اینتل پردازنده‌های Core Ultra را ۱۳ شهریور رونمایی خواهد کرد

شرکت اینتل در ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) پردازنده‌های جدید خود با نام تجاری Core Ultra را رونمایی خواهد کرد. این پردازنده‌ها با نام رمزی Lunar Lake شناخته می‌شوند. به‌گزارش تک‌ناک، اینتل قصد دارد با نسل بعدی پردازنده‌های Core Ultra مخصوص لپ‌تاپ خود، به رقابت با AMD و کوالکام برود. اینتل امروز اعلام کرد که در ۳... نوشته اینتل پردازنده‌های Core Ultra را ۱۳ شهریور رونمایی خواهد کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
اینتل پردازنده‌های Core Ultra را ۱۳ شهریور رونمایی خواهد کرد

شرکت اینتل در ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) پردازنده‌های جدید خود با نام تجاری Core Ultra را رونمایی خواهد کرد. این پردازنده‌ها با نام رمزی Lunar Lake شناخته می‌شوند.

به‌گزارش تک‌ناک، اینتل قصد دارد با نسل بعدی پردازنده‌های Core Ultra مخصوص لپ‌تاپ خود، به رقابت با AMD و کوالکام برود. اینتل امروز اعلام کرد که در ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) رویدادی زنده برگزار و در آن نسل بعدی پردازنده‌های Core Ultra خود با نام معماری لونار لیک (Lunar Lake) را به‌طور رسمی معرفی خواهد کرد.

نئووین می‌نویسد در بیانیه‌ی مطبوعاتی اینتل آمده است که میشل جانستون هولت‌هاوس، معاون اجرایی و مدیر‌کل گروه رایانش مشتری و جیم جانسون، معاون ارشد و مدیر‌کل گروه کسب‌وکار مشتری اینتل، در این رویداد حضور خواهند داشت.

درادامه‌ی بیانیه‌ی تیم آبی آمده است:

در این رویداد پخش زنده، سران اینتل جزئیات مربوط به کارایی بی‌نظیر x86 پردازنده‌های جدید، عملکرد هسته‌ی استثنایی، جهش‌های عظیم در عملکرد گرافیکی و قدرت محاسباتی بی‌نظیر هوش مصنوعی را توضیح خواهند داد که این نسل و نسل‌های آینده‌ی محصولات اینتل را هدایت خواهد کرد.

دو مدیر ارشد اینتل در رویداد زنده با «شرکای نامشخص اینتل» نیز همراه خواهند بود. تقریباً مطمئنیم که یکی از این شرکا مایکروسافت خواهد بود. اینتل قبلاً اعلام کرده بود که اولین پردازنده‌های لونار لیکش اولین پردازنده‌هایی خواهند بود که از برنامه‌ی Copilot+ PC مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند و ویژگی‌های هوش مصنوعی را روی دستگاه‌هایی با پردازنده‌ی NPU جداگانه ارائه می‌دهند.

پردازنده‌های Core Ultra Lunar Lake

اینتل قبلاً گفته بود که انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۴، ۸۰ لپ‌تاپ مختلف ویندوزی با پردازنده‌های نسل بعدی Core Ultra مبتنی‌بر Lunar Lake عرضه شود که حدود ۲۰ شرکت تولیدکننده‌ی کامپیوتر شخصی آن‌ها را ارائه خواهند داد.

کامپیوترهای کوپایلت پلاس برای اولین‌بار در ماه ژوئن با لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون ایکس پلاس و الیت کوالکام در‌دسترس قرار گرفتند. با‌این‌حال، این لپ‌تاپ‌ها با ویژگی بحث‌برانگیز Recall عرضه نشدند. قرار بود ریکال تصاویر صفحه‌ی فعال کاربران را هر چند ثانیه یک بار ضبط کند تا آنان بتوانند هر کاری که در کامپیوترشان انجام می‌دهند، با استفاده از جست‌وجو پیدا کنند.

با‌این‌حال، نگرانی‌های امنیتی درباره‌ی این ویژگی مطرح و باعث شد تا مایکروسافت انتشار Recall را در پی‌سی‌های کوپایلت پلاس به‌تأخیر بیندازد. تاکنون هم خبری از زمان اضافه‌شدن Recall به این کامپیوترها منتشر نشده است.

نوشته اینتل پردازنده‌های Core Ultra را ۱۳ شهریور رونمایی خواهد کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow