بهبود عملکرد پردازنده‌های AMD Ryzen در ویندوز ۱۱ 24H2

ویندوز ۱۱ 24H2 ویژگی جدیدی دارد که به‌صورت خودکار فقط عملکرد کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های AMD Ryzen را ارتقا می‌دهد. به‌گزارش تک‌ناک، نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ با نام 24H2 که به‌تازگی معرفی شده است، ویژگی جدیدی دارد که می‌تواند عملکرد کامپیوترها را به‌طور خودکار بهبود بخشد. بااین‌حال، ویژگی یادشده فقط برای کاربران پردازنده‌های AMD Ryzen فعال... نوشته بهبود عملکرد پردازنده‌های AMD Ryzen در ویندوز ۱۱ 24H2 اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  1
بهبود عملکرد پردازنده‌های AMD Ryzen در ویندوز ۱۱ 24H2

ویندوز ۱۱ 24H2 ویژگی جدیدی دارد که به‌صورت خودکار فقط عملکرد کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های AMD Ryzen را ارتقا می‌دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ با نام 24H2 که به‌تازگی معرفی شده است، ویژگی جدیدی دارد که می‌تواند عملکرد کامپیوترها را به‌طور خودکار بهبود بخشد. بااین‌حال، ویژگی یادشده فقط برای کاربران پردازنده‌های AMD Ryzen فعال است و کاربران کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های اینتل از این بهبود بی‌بهره خواهند بود.

پردازنده‌های سری AMD Ryzen 9000 که به‌تازگی عرضه شده‌اند، با انتقادات فراوان منتقدان و طرفداران AMD مواجه شده‌اند. دلیل این انتقادات ناکامی معماری جدید Zen 5 در ارائه‌ی افزایش ۱۶ درصدی IPC بود که پیش‌تر ادعا شده بود. از زمان معرفی Zen در سال ۲۰۱۷، این اولین‌باری است که AMD نتوانسته عملکرد درخورتوجهی ارائه دهد.

نئووین می‌نویسد که AMD این مشکل را تأیید و اعلام کرده که در حال پیگیری برای حل آن است. طبق اعلام این شرکت، استفاده از حساب مخفی Administrator در ویندوز می‌تواند به‌عنوان راه‌حلی موقت برای این مشکل عمل کند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که راه‌حل مذکور نه‌تنها باعث بهبود پردازنده‌های Ryzen 9000 مبتنی‌بر Zen 5 می‌شود؛ بلکه بهبود پردازنده‌های Ryzen 7000 مبتنی‌بر Zen 4 را نیز به‌دنبال دارد.

در‌ادامه، AMD با انتشار پستی وبلاگی در وب‌سایت Community خود، جزئیات بیشتری از این مشکل را توضیح داده است. این شرکت اشاره کرده است که سیستم‌عامل ویندوز نمی‌تواند به‌طور کامل از پیش‌بینی شاخه‌ی جدید و بهبود‌یافته در Zen 5 استفاده کند. پیش‌بینی شاخه تکنیکی مهم در پردازنده‌ها است که به کاهش تأثیر پیش‌بینی‌های نادرست شاخه‌ها کمک می‌کند. همچنین، در طراحی‌های پردازنده با خط لوله‌های عمیق کاربرد فراوانی دارد. بهینه‌سازی عملکرد در ویندوز ۱۱ 24H2 بهینه‌سازی عملکرد در ویندوز ۱۱ 24H2

بهبود عملکرد پردازنده‌های رایزن AMD در ویندوز ۱۱ 24H2 چگونه است؟

AMD افزوده است که ویندوز ۱۱ 24H2 به‌طور مستقیم این مشکل را برطرف خواهد کرد. کاربران پس از ارتقا به این نسخه، شاهد بهبود عملکرد خواهند بود. کانال یوتیوب Hardware Unboxed (HwU) نیز با انجام آزمایش‌های متعدد روی بازی‌ها، افزایش عملکرد چشمگیری را در پردازنده‌های AMD پس از ارتقا به ویندوز ۱۱ 24H2 مشاهده کرده است.

طبق این آزمایش‌ها، پردازنده‌های Ryzen 7 9700X (Zen 5) و 7700X (Zen 4) به‌ترتیب بهبود عملکرد ۱۱ و ۱۰ درصدی را درمقایسه‌با نسخه‌ی قبلی ویندوز ۱۱، یعنی 23H2 نشان داده‌اند. در‌مقابل، پردازنده‌های اینتل هیچ‌گونه بهبودی در عملکرد از خود نشان نداده‌اند. این مسئله ممکن است ارزش ارتقا به ویندوز ۱۱ 24H2 را برای کاربران اینتل کاهش دهد.

نوشته بهبود عملکرد پردازنده‌های AMD Ryzen در ویندوز ۱۱ 24H2 اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow