بازوی رباتیک هوشمند اپل به خانه ها می آید

شنیده ها حاکی از آن است که اپل در برنامه بلند مدت خود به دنبال عرضه دستگاهی با یک بازوی رباتیک نازک هوشمند جهت استفاده در امور خانه است. به گزارش سرویس فناوری تک ناک؛ این دستگاه بی نام که آن را بعنوان ” مرکز فرماندهی خانه هوشمند” معرفی می کنند دارای یک نمایشگر شبیه... نوشته بازوی رباتیک هوشمند اپل به خانه ها می آید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  2
بازوی رباتیک هوشمند اپل به خانه ها می آید

شنیده ها حاکی از آن است که اپل در برنامه بلند مدت خود به دنبال عرضه دستگاهی با یک بازوی رباتیک نازک هوشمند جهت استفاده در امور خانه است.

به گزارش سرویس فناوری تک ناک؛ این دستگاه بی نام که آن را بعنوان ” مرکز فرماندهی خانه هوشمند” معرفی می کنند دارای یک نمایشگر شبیه به آیپد برای تعامل بهتر با کاربران بوده و میتوان آنرا روی یک میز هم قرار داد. با این وجود کسانی که مشتاق به استفاده از آن هستند باید مبلغ قابل توجهی برای این دستگاه که حدود 1000 دلار می شود، کنار بگذارند.

به نقل از بلومبرگ، این دستگاه که با نام رمز J595 شناخته می‌شود اولین بار توسط مدیریت اپل در سال 2022 مورد تایید قرار گرفت اما تنها روند توسعه آن طی چند ماه گذشته رونق گرفته و گفته می شود صدها نفر روی این طرح مشغول هستند.

اگرچه در ابتدا نگرانی هایی درخصوص عدم اقبال سرمایه گذاران روی این دستگاه رمز آلود وجود داشت اما حمایت مدیر و رییس مهندسی سخت افزار اپل از آن تا حد بسیار زیادی این نگرانی ها را مرتفع ساخت.

اگرچه در ابتدا نگرانی هایی درخصوص عدم اقبال سرمایه گذاران روی این دستگاه رمز آلود وجود داشت اما حمایت مدیر و رییس مهندسی سخت افزار اپل از آن تا حد بسیار زیادی این نگرانی ها را مرتفع ساخت.

در حال حاضر مسئول توسعه این میز رباتیک شخص کوین لینچ – که پیشتر هدایت پروژه خودرو اپل را برعهده داشت- است و چشم اندازه عرضه آن مطابق با پیش بینی های شرکت کوپرتینو طی سالهای 2026 یا 2027 خواهد بود. اما با توجه به سابقه اپل شاید این زمان نیز با تاخیر مواجه شود.

از جمله ویژگی های فنی دستگاه نمایشگر بزرگ است که روی یک بازوی رباتیک متحرک نصب شده است. این بازو به نمایشگر اجازه می‌دهد تا هم بالا و پایین شود و هم چرخشی 360 درجه ای داشته باشد. صفحه نمایش امکان عملکردهای مختلفی دارد و می تواند از سیری و حتی هوش مصنوعی اپل استفاده نماید.

اما ویژگی برتر آن این است که میتواند خود را در جهت کاربر قرار داده و دستورات صوتی تخصصی را دریافت نماید.

هرچند اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی آن منتشر نشده اما احتمالا در آینده ای نزدیک این جزییات مطرح خواهند شد . پس باید نشست و تا آن روز منتظر ماند.

نوشته بازوی رباتیک هوشمند اپل به خانه ها می آید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow