اپل به‌دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت توسعه‌دهنده ChatGPT است

اپل قصد دارد در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کند. این امر نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی جدی اپل برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مدل‌های زبانی بزرگ مانند ChatGPT است. به‌گزارش تک‌ناک، اپل نیز مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری، به موج رو‌به‌رشد هوش مصنوعی پیوسته و تلاش‌هایش را در این حوزه با عنوان هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) معرفی کرده است. اگرچه... نوشته اپل به‌دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت توسعه‌دهنده ChatGPT است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 06:59
 0  4
اپل به‌دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت توسعه‌دهنده ChatGPT است

اپل قصد دارد در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کند. این امر نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی جدی اپل برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مدل‌های زبانی بزرگ مانند ChatGPT است.

به‌گزارش تک‌ناک، اپل نیز مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری، به موج رو‌به‌رشد هوش مصنوعی پیوسته و تلاش‌هایش را در این حوزه با عنوان هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) معرفی کرده است. اگرچه این ویژگی به‌تنهایی نمی‌تواند دلیل اصلی خرید آیفون برای کاربران باشد، با همکاری غول‌های فناوری، امکانات هوش مصنوعی متنوعی به دستگاه‌های آیفون اضافه کرده است.

فون‌آرنا می‌نویسد که اپل با همکاری OpenAI، خالق مدل زبانی پیشرفته‌ی ChatGPT، در تلاش است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری را در آیفون ۱۵ پرو و مدل‌های جدیدتر ارتقا دهد و آن را به دستیار صوتی تعاملی و طبیعی‌تری تبدیل کند. این همکاری که پیش‌تر نیز در کانون توجه قرار گرفته بود، اکنون با سرمایه‌گذاری اپل در OpenAI وارد مرحله‌ی جدیدی شده است.

بر‌اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، غول‌های فناوری اپل و انویدیا به جمع سرمایه‌گذاران OpenAI، توسعه‌دهنده‌ی ChatGPT، خواهند پیوست. این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده‌ی اهمیت روزافزون هوش مصنوعی و رقابت شدید شرکت‌های بزرگ برای دستیابی به فناوری‌های پیشرفته در این حوزه است. پیش‌تر، مایکروسافت با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری، سهم درخورتوجهی از سود آینده‌ی OpenAI را ازآنِ خود کرده بود.

این سرمایه‌گذاری جدید می‌تواند ارزش OpenAI را به نزدیک ۱۰۰ میلیارد دلار برساند و آن را به ارزشمندترین شرکت هوش مصنوعی جهان تبدیل کند. اپل نیز با تمرکز بر ChatGPT قصد دارد قابلیت‌های سیری را ارتقا دهد و روی ویژگی‌هایی مانند ویرایش متن و ایجاد ایموجی سرمایه‌گذاری کند.

همکاری اپل و OpenAI

تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی انویدیا این شرکت را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرده است. با‌توجه‌به این موفقیت چشمگیر، انویدیا به‌دنبال گسترش همکاری‌های خود است. ظهور فناوری‌هایی مانند ChatGPT و توانایی‌های آن در تولید متن، بر اهمیت تراشه‌های انویدیا در حوزه‌ی هوش مصنوعی افزوده است.

هنوز جزئیات مالی سرمایه‌گذاری اپل در شرکت خالق ChatGPT مشخص نشده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد. با‌این‌حال، رونمایی آیفون ۱۶ در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) می‌تواند سرنخ‌های مهمی درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی، به‌ویژه در ارتباط با فناوری‌های مشابه ChatGPT، ارائه دهد.

نوشته اپل به‌دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت توسعه‌دهنده ChatGPT است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow