ایلان ماسک دوباره از OpenAI و سم آلتمن شکایت کرد

ایلان ماسک، بار دیگر علیه OpenAI و مدیرعامل آن، سم آلتمن، اقدام قانونی کرده است. این بار تمرکز شکایت بر قرارداد OpenAI با مایکروسافت و تعریف هوش مصنوعی عمومی(AGI) است. ایلان ماسک شکایت قبلی خود علیه OpenAI را پس از کناره‌گیری از دادخواست قبلی احیا کرده است. او دوباره ادعا می‌کند که سازنده ChatGPT و... نوشته ایلان ماسک دوباره از OpenAI و سم آلتمن شکایت کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
ایلان ماسک دوباره از OpenAI و سم آلتمن شکایت کرد

ایلان ماسک، بار دیگر علیه OpenAI و مدیرعامل آن، سم آلتمن، اقدام قانونی کرده است. این بار تمرکز شکایت بر قرارداد OpenAI با مایکروسافت و تعریف هوش مصنوعی عمومی(AGI) است.

ایلان ماسک شکایت قبلی خود علیه OpenAI را پس از کناره‌گیری از دادخواست قبلی احیا کرده است. او دوباره ادعا می‌کند که سازنده ChatGPT و دو تن از بنیانگذاران آن، سم آلتمن و گرگ براکمن، ماموریت بنیادی شرکت برای توسعه فناوری هوش مصنوعی به نفع بشریت را نقض کرده‌اند.

ورج می‌نویسد که شکایت جدیدی که روز دوشنبه در دادگاه فدرال شمال کالیفرنیا ثبت شد، ادعا می‌کند که آلتمن و براکمن با وعده‌های کاذب مبنی بر ایمنی و شفافیت بیشتر OpenAI نسبت به رقبای سود محور، ماسک را به صورت فعالانه به مشارکت در تأسیس یک نهاد غیرانتفاعی صوری ترغیب کرده‌اند. این شکایت مدعی است که تضمین‌های ارائه شده در خصوص ساختار غیرانتفاعی OpenAI به عنوان ابزار فریبکاری آلتمن مورد استفاده قرار گرفته است.

شکایت ایلان ماسک از OpenAI

ماسک اتهامات مشابهی را در یک دادخواست فاقد استحکام حقوقی مطرح نمود که در ماه ژوئن بدون ارائه دلیل قانونی پس گرفت. محور این دادخواست ادعایی مبنی بر نقض توافقنامه بنیانگذاری OpenAI توسط ماسک و سایر بنیانگذاران بود که بر حفظ ماهیت متن‌باز فناوری شرکت تاکید داشت.

مارک توبروف، وکیل ماسک، به نیویورک تایمز گفت: «این شکایت، اقدامی بسیار جدی‌تر است.» شکایت جدید ادعا می‌کند که OpenAI با نقض قوانین فدرال مربوط به سازمان‌های مجرمانه، در یک توطئه برای فریب ماسک شرکت داشته است. همچنین، قرارداد این شرکت با مایکروسافت پس از دستیابی به هوش مصنوعی عمومی (AGI)، حق مالکیت معنوی غول فناوری بر فناوری OpenAI را خاتمه خواهد داد.

نوشته ایلان ماسک دوباره از OpenAI و سم آلتمن شکایت کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow