به گفته CrowdStrike باگ نرم‌افزاری تست آپدیت‌ها مقصر اصلی اختلالات اخیر بود

شرکت CrowdStrike پس از بررسی حادثه ایجاد شده اعلام کرد آپدیت معیوب مربوط به دستگاه‌های ویندوزی باعث از کار افتادن بیش از ۸.۵ میلیون از این دستگاه ها شده بود. این شرکت پس از بررسی مفصل مطلبی در این مورد منتشر کرد و در آن اعلام کرد یک باگ در مکانیسم نرم‌افزار کنترل کیفیت باعث […] منبع خبر به گفته CrowdStrike باگ نرم‌افزاری تست آپدیت‌ها مقصر اصلی اختلالات اخیر بود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
به گفته CrowdStrike باگ نرم‌افزاری تست آپدیت‌ها مقصر اصلی اختلالات اخیر بود

شرکت CrowdStrike پس از بررسی حادثه ایجاد شده اعلام کرد آپدیت معیوب مربوط به دستگاه‌های ویندوزی باعث از کار افتادن بیش از ۸.۵ میلیون از این دستگاه ها شده بود. این شرکت پس از بررسی مفصل مطلبی در این مورد منتشر کرد و در آن اعلام کرد یک باگ در مکانیسم نرم‌افزار کنترل کیفیت باعث اختلالات گسترده شده بود. همچنین این شرکت اعلام کرد در آینده به روز رسانی‌های جدید به شکلی دقیق‌تر تست شده و مدیریت خطا نیز در آنها بهبود می‌یابد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، CrowdStrike پس از بررسی باگ آپدیت اخیر می‌گوید: به روز رسانی‌های مخصوص پیکربندی اغلب به دو روش مختلف صادر می‌شوند. نخستین روش محتوای سنسور Sensor Content است که به طور مستقیم سنسور نرم‌افزار فالکون این شرکت را که در ویندوز مورد استفاده قرار می‌گیرد به روز رسانی خواهد کرد. محتوای دوم یا واکنش سریع نحوه عملکرد سنسور در شناسایی بدافزارها را به روز رسانی کرده و به کاربر ارائه می‌کند. در اختلالات اخیر نیز یک فایل محتوای واکنش سریع ۴۰ کیلوبایتی باعث ایجاد چنین مشکلی شده بود.

این شرکت اعلام کرد از این پس به روز رسانی محتواهای سنسور فالکون با کمک هوش مصنوعی بهبود یافته و دیگر آپدیت‌ها از سرورهای ابری شرکت ارسال نخواهند شد. البته CrowdStrike قرار است همچنان اعتبارسنجی محتوا را در سرورهای ابری خود بیش از انتشار انجام دهد تا چنین حوادثی مجدداً تکرار نشود.

شرکت CrowdStrike در هفته گذشته محتوای واکنش سریع موسوم به Template Instances را با دو به روز رسانی جدید منتشر کرد. این شرکت اعلام کرد به دلیل وجود باد در سیستم اعتبارسنجی محتوا یکی از محتواهای به روز رسانی شده با وجود داده‌های دارای مشکل توانست اعتبارسنجی را پشت سر بگذارد. با وجود تست دستی و خودکار محتوای سنسور، محتوای واکنش سریع در جمعه گذشته با تست کامل همراه نبوده است.

منبع خبر به گفته CrowdStrike باگ نرم‌افزاری تست آپدیت‌ها مقصر اصلی اختلالات اخیر بود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow