سرمایه‌گذاری دولتی ژاپن برای خودکفایی در صنعت نیمه هادی ادامه دارد

دولت ژاپن با هدف خودکفایی در صنعت نیمه هادی سرمایه‌گذاری‌های دولتی را در این صنعت ادامه می‌دهد. این کشور اکنون قصد دارد با هدف تولید تراشه دو نانومتری کارخانه ای را با فناوری پیشرفته‌تری از نود سه نانومتری TSMC احداث کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نخست وزیر ژاپن اخیراً پس از […] منبع خبر سرمایه‌گذاری دولتی ژاپن برای خودکفایی در صنعت نیمه هادی ادامه دارد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  2
سرمایه‌گذاری دولتی ژاپن برای خودکفایی در صنعت نیمه هادی ادامه دارد

دولت ژاپن با هدف خودکفایی در صنعت نیمه هادی سرمایه‌گذاری‌های دولتی را در این صنعت ادامه می‌دهد. این کشور اکنون قصد دارد با هدف تولید تراشه دو نانومتری کارخانه ای را با فناوری پیشرفته‌تری از نود سه نانومتری TSMC احداث کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نخست وزیر ژاپن اخیراً پس از بازدید از هوکایدو که در آن استارتاپ ژاپنی رپیدوز و ساخت کارخانه پیشرفته آن در حال انجام است اعلام کرد تامین مالی دولتی برای این پروژه و تولید تراش‌های دو نانومتری ادامه پیدا خواهد کرد. دولت این کشور ساخت این کارخانه را برای ژاپن حیاتی دانسته و معتقد است ‌میتواند این کشور را در ساخت تراشه‌ها در نود پیشرفت خودکفا کند.

استارتاپ رپیدوس قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ فاز اولیه کارخانه هوکایدورا با سرمایه نخست ۳۲ میلیارد دلار به مرحله بهره‌برداری برساند. فاز بعدی پروژه می ‌تواند به تولید تراشه هایی با لیتوگرافی ۱.۴ نانومتری بپردازد. دولت ژاپن تاکنون وام دولتی حدود ۹۲۰ میلیارد ین برای رپیدوس تعیین کرده و همچنین این شرکت از سرمایه‌گذارانی نظیر تویوتا، سونی و غیره نیز حدود ۷.۳ میلیارد تامین مالی کرده است.

با وجود مشارکت‌های دولتی و همکاری بزرگترین بانک ژاپن، برخی از بانک‌های بزرگ دیگر همچنان در اعطای وام با تضمین دولت دچار شک و تردید هستند. لایحه پیشنهادی نخست وزیر ژاپن با هدف ترغیب بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری رپیدوز همراه با تضمین‌های دولتی بوده است. به همین دلیل دولت از شرکت‌ها و بانک‌ها انتظار دارد از طریق طرح‌های مختلف بتوانند فرایند تامین مالی برای این استارتاپ را آسان‌تر کنند.

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد به زودی لایحه حمایتی مربوط به تولید انبوه نیمه هادی‌های نسل بعدی نیز به مجلس این کشور ارائه شده و حمایت‌های مالی بزرگی نیز در پیش خواهد بود. البته این رقابت با توجه به حضور سامسونگ، TSMC و دیگر شرکت ها بسیار ریسک پذیر است.

منبع خبر سرمایه‌گذاری دولتی ژاپن برای خودکفایی در صنعت نیمه هادی ادامه دارد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow