اپل آی‌مک جدید خود را با تراشه قدرتمند M4 معرفی کرد

اپل کامپیوتر رومیزی آی‌مک را با تراشه جدید M4 و رنگ‌های متنوع معرفی کرد. این دستگاه بسیار سریع‌تر از کامپیوتر‌های ویندوزی است. اپل با رونمایی نسخه‌یجدید آی‌مک مجهز به تراشه M4، هفته‌ مک را آغاز کرد. این مدل جدید دو برابر قوی‌تر از آی‌مک M1 است. اپل اولین بار تراشه M4 را در ماه می […] نوشته اپل آی‌مک جدید خود را با تراشه قدرتمند M4 معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۷ آبان , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  3
اپل آی‌مک جدید خود را با تراشه قدرتمند M4 معرفی کرد

اپل کامپیوتر رومیزی آی‌مک را با تراشه جدید M4 و رنگ‌های متنوع معرفی کرد. این دستگاه بسیار سریع‌تر از کامپیوتر‌های ویندوزی است.

اپل با رونمایی نسخه‌یجدید آی‌مک مجهز به تراشه M4، هفته‌ مک را آغاز کرد. این مدل جدید دو برابر قوی‌تر از آی‌مک M1 است. اپل اولین بار تراشه M4 را در ماه می به‌همراه آیپد پرو ۲۰۲۴ معرفی کرد؛ اما این تراشه تاکنون در خط تولید مک استفاده نشده بود. تراشه M4 در آیپد پرو با آنچه اپل فناوری نسل دوم ۳ نانومتری نامیده، ساخته شده است و از پردازنده‌ای با حداکثر ۱۰ هسته مرکزی و ۱۰ هسته‌ گرافیکی بهره می‌برد. هم‌زمان با معرفی این محصول، اپل از دسترسی عمومی به فناوری جدید Apple Intelligence نیز خبر داده است که به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی macOS Sequoia 15.2 عرضه می‌شود.

آی‌مک M4

طراحی و مشخصات فنی

ورج می‌نویسد که iMac جدید به نمایشگر ۲۴ اینچی 4.5K مجهز است. در بالای آن، وب‌کم ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد که برای ویژگی محبوب Centerstage طراحی شده است؛ امکانی که کاربران را در تماس‌های تصویری همیشه در مرکز تصویر نگه می‌دارد. همچنین، چهار پورت تاندربولت ۴ در پشت دستگاه جای گرفته‌اند که درمقایسه‌با نسخه‌های قبلی سرعت بیشتری فراهم می‌کنند.

یکی دیگر از تغییرات مهم این مدل، استفاده از پورت USB-C در لوازم جانبی صفحه‌کلید و ماوس و ترک‌پد است که جایگزین پورت لایتنینگ شده است و با توجه به سازگاری بیشتر، برای کاربران کارآمدتر خواهد بود.

iMac M4 اپل

قیمت و زمان عرضه

حافظه رم آی‌مک M4 در مقایسه‌ با مدل قبلی دو برابر شده و به ۱۶ گیگابایت ارتقا یافته است. این مدل شامل پردازنده‌ مرکزی ۸ هسته‌ای و پردازنده‌ گرافیکی ۸ هسته‌ای و ۱۶ گیگابایت حافظه است. مدل‌های دیگری از این دستگاه با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دردسترس خواهد بود. همچنین، نسخه‌ای با پردازنده‌ مرکزی ۱۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای GPU با قیمت پایه‌ ۱,۴۹۹ دلار عرضه می‌شود.

اپل iMac با تراشه‌ی قدرتمند M4
اپل iMac با تراشه‌ی قدرتمند M4
اپل iMac با تراشه‌ی قدرتمند M4
اپل iMac با تراشه‌ی قدرتمند M4

آی‌مک جدید در هفت رنگ مختلف، شامل سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای عرضه خواهد شد. نسخه‌ پایه‌ آن اکنون با قیمت ۱,۲۹۹ دلار برای پیش‌فروش دردسترس است.

نوشته اپل آی‌مک جدید خود را با تراشه قدرتمند M4 معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow