اپل به نقض حقوق کارگران متهم شد

شرکت اپل به دلیل محدود کردن آزادی بیان کارکنان و اخراج فعالان کارگری با اتهامات جدی روبرو شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، هیئت روابط کار ملی ایالات متحده (NLRB) اخیراً شکایتی را علیه شرکت اپل مطرح کرده است که در آن، این شرکت به نقض حقوق کارگران متهم شده است. […] منبع خبر اپل به نقض حقوق کارگران متهم شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۳ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  3
اپل به نقض حقوق کارگران متهم شد

شرکت اپل به دلیل محدود کردن آزادی بیان کارکنان و اخراج فعالان کارگری با اتهامات جدی روبرو شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، هیئت روابط کار ملی ایالات متحده (NLRB) اخیراً شکایتی را علیه شرکت اپل مطرح کرده است که در آن، این شرکت به نقض حقوق کارگران متهم شده است. بر اساس این شکایت، اپل با محدود کردن استفاده کارمندان از پلتفرم‌های ارتباطی مانند Slack و اعمال قوانین سخت‌گیرانه در مورد فعالیت‌های کارگری، از حق کارگران برای سازماندهی و دفاع از حقوق خود جلوگیری کرده است.

اپل با وضع قوانین سخت‌گیرانه در مورد استفاده از Slack، از ایجاد گفتگوهای آزاد و بیان نگرانی‌های کارگران جلوگیری کرده است. همچنین اپل متهم شده است که یکی از کارمندان فعال در زمینه دفاع از حقوق کارگران را به دلیل فعالیت‌هایش اخراج کرده است. علاوه بر آن اپل به ایجاد این تصور متهم شده است که فعالیت‌های کارمندان در شبکه‌های اجتماعی را تحت نظر دارد. این شرکت همچنین به اجبار کارمندان به امضای قراردادهایی متهم شده است که آزادی بیان و حق سازماندهی آن‌ها را محدود می‌کند.

اپل این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده است که به ایجاد یک محیط کار مثبت و فراگیر متعهد است. با این حال، هیئت روابط کار ملی معتقد است که اقدامات اپل نقض آشکار قوانین کار است. این پرونده می‌تواند پیامدهای مهمی برای شرکت‌های بزرگ و حقوق کارگران داشته باشد. اگر هیئت روابط کار ملی به نفع شکایت کنندگان رای دهد، اپل ممکن است مجبور به تغییر سیاست‌های خود و پرداخت غرامت به کارمندان آسیب‌دیده شود. همچنین، این پرونده می‌تواند به عنوان یک الگو برای پرونده‌های مشابه در آینده مورد استفاده قرار گیرد. این خبر نشان می‌دهد که حتی شرکت‌های بزرگ و قدرتمندی مانند اپل نیز ممکن است به نقض حقوق کارگران متهم شوند. این پرونده همچنین اهمیت سازماندهی کارگری و دفاع از حقوق کارگران را برجسته می‌کند.

منبع خبر اپل به نقض حقوق کارگران متهم شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow