این موتور درون چرخ خودروهای الکتریکی را متحول می کند

گروه خودروسازی گوانگژو چین (GAC) از یک موتور الکتریکی خطی جدید که به عنوان موتور درون چرخ نیز شناخته می‌شود، رونمایی کرده‌ است که می‌تواند خودروهای الکتریکی را متحول کند. به گزارش تک‌ناک، ویژگی اصلی موتور الکتریکی خطی این است که می‌توان آن را در چرخ خودرو نصب کرد و سازندگان می‌توانند جعبه دنده، میل […] نوشته این موتور درون چرخ خودروهای الکتریکی را متحول می کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
این موتور درون چرخ خودروهای الکتریکی را متحول می کند

گروه خودروسازی گوانگژو چین (GAC) از یک موتور الکتریکی خطی جدید که به عنوان موتور درون چرخ نیز شناخته می‌شود، رونمایی کرده‌ است که می‌تواند خودروهای الکتریکی را متحول کند.

به گزارش تک‌ناک، ویژگی اصلی موتور الکتریکی خطی این است که می‌توان آن را در چرخ خودرو نصب کرد و سازندگان می‌توانند جعبه دنده، میل محرک و سایر قطعات را به طور کامل حذف کنند تا پیشرانه فشرده‌تر شود.

این تکنولوژی نوآورانه می‌تواند بهره‌وری و فضای داخلی خودرو را افزایش دهد.

با کاهش نیاز به اجزای حجیم مانند: موتورهای مرکزی و سیستم‌های انتقال قدرت، خودروهای الکتریکی سبک‌تر و کارآمدتر می‌شوند.

این دستگاه انقلابی می‌تواند با سرعت 30,000 دور در دقیقه (rpm) کار کند، که بسیار بیشتر از عملکرد موتورهای الکتریکی مورد استفاده در خودروهای الکتریکی امروزی است.

بر اساس گزارش Ecoticias، این موتور بسیار کوچک است و فقط 330 میلی‌متر قطر دارد. این اندازه احتمال بسته‌بندی آن در انواع و اندازه‌های چرخ‌های خودرو را افزایش می‌دهد.

همچنین در این گزارش اشاره شده است که وزن این موتور تنها 16.8 کیلوگرم می‌باشد، که نه تنها عملکرد را افزایش می‌دهد، بلکه به سبک نگه داشتن کلی خودرو نیز کمک می‌کند.

موتور خطی قادر به تولید حدود 201 اسب بخار قدرت ترمز (bhp) است. اسب بخار واحد اندازه‌گیری قدرت موتور خودرو پس از محاسبه تلفات ناشی از اصطکاک و عوامل دیگر می‌باشد.

تحول در خودروهای الکتریکی با موتور درون چرخ

ویژگی‌های موتور درون‌‌ چرخ GAC

افزایش راندمان موتور درون‌ چرخ، کاهش وزن و حذف جعبه دنده و سایر اجزا می‌تواند باعث بهبود قابل توجهی در عملکرد خودروی مورد نظر شود.

بر اساس گزارش Ecoticias، موتور درون ‌چرخ می‌تواند تا 50 کیلومتر برد اضافی را برای خودروهای الکتریکی ارائه کند، که مزیت آنها را بیشتر می‌کند.

همچنین این موتور دارای حداکثر راندمان بالا است و نسبت به موتورهای فعلی بازار پیشی می‌گیرد و آن را برای کاربردهای دنیای واقعی ایدئال می‌کند.

این موتور دارای حداکثر گشتاور 350 نیوتن‌ متر نیز است، که می‌تواند خودروهای الکتریکی را برای آفرود در کنار رفت و آمد معمولی در جاده‌ها و بزرگراه‌های شهری مناسب کند.

شرکت GAC قصد دارد تا سال 2025 تولید انبوه این موتور درون‌ چرخ را آغاز کند.

همچنین گروه توسعه‌دهنده این موتور به دنبال ادغام آن با انواع خودروهای الکتریکی موجود در بازار است تا سازگاری را افزایش دهد.

کربن‌زدایی جهان از طریق خودروهای الکتریکی

موتور درون‌ چرخ GAC را می‌توان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ در کربن‌زدایی جهان از طریق استفاده از خودروهای الکتریکی در نظر گرفت.

در حالی که خودروهای الکتریکی معمولی به طور قطع گامی رو به جلو در این مسیر هستند، اما خودروهای بزرگ‌تر و بهتر با فناوری بهبودیافته همیشه نقش کلیدی در انتخاب مشتریان نسبت به خودروهای سنتی ICE دارند.

به تازگی شرکت Protean Electric که از دیگر توسعه‌دهنده‌های موتورهای درون ‌چرخ است نیز از مجموعه جدیدی از محصولات ساخته شده بر اساس معماری ماژولار Gen 5 ProteanDrive خود رونمایی کرده است.

توسعه پلتفرم Gen5 Protean در نمایشگاه Cenex 2024 در اوایل این ماه به نمایش گذاشته شد.

این شرکت از موتور درون‌ چرخ مدل ProteanMotor Pm18 – 800V رونمایی کرده بود، که 110 کیلووات و 1500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

استفان لامبرت، مدیر ارشد فناوری Protean Electric گفت: «موتورهای درون ‌چرخ با ارائه راندمان، عملکرد و انعطاف‌پذیری طراحی، آینده خودروهای الکتریکی را متحول می‌کنند و ما نشان می‌دهیم که در خط مقدم این نوآوری قرار داریم. سازگاری پلتفرم ماژولار Gen5 به ما اجازه می‌دهد یک پیشنهاد فشرده و سبک وزن مانند Pm-18 800V ایجاد کنیم.»

 

نوشته این موتور درون چرخ خودروهای الکتریکی را متحول می کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow