساس گفتۀ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO)، دام‌ها مسئول 14.5 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند و جایگزین‌های چربی حیوانی که از روغن نخل استفاده می‌کنند، به جنگل‌زدایی گسترده و از بین رفتن تنوع زیستی دامن می‌زنند.

بیل گیتس توضیح داد: «ایدۀ روی آوردن به چربی‌ها و روغن‌های آزمایشگاهی ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد. امّا پتانسیل چنین محصولاتی برای کاهش قابل توجه ردپای کربن بسیار زیاد است. با استفاده از فناوری‌ها و فرآیندهای اثبات شده، ما یک قدم در زمینۀ دستیابی به اهداف آب و هوایی خود نزدیک‌تر می‌شویم.»

کرۀ Savor به راحتی تولید می‌شود و مقیاس‌پذیر است، امّا متقاعد کردن مردم برای جایگزینی کره و سایر محصولات لبنی با غذاهای تجربی، چالشی قابل پیش‌بینی در آینده می‌باشد. با وجود این، گیتس امیدوار است که حمایت او در این زمینه مؤثر باشد.

گیتس در این پست وبلاگی تأکید کرد: «چالش بزرگ پایین آوردن قیمت است تا محصولاتی مانند Savor مقرون‌به‌صرفه شوند. Savor شانس خوبی برای موفقیت دارد، چرا که مراحل کلیدی فرآیند تولید چربی آنها در صنایع دیگر نیز کاربردی است.»

وی اعلام کرد: «این فرآیند هیچ گاز گلخانه‌ای آزاد نمی‌کند و کمتر از یک هزارم کشاورزی سنتی از آب بهره می‌برد و مهم‌تر از همه این است که این کره طعم بسیار خوبی دارد.»

تحقیقات Savor در مجلۀ Nature Sustainability منتشر شد.

نوشته تولید کره با استفاده از دی اکسید کربن و آب! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow