بدافزاری جدید کاربران کیف پول رمزارزی را هدف گرفته است

بدافزاری تازه کاربران سیستم‌عامل مک را هدف گرفته و احتمال دارد اطلاعات شخصی و کلیدهای خصوصی کیف پول رمزارزی آن‌ها را درمعرض افشا قرار دهد. به‌گزارش تک‌ناک، مؤسسه‌ی تحلیلی «کادو سکیوریتی» (Cado Security) مدعی شده است کاربران سیستم‌عامل مک‌اواس درمعرض حمله‌ی بدافزارهایی قرار دارند که ممکن است به اطلاعات شخصی آن‌ها دست‌درازی کنند. کریپتودنس می‌نویسد... نوشته بدافزاری جدید کاربران کیف پول رمزارزی را هدف گرفته است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 06:59
 0  4
بدافزاری جدید کاربران کیف پول رمزارزی را هدف گرفته است

بدافزاری تازه کاربران سیستم‌عامل مک را هدف گرفته و احتمال دارد اطلاعات شخصی و کلیدهای خصوصی کیف پول رمزارزی آن‌ها را درمعرض افشا قرار دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، مؤسسه‌ی تحلیلی «کادو سکیوریتی» (Cado Security) مدعی شده است کاربران سیستم‌عامل مک‌اواس درمعرض حمله‌ی بدافزارهایی قرار دارند که ممکن است به اطلاعات شخصی آن‌ها دست‌درازی کنند.

کریپتودنس می‌نویسد این بدافزار تازه «Cthulhu Stealer» نام دارد که در پوشش برنامه‌های محبوبی همچون «کلین‌مای‌مک» (CleanMyMac) یا «ادوبی جن‌پی» (Adobe GenP) در حال نفوذ به دستگاه‌های مبتنی‌بر سیستم‌عامل‌های اپل هستند.

از قرار معلوم، وقتی کاربران فایل‌های آلوده را باز می‌کنند، بدافزار پنهان‌شده در فایل‌ها از ابزارهای مک‌او‌اس برای دریافت گذرواژه‌های کاربر استفاده می‌کند. سپس از این گذرواژه‌ها برای دست‌درازی به کیف پول رمزارزی کاربران ازجمله متامسک و کوین‌بیس و بایننس بهره می‌گیرد.

بدافزار سیستم‌عامل مک

این بدافزار اطلاعات به‌سرقت‌رفته را در فایلی ذخیره و شماری دیگر از اطلاعات حیاتی همچون آدرس آی‌پی سیستم را جمع‌آوری می‌کند. شرکت کادو سکیوریتی در گزارش خود آورده است:

بدافزار Cthulhu Stealer شباهت‌هایی با بدافزار Atomic Stealer دارد که در سال ۲۰۲۳ شناسایی شد. حتی احتمال می‌رود بدافزار تازه نسخه‌ای شبیه‌سازی‌شده از بدافزار پیشین باشد.

پیش‌تر می‌شد با پرداخت ۵۰۰ دلار برای یک ماه، بدفزار Atomic Stealer را ازطریق تلگرام اجاره کرد. بااین‌حال، اختلاف میان گروه سازندگان این بدافزار به توقف توزیع آن انجامید. چندی پیش در ۲۳ آگوست، رسانه‌ها گزارش دادند که بدافزاری موسوم به AMOS توانسته نرم‌افزار لجر لایو را با هدف سوء‌استفاده از کاربران کیف‌پول لجر کپی کند.

نوشته بدافزاری جدید کاربران کیف پول رمزارزی را هدف گرفته است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow