بنیان‌گذاران Character.AI دوباره به گوگل می‌پیوندند

بنیان‌گذاران Character.AI به گوگل بازمی‌گردند؛ اما این شرکت هوش مصنوعی همچنان با سرمایه‌گذاری گوگل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. به‌گزارش تک‌ناک، Character.AI، یکی از بازیگران مهم در انقلاب هوش مصنوعی مولد، اخبار مهمی درباره‌ی بنیان‌گذاران خود و گوگل به‌اشتراک گذاشته است. به‌طورکلی، این دو شرکت قراردادی را امضا کرده‌اند که بر‌اساس آن، گوگل در... نوشته بنیان‌گذاران Character.AI دوباره به گوگل می‌پیوندند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  2
بنیان‌گذاران Character.AI دوباره به گوگل می‌پیوندند

بنیان‌گذاران Character.AI به گوگل بازمی‌گردند؛ اما این شرکت هوش مصنوعی همچنان با سرمایه‌گذاری گوگل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به‌گزارش تک‌ناک، Character.AI، یکی از بازیگران مهم در انقلاب هوش مصنوعی مولد، اخبار مهمی درباره‌ی بنیان‌گذاران خود و گوگل به‌اشتراک گذاشته است. به‌طورکلی، این دو شرکت قراردادی را امضا کرده‌اند که بر‌اساس آن، گوگل در ازای دسترسی غیر‌انحصاری به فناوری مدل زبان بزرگ (LLM) خود، Character.AI را تأمین مالی می‌کند.

همچنین، این قرارداد شامل خروج بنیان‌گذاران Character.AI، یعنی نوام شزیر (Noam Shazeer) و دنیل دی‌فریتاس (Daniel De Freitas)، به‌همراه برخی از اعضای تیم تحقیقاتی از این شرکت و پیوستن آن‌ها به دیپ‌مایند (DeepMind) گوگل می‌شود که روی هوش مصنوعی کار می‌کند. شایان ذکر است که این دو نفر قبلاً در گوگل کار می‌کردند.

برای شفاف‌سازی باید بگوییم که این اتفاق به‌معنای پایان کار Character.AI نیست. دومینیک پرل (Dominic Perelle)، مدیر اجرایی سابق اسنپ، تا زمان پیدا‌شدن رهبر دائمی، به‌عنوان مدیرعامل موقت فعالیت در این شرکت هوش مصنوعی خواهد کرد.

نئووین می‌نویسد که یکی از تغییراتی که رخ خواهد داد، این است که Character.AI دیگر مانند گذشته روی آموزش LLM خود تمرکز نخواهد کرد و در‌عوض، منابع بیشتری را صرف مراحل پس از آموزش و ایجاد تجربیات جدید محصول برای کاربران خود خواهد کرد.

بنیانگذاران Character.AI

Character.AI اعلام کرد که برای ادامه‌ی توسعه‌ی محصولاتش، تیم بااستعداد خود را حفظ خواهد کرد. این شرکت در اعلامیه‌ای درباره‌اش آینده خود گفت:

درحالی‌که وارد مرحله‌ی جدیدی از رشد می‌شویم، همچنان به سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های پس از آموزش خود با انعطاف‌پذیری برای استفاده از LLM‌های خود یا LLMهای موجود خارجی ادامه خواهیم داد. ما از آینده‌ی Character.AI هیجان‌زده و به خدمت به کاربران خود ازطریق محصولات جدید و نوآورانه متعهد هستیم. از نوام شزیر و دنیل دی‌فریتاس و تیمشان به‌خاطر زنده‌کردن Character.AI بسیار سپاسگزاریم.

جدیدترین قابلیت Character.AI به نام Character Calls در ماه ژوئن معرفی شد. با این ویژگی می‌توانید با شخصیت‌های مختلف تماس برقرار کنید. این قابلیت بسیار جالبی است؛ اما همچنان جای پیشرفت دارد. Character.AI اعلام کرد که استفاده از این ویژگی کاملاً رایگان است.

نوشته بنیان‌گذاران Character.AI دوباره به گوگل می‌پیوندند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow