باتری حالت جامد سامسونگ در نوع خود کوچک‌ترین و قدرتمندترین است

سامسونگ با معرفی اولین باتری حالت جامد کوچک جهان برای دستگاه‌های پوشیدنی، گامی مهم در جهت توسعه فناوری باتری برداشته است. این باتری که حاصل سه سال تحقیق و توسعه در شرکت سامسونگ الکترونیک‌مکانیک است، به لحاظ چگالی انرژی (۲۰۰ وات‌ساعت بر لیتر) از باتری‌های لیتیوم یونی پیشی گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری […] منبع خبر باتری حالت جامد سامسونگ در نوع خود کوچک‌ترین و قدرتمندترین است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۹ مهر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  3
باتری حالت جامد سامسونگ در نوع خود کوچک‌ترین و قدرتمندترین است

سامسونگ با معرفی اولین باتری حالت جامد کوچک جهان برای دستگاه‌های پوشیدنی، گامی مهم در جهت توسعه فناوری باتری برداشته است. این باتری که حاصل سه سال تحقیق و توسعه در شرکت سامسونگ الکترونیک‌مکانیک است، به لحاظ چگالی انرژی (۲۰۰ وات‌ساعت بر لیتر) از باتری‌های لیتیوم یونی پیشی گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، سامسونگ نخستین باتری حالت جامد برای گجت های پوشیدنی را معرفی کرد. در حال حاضر، نمونه اولیه این باتری در حال آزمایش با مشتریان منتخب است و انتظار می‌رود تولید انبوه آن از سال ۲۰۲۶ آغاز شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که اولین کاربرد این باتری، در ساعت‌های هوشمند گلکسی خواهد بود. این باتری‌ها توانایی ذخیره انرژی بیشتری در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یونی دارند. همچنین امکان تولید باتری در ابعاد مختلف و همچنین انعطاف‌پذیری بالا، این باتری‌ها را برای استفاده در دستگاه‌های پوشیدنی ایده‌آل می‌سازد.

استفاده از الکترولیت‌های جامد غیرقابل اشتعال، خطر آتش‌سوزی را به حداقل می‌رساند. باتری‌های حالت جامد از پایداری حرارتی بهتر و طول عمر بیشتری برخوردار هستند. علاوه بر آن این باتری‌ها به دلیل استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، تأثیر کمتری بر محیط زیست دارند.

سامسونگ با بهره‌گیری از فناوری تولید خازن‌های سرامیکی چندلایه، موفق به ساخت این باتری شده است. این فناوری به شرکت امکان داده است تا باتری‌هایی با ضخامت کم و بدون چین‌خوردگی تولید کند. اگرچه باتری‌های حالت جامد مزایای بسیاری دارند، اما هنوز هم با چالش‌هایی مانند هزینه بالای تولید مواجه هستند. با این حال، سرمایه‌گذاری‌های گسترده در این حوزه و پیشرفت‌های تکنولوژیکی، چشم‌انداز روشنی را برای تجاری‌سازی این فناوری ترسیم می‌کند.

باتری‌های حالت جامد می‌توانند تحولی عظیم در صنایع مختلف از جمله الکترونیک مصرفی، خودروهای برقی و ذخیره‌سازی انرژی ایجاد کنند. این باتری‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، امکان تولید دستگاه‌های الکترونیکی کوچک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر را فراهم می‌کنند. در کل، معرفی باتری حالت جامد سامسونگ گامی مهم در جهت توسعه فناوری‌های باتری و حرکت به سمت آینده‌ای پایدارتر و سبزتر است.

منبع خبر باتری حالت جامد سامسونگ در نوع خود کوچک‌ترین و قدرتمندترین است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow