بروزرسانی امنیتی مهم برای آیفون و آیپد منتشر شد: به تعویق نیاندازید!

هنگامی که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری بدون برنامه‌ریزی برای آیفون و آیپد منتشر می‌شود، معمولا به این معنی است که یک مشکل امنیتی جدی وجود دارد. امروز نیز از این قاعده مستثنی نیست. اپل به تازگی یک هشدار برای دانلود آخرین به‌روزرسانی iOS 17.6.1 منتشر کرده است که جزئیات زیادی ندارد، به جز این عبارت مهم: «این […] منبع خبر بروزرسانی امنیتی مهم برای آیفون و آیپد منتشر شد: به تعویق نیاندازید! پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  3
بروزرسانی امنیتی مهم برای آیفون و آیپد منتشر شد: به تعویق نیاندازید!

هنگامی که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری بدون برنامه‌ریزی برای آیفون و آیپد منتشر می‌شود، معمولا به این معنی است که یک مشکل امنیتی جدی وجود دارد. امروز نیز از این قاعده مستثنی نیست. اپل به تازگی یک هشدار برای دانلود آخرین به‌روزرسانی iOS 17.6.1 منتشر کرده است که جزئیات زیادی ندارد، به جز این عبارت مهم: «این به‌روزرسانی شامل رفع اشکالات مهم و حل مشکلاتی است که مانع از فعال یا غیرفعال کردن “حفاظت پیشرفته داده‌ها” (Advanced Data Protection) خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، در حالی که این به‌روزرسانی به شما امکان انتخاب بین به‌روزرسانی فوری یا به تعویق انداختن آن را خواهد داد، اما توصیه شده تا کاربران بدون معطلی آن را دریافت کنند . همچنین دریافت به‌روزرسانی‌های با توجه افزایش تلاش‌های مجرمان سایبری برای به خطر انداختن امنیت و حریم خصوصی کاربران در محصولات اپل، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

در به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 17.6.1 چه چیزی وجود دارد؟ بروزرسانی iOS 17.6.1 که در تاریخ ۷ مرداد ۱۴۰۳ منتشر شد، در درجه اول به رفع یک مشکل حیاتی در ویژگی «حفاظت پیشرفته داده‌ها» (ADP) اپل می‌پردازد. این به‌روزرسانی یک باگ را رفع می‌کند که مانع از فعال یا غیرفعال کردن ADP توسط برخی از کاربران می‌شد. ADP یک ویژگی امنیتی اختیاری iCloud است که رمزگذاری سرتاسری را به سرویس‌های بیشتری مانند پشتیبان‌گیری دستگاه، پشتیبان‌گیری پیام‌ها و عکس‌ها را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این مشکل به دو صورت خود را نشان می‌داد. کاربرانی که تلاش می‌کردند ADP را فعال کنند، با یک خطا در رابط کاربری مواجه می‌شدند که به درستی مشکل را منعکس می‌کرد. کاربرانی که تلاش می‌کردند ADP را غیرفعال کنند، آن را در رابط کاربری غیرفعال می‌دیدند، در حالی که برای داده‌های iCloud آن‌ها همچنان فعال باقی می‌ماند. با وجود این مشکل، اپل به اطمینان می‌دهد که کاربران معدودی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، همچنان همان سطح امنیت یا حتی بیشتر از آنچه تصور می‌کردند را در اختیار خواهند داشت.

پس از نصب iOS 17.6.1، کاربران تحت تأثیر این مشکل که قبلاً تلاش کرده‌اند ADP را غیرفعال کنند، یک اعلان دریافت خواهند کرد که آنها را به بخش تنظیمات هدایت می‌کند، جایی که می‌توانند خاموش کردن این ویژگی را انتخاب کنند. این به‌روزرسانی شامل رفع مشکل ADP به همراه سایر رفع اشکالات مهم و بهبودهای امنیتی است. این انتشار بخشی از تلاش‌های مداوم اپل برای حفظ پایداری و امنیت iOS 17 است، زیرا این شرکت برای راه‌اندازی iOS 18 در اواخر امسال آماده می‌شود.

با افزایش دسترسی مجرمان سایبری ماهر به اطلاعات مهم در دستگاه‌های بدون محافظ، مشکلات امنیتی می‌توانند تأثیر بیشتری بر زندگی داشته باشند. به همین دلیل است که از همه کاربران خواسته شده تا از آنتی‌ویروس قوی در تمامی دستگاه‌ها از جمله مک، آیفون، آیپد، اندروید و ویندوز استفاده کنند. بهترین راه برای محافظت خود در برابر لینک‌های مخربی که بدافزار نصب می‌کنند و به طور بالقوه به اطلاعات خصوصی شما دسترسی پیدا می‌کنند، نصب آنتی‌ویروس روی همه دستگاه‌ها است. این محافظت همچنین می‌تواند کاربران را در مورد ایمیل‌های فیشینگ و کلاهبرداری‌های باج‌افزار هشدار دهد و اطلاعات شخصی و و دارایی‌های دیجیتال را ایمن نگه دارد.

منبع خبر بروزرسانی امنیتی مهم برای آیفون و آیپد منتشر شد: به تعویق نیاندازید! پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow