بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام است؟

شیائومی، غول چینی دنیای فناوری، در سال‌های اخیر با ارائه گوشی‌های هوشمند باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه، به رقیبی جدی برای برندهای مطرح تبدیل شده است. این رقابت در حوزه عکاسی نیز به وضوح قابل مشاهده است، به‌طوری که شیائومی با ارائه دوربین‌های قدرتمند در گوشی‌های مختلف، نظر عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی را به خود جلب... نوشته بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام است؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام است؟

شیائومی، غول چینی دنیای فناوری، در سال‌های اخیر با ارائه گوشی‌های هوشمند باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه، به رقیبی جدی برای برندهای مطرح تبدیل شده است.

این رقابت در حوزه عکاسی نیز به وضوح قابل مشاهده است، به‌طوری که شیائومی با ارائه دوربین‌های قدرتمند در گوشی‌های مختلف، نظر عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی را به خود جلب کرده است.

انتخاب بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، چرا که شیائومی طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها را با دوربین‌های مختلف ارائه می‌کند.

از پرچمداران قدرتمند با جدیدترین تکنولوژی‌ها تا میان‌رده‌های مقرون‌به‌صرفه با دوربین‌های باکیفیت، در میان گوشی‌های شیائومی، برای هر سلیقه و نیازی، گزینه‌ای مناسب وجود دارد.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی بهترین گوشی های شیائومی برای عکاسی بپردازیم و به شما در انتخاب بهترین گوشی شیائومی با دوربین عالی کمک کنیم. با ما همراه باشید تا دنیای عکاسی با شیائومی را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله از تک ناک، به بررسی و مقایسه بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین در بازه‌های مختلف قیمتی خواهیم پرداخت.

از پرچمداران قدرتمند با لنزهای زوم فضایی و سنسورهای بزرگ گرفته تا میان‌رده‌های باکیفیت و گوشی‌های اقتصادی که عکس‌های قابل قبولی می‌گیرند، همه و همه را بررسی خواهیم کرد.

Xiaomi 14 Ultra: پرچمدار شیائومی

شیائومی 14 اولترا جدیدترین و قدرتمندترین گوشی هوشمند شیائومی است که در مارس 2024 عرضه شد. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی LTPO AMOLED با وضوح 1440 x 3200 پیکسل، پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3، رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی تا 1 ترابایت است.

این گوشی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 90 واتی و شارژ بی سیم 80 واتی استفاده می کند.

از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، تشخیص چهره، بلندگوهای استریو و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد

دوربین Xiaomi 14 Ultra

شیائومی 14 اولترا دارای یک سیستم دوربین چهارگانه در پشت است که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسل است.

دوربین 14 Ultra در اولین بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغییرات چشمگیری در سیستم دوربین اعمال نشده است. با توجه به عملکرد قابل قبول مدل سال گذشته، فضای زیادی برای بهبود باقی نمانده بود. با این حال، پیشرفت‌های انجام شده مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

اصلی‌ترین بهبود در توانایی فوکوس نزدیک دوربین‌های تله‌فوتو مشاهده می‌شود که از همان سنسورهای نسخه قبلی استفاده می‌کنند. دوربین با زوم 3.2 برابری اکنون می‌تواند از فاصله 10 سانتی‌متری بر روی اجسام فوکوس کند، در حالی که دوربین پریسکوپ با زوم 5 برابری حداقل فاصله فوکوس 30 سانتی‌متری دارد. هرچند لنز تله‌فوتو با طول بیشتر نوری روشن‌تری دارد، اما تفاوت f/2.5 در مقابل f/3.0 چندان محسوس نیست.

یکی از دو تغییر قابل توجه در دوربین اصلی، استفاده آسان‌تر از لنز جدید است، که از سنسور IMX989 به LYT-900 تغییر کرده است. لنزهای جدید نور بیشتری دارند (f/1.63 در مقابل f/1.9) و دیافراگم قابل تنظیم در کل محدوده تا f/4.0 است، در حالی که در مدل 13 Ultra تنها تا f/4.0 قابل تنظیم بود. دیافراگم از شش تیغه استفاده می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده که شکل دوازده وجهی ایجاد می‌کند.

تنظیمات دیافراگم در حالت Pro بدون مرحله قابل تنظیم است، در حالی که در حالت عکاسی معمولی، مراحل دیافراگم f/1.63، f/2.0، f/2.8 و f/4.0 در دسترس هستند.

مشخصات دوربین فوق عریض نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده و همچنان از همان سنسور IMX 858 استفاده می‌کند. دوربین سلفی نیز تغییرات چشمگیری نداشته و همچنان به سنسور 32 مگاپیکسلی OmniVision و لنز با فوکوس ثابت تکیه دارد، که همواره مورد تردید بوده است، اما شیائومی به استفاده از آن ادامه می‌دهد.

به طور کلی، دوربین اصلی 14 Ultra تصاویر فوق‌العاده‌ای با جزئیات دقیق و نمایش طبیعی به ثبت می‌رساند. بافت‌های پیچیده بیشتر با کیفیتی مصنوعی به نظر می‌رسند و نویز به خوبی کنترل شده است.

شیائومی 14 اولترا دارای یک سیستم دوربین چهارگانه در پشت است که شامل موارد زیر می شود:

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی: این دوربین از سنسور Samsung GN2 با اندازه 1/1.57 اینچ و دیافراگم f/1.9 استفاده می کند. این دوربین قادر به ضبط تصاویر با جزئیات بالا و رنگ های دقیق حتی در شرایط کم نور است.
  • دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی: این دوربین از سنسور Sony IMX707 با اندازه 1/2.4 اینچ و دیافراگم f/2.2 استفاده می کند. این دوربین می تواند تصاویر با میدان دید گسترده 120 درجه را ثبت کند.
  • دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی: این دوربین از سنسور Samsung JN1 با اندازه 1/2.76 اینچ و دیافراگم f/3.4 استفاده می کند. این دوربین دارای زوم اپتیکال 2 برابر و زوم دیجیتال 10 برابر است.
  • دوربین ماکرو 12 مگاپیکسلی: این دوربین از سنسور OmniVision OV12M2 با اندازه 1/2.4 اینچ و دیافراگم f/2.4 استفاده می کند. این دوربین می تواند از اشیاء کوچک از فاصله نزدیک عکس های دقیقی بگیرد.
  • دوربین سلفی:دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی از سنسور Samsung S5K3HGM1 با اندازه 1/2.55 اینچ و دیافراگم f/2.4 استفاده می کند. این دوربین می تواند تصاویر سلفی با جزئیات بالا و رنگ های دقیق را ثبت کند.

ویژگی های برجسته دوربین:

شیائومی 14 اولترا دارای تعدادی از ویژگی های دوربین است که عبارتند از:

  • حالت شب: این حالت به شما امکان می دهد حتی در شرایط کم نور عکس های روشن و واضحی بگیرید.
  • HDR: این ویژگی جزئیات را در هایلایت ها و سایه ها حفظ می کند تا عکس های شما طبیعی تر به نظر برسند.
  • فیلمبرداری 8K: این گوشی می تواند با وضوح 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.
  • فیلمبرداری آهسته: این گوشی می تواند با وضوح 1080p با سرعت 1920 فریم در ثانیه یا با وضوح 720p با سرعت 960 فریم در ثانیه فیلمبرداری آهسته کند.

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با دوربین عالی هستید، Xiaomi 14 Ultra  گزینه ای عالی است. این گوشی دارای یک سیستم دوربین چهارگانه با کیفیت بالا است که می تواند در هر شرایط نوری عکس ها و فیلم های باورنکردنی را ثبت کند.

قیمت این گوشی در بازار ایران: از 65000000 تا 75000000 تومان

Xiaomi 13T Pro 5G

گوشی Xiaomi 13T Pro 5G  یک گوشی هوشمند اندرویدی رده بالا است که توسط شیائومی در اکتبر 2023 عرضه شد. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 1440 x 3200 پیکسل، پردازنده MediaTek Dimensity 9200+، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه داخلی است.

شیائومی 13T Pro 5G از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی تغذیه می شود. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، تشخیص چهره و همچنین رتبه بندی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.

این گوشی دارای سیستم دوربین سه گانه در پشت است که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است.

دوربین شیائومی 13T Pro 5G

شرکت شیائومی واقعاً در ارتقای کیفیت محصولات خود پیشرفت کرده است و همکاری آن با شرکت لایکا، گوشی‌های پرچم‌دار این برند را به دلیل کیفیت برجسته عکاسی و فیلم‌برداری معروف ساخته است.

افزون بر این، ارائه حالت‌های «ویبرانت» و «واقع‌گرایانه» لایکا به معنای دستیابی به بهترین تجربه از هر دو جهان است: ارائه‌ای پررنگ مشابه سبک سامسونگ و حالت واقع‌گرایانه‌ای شبیه به اپل.

بیایید نگاهی به مشخصات دوربین Xiaomi 13T Pro بیندازیم. این دوربین مجهز به یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS)، یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابر، و یک حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. تفاوت اصلی با مدل معمولی 13T، امکان فیلمبرداری 8K با دوربین اصلی است.

دوربین اصلی به حسگر 50 مگاپیکسلی Sony IMX 707 با ابعاد 1/1.28 اینچ، پیکسل‌های 1.22 میکرومتری، و فیلتر رنگ Quad-Bayer RGB مجهز است. این حسگر در پشت یک لنز هفت عنصری تثبیت‌شده (OIS) با فاصله کانونی 24 میلی‌متری و دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است.

دوربین تله‌فوتو از حسگر 50 مگاپیکسلی OmniVision OV50D با ابعاد 1/2.88 اینچ و فیلتر Quad-Bayer بهره می‌برد و پیکسل‌های آن 0.61 میکرومتری هستند. این دوربین از طریق لنز 5 عنصری 50 میلی‌متری با دیافراگم f/1.9، زوم اپتیکال 2 برابری نسبت به دوربین اصلی را فراهم می‌کند. همین باعث شده است تا این گوشی به عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین از دید بسیاری‌ها شناخته شود

دوربین فوق عریض مجهز به حسگر 13 مگاپیکسلی OmniVision OV13B با ابعاد 1/3.06 اینچ و پیکسل‌های 1.12 میکرومتری است. این دوربین با یک لنز 5 عنصری 15 میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 همراه شده و فوکوس آن روی بی‌نهایت تنظیم شده است.

در نهایت، دوربین سلفی با یک حسگر 20 مگاپیکسلی Sony IMX596 با ابعاد 1/28 اینچ و از نوع Quad Bayer همراه است. این دوربین با یک لنز 26 میلی‌متری f/2.2 همراه بوده و فوکوس آن نیز روی بی‌نهایت تنظیم شده است.

شیائومی 13T Pro 5G دارای یک سیستم دوربین سه گانه در پشت است که شامل:

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی: این دوربین دارای سنسور Samsung ISOCELL JN1، دیافراگم f/1.88، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است. تصاویر با این دوربین به طور کلی شارپ و دقیق با رنگ های زنده هستند. در شرایط نوری کم، عملکرد دوربین به خوبی حفظ می شود، اما نویز قابل توجهی وجود دارد.
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی: این دوربین دارای دیافراگم f/2.2 و میدان دید 120 درجه است. تصاویر با این دوربین به اندازه دوربین اصلی جزئیات ندارند، اما همچنان کیفیت خوبی دارند.
  • دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی: این دوربین دارای دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 20 برابر است. کیفیت تصاویر با این دوربین به اندازه دو دوربین دیگر خوب نیست، اما برای گرفتن عکس های پرتره از نزدیک یا بزرگنمایی اشیاء از راه دور مفید است.
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در جلو،  با دیافراگم f/2.2 قرار دارد. این دوربین برای گرفتن عکس های سلفی و تماس های ویدیویی با کیفیت مناسب است.

برخی از ویژگی های دوربین شیائومی 13T Pro 5G عبارتند از:

  • حالت شب: این حالت به شما امکان می دهد در شرایط نوری کم عکس های روشن تری بگیرید.
  • فیلمبرداری 4K: شما می توانید با این گوشی با وضوح 4K با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری کنید.
  • حالت پرتره: این حالت به شما امکان می دهد پس زمینه را در عکس های پرتره محو کنید.
  • حالت ماکرو: این حالت به شما امکان می دهد از اشیاء کوچک از فاصله نزدیک عکس بگیرید.

به طور کلی، شیائومی 13T Pro 5G یک سیستم دوربین با کیفیت بالا دارد که می تواند عکس ها و فیلم های عالی را در انواع شرایط نوری ثبت کند

قیمت حدودی این گوشی در بازار ایران :حدود 31000000 تومان

Xiaomi 14 5G

گوشی Xiaomi 14 5G که در نوامبر 2023 به بازار عرضه شد، به عنوان یک گوشی هوشمند میان‌رده با امکانات پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است. گوشی در دو نسخه 4G و 5G موجود است و از چیپست بسیار قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 بهره‌مند می‌شود.

مشخصات برجسته این مدل شامل صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10+، پردازنده قوی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3، باتری با ظرفیت 4610 میلی‌آمپر ساعت همراه با قابلیت شارژ سریع 90 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات است. علاوه بر این، این گوشی با سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری MIUI 14 عرضه می‌شود که تجربه کاربری بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

این دستگاه نه تنها با دوربین‌های باکیفیت خود، بلکه با قیمت مناسب و امکاناتی مانند شارژ سریع سیمی و بی‌سیم و باتری بزرگ، قصد دارد رقبای خود را به چالش بکشد و جایگاهی ویژه در بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورد.

دوربین گوشی Xiaomi 14 5G

گوشی Xiaomi 14 5Gبه احتمال زیاد از نظر عکاسی یکی از بهترین پرچمداران جمع و جور است. این گوشی با تعویض هر سه دوربین با دوربین‌های بهتر، نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

  • دوربین اصلی (Wide): سنسور ۵۰ مگاپیکسلی OmniVision OVX9000 Light Fusion 900 با دریچه دیافراگم f/1.6، فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر (واید)، اندازه سنسور ۱/۱.۳۱ اینچ، پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه (dual pixel PDAF)، فوکوس خودکار لیزری (Laser AF)، لرزشگیر اپتیکال (OIS)؛ قابلیت فیلمبرداری ۴۳۲۰p با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه، ۲۱۶۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه

  • دوربین تله‌فوتو: سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL JN1 با دریچه دیافراگم f/2.0، اندازه سنسور ۱/۲.۷۶ اینچ، پیکسل‌های 0.64 میکرومتر، فاصله کانونی ۷۵ میلی‌متر (تله‌فوتو)، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) با حداقل فاصله فوکوس ۱۰ سانتی‌متر، لرزشگیر اپتیکال (OIS)، زوم اپتیکال ۳.۲ برابر؛ قابلیت فیلمبرداری ۲۱۶۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه

  • دوربین فوق عریض (Ultrawide): سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL JN1 با دریچه دیافراگم f/2.2، اندازه سنسور ۱/۲.۷۶ اینچ، پیکسل‌های 0.64 میکرومتر، فاصله کانونی ۱۴ میلی‌متر، میدان دید ۱۱۵ درجه؛ قابلیت فیلمبرداری ۲۱۶۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه

  • دوربین جلو: سنسور ۳۲ مگاپیکسلی OmniVision OV32B با دریچه دیافراگم f/2.0، اندازه سنسور ۱/۳.۱۴ اینچ، پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتر؛ قابلیت فیلمبرداری ۲۱۶۰p با سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه

سنسور جدید OmniVision OVX9000 برای دوربین اصلی چیزی است که برای اولین بار می‌بینیم. این سنسور به ویژه بزرگ است و شیائومی آن را Light Fusion 900 می‌نامد (ممکن است در اخبارهای فاش شده آن را با عنوان Light Hunter 900 دیده باشید). با این حال، بر خلاف Xiaomi 14 Pro، این سنسور با لنز دیافراگم متغیر همراه نیست.

برخی منابع ادعا می‌کنند که OmniVision OVX9000 نسخه سفارشی شده OmniVision OV50H است، حسگری که در IQOO 12 و اخیراً در Honor Magic 6 Pro با آن مواجه شده‌ایم.

شیائومی وعده داده است که موتور پردازش تصویر شیائومی (Xiaomi Imaging Engine) با تنظیم تراز سفیدی و نوردهی بر اساس دوربین اصلی که همیشه روشن است، تنوع رنگ ثابتی را در سراسر دوربین‌ها تضمین می‌کند.

زوم ۲ برابر

حالت زوم ۲ برابر همان کیفیت ارائه حالت زوم استاندارد ۱ برابر را دارد، اما از آنجایی که این زوم از برش سنسور اصلی به دست می‌آید، نمونه‌های زوم ۲ برابر چندان جالب نیستند، حتی ممکن است ناامیدکننده باشند. صادقانه بگویم، انتظار بیشتری از زوم ۲ برابر برای یک گوشی پرچمدار داشتیم؛ عکس‌هایی که با این گوشی ثبت کردیم به طور مشخصی نرم‌تر و گاهی حتی در شرایط نوری چالش‌برانگیز تار و با وضوح پایین هستند.

دوربین تله‌فوتو ۳.۲ برابر

دوربین تله‌فوتو ۳.۲ برابر عکس‌های عالی می‌گیرد و در محیط‌های مختلف عملکرد ثابتی دارد. تصاویر تمیز و با جزئیات، بدون نویز و با دامنه دینامیکی گسترده هستند.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض، در مقایسه با سایر دوربین‌های فوق عریض، عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و کیفیت آن تقریبا برابر است. ما همیشه از این نوع دوربین‌ها، به خصوص در مدل‌های پرچمدار، انتظار بیشتری داریم، اما اغلب تا حدی ناامید می‌شویم.

تصاویر این دوربین نسبتاً نرم به نظر می‌رسند و در زمینه رنگ‌ها و جزئیات دقیق، جای پیشرفت دارند. عکس‌های فوق عریض کم‌رنگ به نظر می‌رسند و می‌توان هایلایت‌های روشن‌تر از حد معمول و سایه‌های تیره‌تر از حد معمول را در آنها مشاهده کرد که نشان‌دهنده محدوده دینامیکی (dynamic range) پایین‌تر است.

پردازش تصاویر با دوربین اصلی تفاوت چندانی با دوربین فوق عریض ندارد. چه از دوربین اصلی و چه از دوربین تله‌فوتو استفاده کنید، تصاویر از نظر کیفیت و بازده ظاهری مشابهی به دست خواهید آورد.

استفاده از دوربین فوق عریض در محیط‌های داخلی، ایرادات آشکار این دوربین را نشان می‌دهد. عکس‌ها حتی نرم‌تر هستند و اگر به اندازه کافی دقیق نگاه کنید، نویز جزئی و سایه‌های له شده را مشاهده خواهید کرد. افزایش کمی روشنایی به عکس‌ها ضرری نمی‌رساند.

حالت‌های عکاسی دوربین گوشی شیائومی 14 5G:

دوربین گوشی شیائومی 14 5G دارای حالت‌های عکاسی مختلفی است که به شما امکان می‌دهد عکس‌های خلاقانه و با کیفیتی را در شرایط نوری مختلف ثبت کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین حالت‌های عکاسی این گوشی اشاره می‌کنم:

حالت Photo:

این حالت، حالت پیش‌فرض دوربین است و برای عکاسی در شرایط نوری معمولی مناسب است.

در این حالت می‌توانید از تنظیماتی مانند فلاش، HDR، و تنظیمات فوکوس خودکار استفاده کنید.

حالت Portrait:

این حالت برای عکاسی پرتره با افکت بوکه (محو کردن پس‌زمینه) استفاده می‌شود.

می‌توانید میزان تاری پس‌زمینه را قبل و بعد از عکاسی تنظیم کنید.

حالت Night Mode:

این حالت برای عکاسی در شرایط کم‌نور مناسب است. با استفاده از این حالت می‌توانید عکس‌های روشن‌تر و با جزئیات بیشتر را در طول شب ثبت کنید.

حالت Pro:

این حالت به شما امکان می‌دهد تنظیمات دوربین را به صورت دستی کنترل کنید.تنظیماتی مانند ISO، سرعت شاتر، دیافراگم و تعادل رنگ سفید را می‌توانید در این حالت تنظیم کنید.

حالت More:

در این حالت، به حالت‌های عکاسی دیگری مانند Macro، Long exposure، Panorama، و Tilt-shift دسترسی دارید

علاوه بر حالت‌های ذکر شده در بالا، شیائومی 14 5G دارای حالت‌های عکاسی دیگری مانند AI Scene Detection، Movie، Short Video، Vlog، و Time-lapse نیز می‌باشد.

حالت‌های فیلمبرداری دوربین گوشی Xiaomi 14 5G

دوربین گوشی Xiaomi 14 5G دارای حالت‌های فیلمبرداری مختلفی است که به شما امکان می‌دهد ویدیوهای باکیفیت و خلاقانه را ضبط کنید. در ادامه به برخی از این حالت‌ها اشاره می‌کنم:

حالت‌های پایه:

  • ویدیو: این حالت ساده‌ترین حالت فیلمبرداری است و برای ضبط ویدیوهای معمولی با کیفیت 1080p یا 4K استفاده می‌شود.
  • اسلوموشن: این حالت برای ضبط ویدیو با سرعت آهسته استفاده می‌شود. می‌توانید با سرعت‌های مختلفی مانند 120fps، 240fps و 960fps فیلمبرداری کنید.
  • تایم‌لپس: این حالت برای ضبط ویدیو با سرعت بالا استفاده می‌شود. می‌توانید با سرعت‌های مختلفی مانند 0.5x، 1x، 2x و 5x فیلمبرداری کنید.

حالت‌های پیشرفته:

  • حالت Pro: این حالت به شما امکان می‌دهد تنظیمات دوربین را به صورت دستی تنظیم کنید، مانند ISO، شاتر و دیافراگم.
  • حالت شب: این حالت برای فیلمبرداری در نور کم استفاده می‌شود.
  • حالت HDR: این حالت برای فیلمبرداری در شرایط نوری چالش‌برانگیز، مانند زمانی که نور روشن و تاریک در یک صحنه وجود دارد، استفاده می‌شود.
  • حالت پرتره: این حالت برای فیلمبرداری از افراد با تاری پس‌زمینه استفاده می‌شود.
  • حالت فیلمبرداری با دو دوربین: این حالت به شما امکان می‌دهد به طور همزمان با دوربین جلو و عقب فیلمبرداری کنید.
  • حالت Vlog: این حالت برای فیلمبرداری وبلاگ با تنظیمات و افکت‌های پیش‌فرض استفاده می‌شود.

علاوه بر این حالت‌ها، Xiaomi 14 5G دارای ویژگی‌های فیلمبرداری دیگری نیز هست، مانند:

  • ثابت‌سازی تصویر الکترونیکی (EIS): این ویژگی لرزش دوربین را حین فیلمبرداری کاهش می‌دهد.
  • زوم اپتیکال: این قابلیت به شما امکان می‌دهد بدون افت کیفیت، به سوژه خود نزدیک‌تر شوید.
  • زوم دیجیتال: این قابلیت به شما امکان می‌دهد بیشتر از حد زوم اپتیکال به سوژه خود نزدیک شوید، اما کیفیت تصویر با افزایش زوم دیجیتال کاهش می‌یابد.
  • میکروفون استریو: این قابلیت صدای باکیفیت‌تر و فراگیرتری را ضبط می‌کند.

کیفیت عکس:

  • عکس‌های روز: عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در نور روز، جزئیات عالی، رنگ‌های دقیق و دامنه دینامیکی گسترده‌ای دارند.
  • عکس‌های کم‌نور: به لطف وجود لرزش‌گیر اپتیکال و حالت شب، عکس‌های کم‌نور نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.
  • عکس‌های فوق‌عریض: دوربین فوق‌عریض تصاویر با زاویه دید گسترده‌ای را ثبت می‌کند، اما کیفیت آن به اندازه دوربین اصلی نیست.
  • عکس‌های ماکرو: دوربین ماکرو برای عکاسی از سوژه‌های کوچک مناسب است، اما جزئیات آن به اندازه دوربین‌های ماکرو گوشی‌های پرچمدار نیست.
  • عکس‌های سلفی: دوربین سلفی عکس‌های باکیفیتی را ارائه می‌دهد، اما در نور کم ممکن است نویز داشته باشد.

قابلیت‌های فیلمبرداری:

  • دوربین اصلی: می‌توان با دوربین اصلی ویدئوهایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه یا 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کرد.
  • دوربین فوق‌عریض: با دوربین فوق‌عریض می‌توان ویدئوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کرد.

در مجموع، دوربین شیائومی 14 5G برای یک گوشی میان‌رده، عملکرد قابل قبولی دارد.

قیمت در بازار ایران: 3900000 تومان

Redmi Note 12 Pro Plus 5G

 

گوشی Redmi Note 12 Pro Plus  که اکتبر 2022 عرضه شد،  با ویژگی‌های خیره‌کننده‌ای وارد بازار شده است. این گوشی دارای نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 2400×1080 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است، که تجربه تماشای بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

در بخش دوربین، Redmi Note 12 Plus 5G به یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با قابلیت OIS مجهز است، به همراه یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی. دوربین سلفی این دستگاه نیز 16 مگاپیکسلی است که امکان ثبت تصاویر باکیفیت را فراهم می‌آورد.

سخت‌افزار گوشی شامل پردازنده قدرتمند مدیاتک دیمنسیتی 1080 (6 نانو متری)، حافظه رم بین 8 تا 12 گیگابایت و حافظه داخلی 128 تا 256 گیگابایت است. همچنین، یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 120 وات، عمر باتری طولانی و شارژ سریع را تضمین می‌کند.

سایر ویژگی‌های این گوشی شامل پشتیبانی از دو سیم‌کارت، شبکه 5G، اندروید 12، NFC، اسکنر اثر انگشت و جک هدفون است. این مشخصات، به همراه قیمت مناسب، Redmi Note 12 Plus 5G را به یک گزینه ایده‌آل در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است.

دوربین Redmi Note 12 Pro Plus؛ بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین از میان نسل‌های قبلی

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس دارای سه دوربین در پشت و یک دوربین در جلو است. سیستم دوربین عقب شامل یک لنز اصلی ۲۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS)، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد که متناسب با قیمت عملکرد قابل قبولی دارد.

دوربین اصلی نسبت به ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس به‌طور قابل توجهی ارتقا یافته است و در واقع به نظر می‌رسد تنها دوربینی است که به‌روزرسانی شده است. حسگر اصلی در ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس اکنون از حسگر سامسونگ HPX 200 مگاپیکسلی ۱/۱.۴ اینچی با پیکسل‌های 0.56 میکرومتر و فیلتر رنگ Tetra2Pixel استفاده می‌کند و آن را به کوچکترین حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ساخته شده توسط سامسونگ تاکنون تبدیل می‌کند. موتورولا اج ۳۰ اولترا از HP1 (200MP, 1/1.22″, 0.64µm) و گلکسی اس ۲۳ اولترا از HP2 (200MP, 1/1.3″, 0.6µm) استفاده می‌کند.

این حسگر با یک لنز ۲۴ میلی‌متری f/1.6 با لرزشگیر (OIS) همراه شده است. الگوی رنگ Tetra2pixel RGB Bayer به این معنی است که حسگر ۱۶ پیکسل را در ۱ گروه می‌کند و به طور پیش فرض تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی خروجی می‌دهد.

دوربین فوق عریض این گوشی از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی سامسونگ S5K4H7 ISOCELL Slim با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتر در پشت یک لنز ۱۶ میلی‌متری f/2.2 استفاده می‌کند که با توجه به رقبای هم‌قیمتی خود، عملکردی مناسب دارد. فوکوس آن روی بی‌نهایت تنظیم شده است.

دوربین ماکرو از حسگر ۲ مگاپیکسلی OmniVision OV02B1 در پشت یک لنز ۲۴ میلی‌متری f/2.4 با فوکوس ثابت در فاصله ۴ سانتی‌متری استفاده می‌کند.

در نهایت، دوربین جلو از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی Sony IMX 471 1/3 اینچی با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتر و لنز f/2.4 استفاده می‌کند. فوکوس آن نیز ثابت است.

اپلیکیشن دوربین ردمی ۱۲ پرو پلاس کم و بیش مشابه سایر گوشی‌های شیائومی است. عملکرد اولیه برای تغییر حالت‌ها با کشیدن انگشت به طرفین کار می‌کند، همانطور که انتظار می‌رود، همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌بینید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن‌ها سوئیچ کنید.

می‌توانید با رفتن به تب «بیشتر» و پیمایش به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در ردیف اصلی اضافه، حذف و مرتب کنید، همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات نیز به آن دسترسی داشته باشید.

در انتهای منظره‌یاب، یک کلید تغییر حالت فلاش، یک کلید HDR و یک کلید روشن/خاموش هوش مصنوعی (AI) وجود دارد. همچنین یک منوی همبرگری وجود دارد که حاوی گزینه‌های اضافی مانند نسبت تصویر، تایمر خودکار و خطوط شبکه است، کلید ماکرو نیز در اینجا قرار دارد، به علاوه میانبر تنظیمات.

شما گزینه‌ای برای تنظیم رزولوشن خروجی برای هیچ یک از دوربین‌ها پیدا نمی‌کنید (به جز اینکه به طور خاص به آن اهمیت ندهیم)، به جز حالت ۵۰ مگاپیکسلی / ۲۰۰ مگاپیکسلی با رزولوشن بالا که خروجی با رزولوشن کامل ارائه می‌دهد.

در سمت دیگر، شما کلید زوم دوربین را دارید که به دو صورت عمل می‌کند. حالت اول به سادگی ضربه زدن روی یکی از چهار نقطه‌ای است که نشان‌دهنده گزینه‌های فوق عریض (0.6x)، اصلی (1x)، اصلی (زوم دیجیتال 2x) هستند. یا می‌توانید روی بزرگنمایی فعال ضربه بزنید و حالت‌های زوم بیشتری را مشاهده کنید.

حالت‌های عکاسی Redmi Note 12 Pro Plus:

Redmi Note 12 Pro Plus دارای طیف گسترده‌ای از حالت‌های عکاسی است که به شما امکان می‌دهد عکس‌های خلاقانه و جالبی بگیرید. در اینجا برخی از حالت‌های اصلی عکاسی این گوشی آمده است:

  • حالت خودکار: این حالت برای عکاسی در شرایط نوری مختلف مناسب است. دوربین به طور خودکار تنظیمات را برای ثبت بهترین عکس ممکن تنظیم می‌کند.
  • حالت دستی: این حالت به شما امکان می‌دهد کنترل کاملی بر تنظیمات دوربین مانند ISO، سرعت شاتر و دیافراگم را داشته باشید. این حالت برای عکاسان حرفه‌ای که می‌خواهند عکس‌های خود را با دقت بیشتری کنترل کنند، مناسب است.
  • حالت پرتره: این حالت برای عکس‌برداری از افراد با پس‌زمینه محو مناسب است. این حالت از هوش مصنوعی برای تشخیص سوژه و جدا کردن آن از پس‌زمینه استفاده می‌کند.
  • حالت شب: این حالت برای عکس‌برداری در نور کم مناسب است. این حالت چندین عکس را با نوردهی‌های مختلف می‌گیرد و سپس آنها را برای ایجاد یک عکس با جزئیات بیشتر و نویز کمتر ترکیب می‌کند.
  • حالت ماکرو: این حالت برای عکس‌برداری از اشیاء کوچک از فاصله نزدیک مناسب است.
  • حالت فوق عریض: این حالت برای عکس‌برداری از مناظر یا گروه‌های بزرگ افراد مناسب است. این حالت میدان دید گسترده‌تری را نسبت به دوربین اصلی ارائه می‌دهد.
  • حالت 200 مگاپیکسلی: این حالت به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی با رزولوشن 200 مگاپیکسلی بگیرید. این عکس‌ها جزئیات بسیار دقیقی را ثبت می‌کنند، اما فضای ذخیره‌سازی زیادی را نیز اشغال می‌کنند.

علاوه بر این حالت‌های پیش‌فرض، Redmi Note 12 Pro Plus دارای چندین حالت عکاسی دیگر مانند حالت عکاسی در شب با هوش مصنوعی، حالت عکاسی با نوردهی طولانی و حالت عکاسی با واترمارک نیز می‌باشد.

شما می‌توانید با رفتن به برنامه دوربین و کشیدن انگشت خود به سمت چپ یا راست، بین حالت‌های مختلف عکاسی جابجا شوید.

حالت‌های فیلمبرداری Redmi Note 12 Pro Plus:

Redmi Note 12 Pro Plus دارای طیف گسترده‌ای از حالت‌های فیلمبرداری است که به شما امکان می‌دهد ویدیوهای خلاقانه و باکیفیت ضبط کنید. در اینجا برخی از حالت‌های اصلی فیلمبرداری این گوشی آمده است:

  • حالت خودکار: این حالت برای فیلمبرداری در شرایط نوری مختلف مناسب است. دوربین به طور خودکار تنظیمات را برای ضبط بهترین ویدیو ممکن تنظیم می‌کند.
  • حالت ویدیو 4K: این حالت به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی با وضوح 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. این حالت برای ضبط ویدیوهای با جزئیات بالا مانند مناظر یا رویدادهای ورزشی مناسب است.
  • حالت ویدیو 1080p: این حالت به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی با وضوح 1080p و سرعت‌های مختلف فریم از جمله 30، 60 و 120 فریم در ثانیه ضبط کنید. حالت 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه برای ضبط ویدیوهای روان‌تر از حرکت‌های سریع مانند ورزش یا حیوانات خانگی مناسب است. حالت 1080p با سرعت 120 فریم در ثانیه برای ضبط ویدیوهای با اسلوموشن مناسب است.
  • حالت اسلوموشن: این حالت به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی را با سرعت آهسته‌تر از نرخ فریم معمولی ضبط کنید. Redmi Note 12 Pro Plus می‌تواند ویدیوهایی را با سرعت 960 فریم در ثانیه در وضوح 720p یا 240 فریم در ثانیه در وضوح 1080p ضبط کند.
  • حالت تایم‌لپس: این حالت به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی را با سرعت سریع‌تر از نرخ فریم معمولی ضبط کنید. Redmi Note 12 Pro Plus می‌تواند ویدیوهای تایم‌لپس را با سرعت‌های مختلف از جمله 0.5x، 1x، 2x، 4x، 8x، 16x و 32x ضبط کند.
  • حالت ویدیو ماکرو: این حالت برای فیلمبرداری از اشیاء کوچک از فاصله نزدیک مناسب است.
  • حالت ویدیو فوق عریض: این حالت برای فیلمبرداری از مناظر یا گروه‌های بزرگ افراد مناسب است. این حالت میدان دید گسترده‌تری را نسبت به دوربین اصلی ارائه می‌دهد.
  • حالت ویدیو با نور کم: این حالت برای فیلمبرداری در نور کم مناسب است. این حالت چندین ویدیو را با نوردهی‌های مختلف می‌گیرد و سپس آنها را برای ایجاد یک ویدیو با جزئیات بیشتر و نویز کمتر ترکیب می‌کند.
  • حالت ویدیو با هایپرلپس: این حالت ترکیبی از حالت‌های تایم‌لپس و اسلوموشن است. این حالت به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی را ضبط کنید که هم سریع و هم آهسته هستند.

علاوه بر این حالت‌های پیش‌فرض، Redmi Note 12 Pro Plus دارای چندین حالت فیلمبرداری دیگر مانند حالت ویدیو با واترمارک، حالت ویدیو با فوکوس خودکار و حالت ویدیو با تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی نیز می‌باشد.

قیمت این گوشی در بازار ایران: 16000000 تومان

Xiaomi Note 13 Pro Plus؛ بهترین گوشی شیائومی میان‌رده از نظر دوربین

شیائومی مدل نوت 13 پرو پلاس را می‌توان به عنوان نسخه جدیدتر از مدل note 12 Pro Plus معرفی کرد که از جهات مختلف بهبودهایی داشته است. به عنوان مثال،  صفحه‌نمایش این گوشی از حالت Flat به Edge تبدیل شده است که می‌تواند حس یک گوشی بالارده را به خوبی به شما القا کند.

چیپستی که در نوت 13 پرو پلاس استفاده شده، مدل Mediatek Dimensity 7200 Ultra و با معماری 4 نانومتری است. همین باعث شده است تا توانایی این موبایل در تجربه بازی‌های جدید با بالاترین گرافیک ممکن باورنکردنی باشد و بتوانید تجربه گیمینگ عالی را با توجه به مبلغ پرداختی تجربه کنید.

موردی که درباره Xiaomi Note 13 Pro Plus وجود دارد این است که این موبایل امکان آپدیت به هایپر او اس یعنی جدیدترین رابط کاربری شیائومی را دارد. به این معنی که حداقل تا دو سال دیگر می‌توانید آپدیت‌های ماژولار این موبایل را دریافت کنید.

از جمله برتری‌های نوت 13 پرو پلاس می‌تواند به حسگر اثر انگشت آن در زیر صفحه، میزان روشنایی 1800 نیتی، شارژر 120 واتی، محافظ صفحه گوریلاگلس ویکتوس، گواهی IP68 و دوربین 200 مگاپیکسلی آن اشاره کرد.

نکته‌ای که درباره نوت 13 پرو پلاس وجود دارد این است که این موبایل به لطف برخورداری از صفحه‌نمایش آمولد، دارای قابلیت Always-on display است که می‌تواند نیاز شما را به بهترین شکل ممکن برطرف کند. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که برخلاف مدل‌های هم‌رده، این موبایل دارای فلش دوال و دو رنگ است که می‌تواند نوردهی را در شرایط نیاز، به بهترین شکل انجام دهد.

دوربین Xiaomi Note 13 Pro Plus

گوشی موبایل Xiaomi Note 13 Pro Plus دارای سه لنز دوربین است که از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین‌های 200 مگاپیکسلی اصلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی ماکرو اشاره کرد. درست است که این مشخصات مشابه مدل نوت 12 پرو پلاس هستند، اما در عمل تفاوت‌های زیادی میان این دو گوشی دیده می‌شود. دوربین جلوی این گوشی نیز از نوع 16 مگاپیکسلی است.

حالت‌های عکاسی Xiaomi Note 13 Pro Plus

گوشی موبایل Xiaomi Note 13 Pro Plus به لطف برخورداری از دوربین 200 مگاپیکسلی و سنسور HPX خود می‌تواند برای عکاسی گزینه‌ای عالی باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به عکاسی علاقه زیادی دارند، می‌توانید روی این گوشی موبایل حساب ویژه باز کنید. در ادماه حالصت‌های اصلی عکاسی این موبایل را معرفی کرده‌ایم:

  • حالت خودکار: این حالت عکاسی به شما این امکان را می‌دهد تا از هوش مصنوعی دوربین استفاده کنید و با کمترین میزان دخالت، بهترین عکس‌ها را ثبت کنید. البته در صورت تمایل می‌توانید برخی از تنظیمات را به صورت دستی تغییر دهید.
  • حالت دستی: در این حالت، امکان عکاسی را با بیشترین و حرفه‌ای‌ترین تنظیمات خواهید داشت. از جمله گزینه‌های قابل تغییر در این حالت می‌توان به Exposure و ISO اشاره کرد
  • حالت پرتره: اگر به عکس‌هایی که روی سوژه متمرکز هستند پس‌زمینه مات شده دارند علاقه دارید، این حالت می‌تواند به بهترین شکل پاسخگوی نیاز شما باشد. در این حالت می‌توانید با کمک هوش مصنوعی، سوژه مورد نظرتان را به بهترین شکل از پس‌زمینه جدا کنید
  • حالت شب: یکی از برتری‌های دوربین Xiaomi Note 13 Pro Plus، توانایی عکاسی آن در شب است. این دوربین می‌تواند به لطف هوش مصنوعی خود، عکس‌های شارپ و باکیفیتی را در تاریکی شب ثبت کند
  • حالت ماکرو: در این حالت می‌توانید روی سوژه‌های کوچک و بسیار نزدیک زوم کنید و عکس بگیرید. البته این حالت چندان کاربردی نیست و در این گوشی نیز عملکرد عالی ندارد و تنها می‌تواند کار راه‌انداز باشد
  • حالت فوق عریض: اگر به هر دلیلی در زمان عکسی نتوانستید سوژه را در تصویر معمولی ثبت کنید، می‌توانید به سراغ حالت فوق عریض بروید. این حالت بیشتر برای عکاسی از مناظر و گروه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • حالت 200 مگاپیکسلی: اگر می‌خواهید عکاسی را با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهید، حالت 200 مگاپیکسلی Xiaomi Note 13 Pro Plus پاسخگوی نیازتان خواهد بود. در این حال توانایی عکاسی با کیفیت عالی و زوم 2 برابری از نوع Lossless را خواهید داشت

از این جهت می‌توان Xiaomi Note 13 Pro Plus را به عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین در بازه 20 میلیون تومان قرار داد که امکان زوم Lossless را در حالت معمولی تا 4 برابر دارد. در حالی که در حالت 200 مگاپیکسلی، این زوم به مقدار دو برابر کاهش پیدا می‌کند. با این حال، این موبایل به عنوان یک موبایل تقریبا بالارده می‌تواند به بهترین شکل نیاز عکاسی شما را به خوبی برطرف کند.

مورد دیگری که باید درباره Xiaomi Note 13 Pro Plus در نظر داشته باشید، امکان عکاسی HDR و با هوش مصنوعی است. به این معنی که هوش مصنوعی می‌تواند ماهیت سوژه را تشخیص دهد و در صورت نیاز HDR را فعال کند.

حالت‌های فیلم‌برداری Xiaomi Note 13 Pro Plus

در کنار قابلیت‌های عکاسی عالی، Xiaomi Note 13 Pro Plus امکان فیلم‌برداری از سوژه‌های متفاوت را در شرایط مختلف با بالاترین کیفیت دارد که در بازه قیمتی خود به عنوان یک گزینه بی‌رقیب شناخته می‌شود. در ادامه قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی را توضیح داده‌ایم:

  • حالت خودکار: اگر صرفا به دنبال فیلم‌برداری هستید و نمی‌خواهید از تنظیمات حرفه‌ای Xiaomi Note 13 Pro Plus استفاده کنید، این حالت می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. در این حالت هوش مصنوعی موبایل به بهترین شکل تنظیمات فیلم‌برداری را انجام خواهد داد
  • حالت ویدئو 4K: در این حالت می‌توانید ویدئو‌های 4K را با سرعت 30 FPS ضبط کنید که کیفیت و شارپنس عالی دارند. اما از نظر سرعت فریم برتری نسبت به رقبای آن دیده نمی‌شود
  • حالت ویدئو 1080P: در این حالت، Xiaomi Note 13 Pro Plus امکان فیلم‌برداری را با دو سرعت 30 و 60 FPS فراهم کرده است. همچنین در این حالت می‌توانید از سنسور تثبیت OIS نیز استفاده کنید که عملکرد بسیار عالی دارد. اما در این حالت سرعت ویدئوی شما به 30 فریم کاهش پیدا خواهد کرد
  • حالت اسلوموشن: در این حالت امکان فیلم‌برداری با دو سرعت 120 و 240 فریم بر ثانیه را دارید. البته برای کیفیت 1080 تنها سرعت 120 فریم در دسترس است
  • حالت تایم‌لپس: حالت تایم‌لپس امکان ضبط ویدئوهایی با سرعت بالاتر از حد معمولی را می‌دهد که می‌توانید برای ضبط انواع ولاگ و محتوا از آن استفاده کنید
  • حالت ویدئو ماکرو: درست مانند حالت عکاسی ماکرو، حالت ولاگ ماکرو نیز برای شرایط مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • حالت ویدئو فوق عریض: اگر می‌خواهید از مناظر یا زوایای گسترده فیلم‌برداری کنید، این حالت گزینه‌ای عالی است
  • حالت ویدئو با نور کم: اگر در شرایط نوری کم قرار دارید و می‌خواهید فیلم‌برداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ فیلم‌برداری با این حالت بروید
  • حالت ویدئو با هایپرلپس: حالت تایم‌لپس به شما امکان ضبط ویدئو‌های مختلف با سرعت‌های متفاوت را می‌دهد و اگر به این سبک ویدئو علاقه دارید، Xiaomi Note 13 Pro Plus می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، در Xiaomi Note 13 Pro Plus امکان ضبط محتواهای مختلفی از جمله ولاگ را نیز خواهید داشت. همه این موارد در کنار هم باعث شده‌اند تا این مدل از دید بسیاری به عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین شناخته شود.

قیمت این گوشی در بازار ایران: تقریبا 21 میلیون تومان

Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G

گوشی موبایل شیائومی مدل نوت 13 پرو را می‌توان نسخه سبک‌تر و ارزان‌تر از مدل پرو پلاس آن معرفی کرد که از نظر دوربینی عملکرد تقریبا مشابهی را ارائه می‌دهد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که سنسور مورد استفاده در مدل پرو پلاس از برند سامسونگ و HPX است. در حالی که در مدل پرو، سنسور از نوع HP3 است که عملکرد نسبتا ضعیف‌تری را در شرایط مشابه دارد.

از نظر امکانات، برخلاف مدل پرو پلاس، با یک صفحه‌نمایش از نوع Flat مواجه هستیم که از نوع آمولد است و قابلیت Always-on display را دارد. همچنین شارژ این مدل از نوع 67 واتی است که در مدل کمتر از یک ساعت می‌تواند گوشی موبایل شما را از صفر تا صد شارژ کند.

نکته‌ای که درباره Xiaomi Redmi Note 13 Pro وجود دارد این است که شما می‌توانید این موبایل را در دو نسخه 4G و 5G خریداری کنید. شاید در ظاهر نسخه 4G دوربین مشابهی با 5G داشته باشد، اما وقتی که به صورت عمیق‌تر چیپست این گوشی را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که چیپست نسخه 4G بیشتر از 108 مگاپیکسل را ساپورت نمی‌کند و در عمل، یک گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی را خریداری می‌کنید. در حالی که در نسخه 5G چنین موردی وجود ندارد.

دوربین گوشی Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین هستید و بودجه شما کمتر از 20 میلیون تومان است، پیشنهاد می‌کنیم حتما نیم‌نگاهی به Xiaomi Redmi Note 13 Pro داشته باشید.

دوربین‌های استفاده شده در این گوشی موبایل کاملا مشابه با مدل پرو پلاس هستند. حتی دوربین سلفی هر دو نیز از نوع 16 مگاپیکسلی است. تنها تفاوت میان این دو مدل در سنسور دوربین اصلی مورد استفاده در آن‌ها می‌باشد.

حالت‌های عکاسی Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G

به عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین در بازه قیمتی زیر 20 میلیون تومان، مدل Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G امکانات عالی را برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورتی که بتوانید در شرایط نوری مناسب عکاسی کنید، تصاویر مورد نظرتان با بالاترین کیفیت ثبت خواهند شد. در ادامه این بخش حالت‌های عکاسی این دوربین را بررسی کرده‌ایم:

  • حالت خودکار: گوشی Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G در این حالت می‌تواند به صورت خودکار و با کمک هوش مصنوعی بهترین عکس‌ها را ثبت کند
  • حالت دستی: اگر به عکاسی حرفه‌ای علاقه دارید و با تنظیمات آن آشنا هستید، این حالت بهترین گزینه برای شما خواهد بود
  • حالت پرتره: در این حالت می‌توانید عکس‌های متمرکز بر سوژه را ثبت کنید که بک‌گراند مات دارند. مدل Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G می‌تواند به خوبی عکس‌های پرتره را ثبت کند
  • حالت شب: در این حالت عکس‌های مورد نظر شما با جزئیات بیشتر ثبت می‌شوند و می‌توانید حتی در تاریکی شب نیز تصاویر باکیفیت را ثبت کنید
  • حالت ماکرو: با انتخاب حالت ماکرو امکان زوم کردن روی سوژه‌های بسیار نزدیک و البته کوچک را خواهید داشت. مدل Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G در این حالت می‌تواند تصاویر چندان شارپ و باکیفیتی را ثبت کند
  • حالت فوق عریض: در حالت فوق عریض امکان ثبت تصاویر با زاویه بزرگ‌تر را خواهید داشت که می‌تواند برای عکاسی گروهی و همین‌طور مناظر گزینه‌ای عالی باشد
  • حالت 200 مگاپیکسلی: با انتخاب حالت 200 مگاپیکسلی می‌توانید از تمام ظرفیت دوربین خود استفاده کنید و به بالاترین کیفیت عکاسی برسید

حالت‌های فیلم‌برداری Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G

درست مانند عکاسی، در حالت فیلم‌برداری Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G نیز عملکرد بسیار شبیهی به مدل پرو پلاس آن را شاهد هستیم. با این حال، اگر به دنبال بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی آشنا باشید. در ادامه نیز قابلیت‌های فیلم‌برداری این موبایل را توضیح داده‌ایم:

  • حالت خودکار: با انتخاب حالت خودکار برای فیلم‌برداری، وارد حالتی می‌شوید که به شما این امکان را می‌دهد تا از هوش مصنوعی شیائومی خود استفاده کنید. در این حالت تمام تنظیمات به صورت خودکار اعمال خواهند شد
  • حالت ویدئو 4K: حالت ویدئو 4K به شما این امکان را می‌دهد تا فیلم‌های بسیار باکیفیتی را ثبت کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در این حالت تنها امکان فیلم‌برداری با دو سرعت 30 و 24 فریم بر ثانیه را خواهید داشت
  • حالت ویدئو 1080P: اگر به دنبال فیلم‌برداری با سرعت 60 فریم هستید، باید در نظر داشته باشید که مدل Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G امکان فیلم‌برداری با این سرعت را تنها با کیفیت فول اچ دی دارد
  • حالت اسلوموشن: با انتخاب حالت اسلوموشن، تعداد تصاویر ثبت شده در لحظه بیشتر از حالت معمول خواهند شد. در مدل Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G امکان فیلم‌برداری با دو سرعت 120 و 240 فریم بر ثانیه را خواهید داشت که کیفیت 1080 تنها امکان فیلم‌برداری با سرعت 120 را دارد
  • حالت تایم‌لپس: اگر به دنبال ضبط ولاگ هستید و می‌خواهید ویدئو با سرعت بالاتری از حد معمول ضبط شود، پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی به این حالت داشته باشید
  • حالت ویدئو ماکرو: عملکرد کلی حالت ماکرو با عکاسی آن یکی است. با این تفاوت که به جای ثبت عکس، ویدئوی دلخواهتان را از سوژه ضبط می‌کنید
  • حالت ویدئو فوق عریض: اگر به فکر ضبط ویدئو از زاویه‌ای گسترده هستید، پیشنهاد ما به شما انتخاب حالت ویدئو فوق عریض است. با انتخاب این حالت سوژه‌های بیشتر در تصویر شما قرار خواهند گرفت
  • حالت ویدئو با نور کم: در برخی از مواقع ممکن است در شرایط کم‌نوری قرار داشته باشید و بخواهید فیلم‌برداری کنید. در این حالت باید از گوشی Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G حالت ویدئو با نور کم را انتخاب کنید
  • حالت ویدئو با هایپرلپس: این حالت می‌تواند به عنوان یک قابلیت ترکیبی از تایم لپس و اسلوموشن عمل کند که موبایل Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G از آن پشتیبانی می‌کند

قیمت در بازار ایران: تقریبا 19 میلیون تومان

Xiaomi 13T

گوشی موبایل شیائومی مدل 13T را می‌توان به عنوان برادر کوچک‌تر مدل 13T Pro معرفی کرد که در بازه قیمتی 23 میلیون تومان قرار دارد و می‌تواند نیاز عکاسی شما را به خوبی برطرف کند. این گوشی با برخورداری از مشخصات یک گوشی بالارده اما برچسب قیمتی مقرون به صرفه توانسته است به شدت میان مردم محبوب شود.

گوشی Xiaomi 13T دارای قابلیت‌‌ها و امکانات مختلفی است که از جمله برخی از آن‌ها می‌توان به گواهی IP68، صفحه‌نمایش آمولد، گوریلاگلس 5، اندروید 13 پایه با امکان آپدیت به هایپر او اس و یو اف اس 3.1 اشاره کرد.

دوربین Xiaomi 13T

شرکت شیائومی برای مدل Xiaomi 13T از 3 دوربین اصلی باکیفیت استفاده کرده است که از محصولات شرکت Leica هستند. دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسیل، دوربین تله‌فوتو آن 50 مگاپیکسل و دوربین اولترا واید Xiaomi 13T 12 مگاپیکسل است. دوربین جلوی مورد استفاده در این گوشی نیز از نوع 20 مگاپیکسلی است.

حالت‌های عکاسی Xiaomi 13T

اولین موردی که باید درباره استفاده از Xiaomi 13T در نظر داشته باشید، حالت عکاسی دوربین آن است. این گوشی از نظر تعداد حالات دوربین کاملا مشابه با رقبای شیائومی خود است و تنها تفاوت آن در کیفیت خلاصه می‌شود. در ادامه مهم‌ترین حالت‌های عکاسی Xiaomi 13T را توضیح داده‌ایم.

  • حالت خودکار: این حالت که به عنوان حالت پیش‌فرض عکاسی این گوشی نیز شناخته می‌شود، توانایی عکاسی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی را دارد که کیفیت آن قابل قبول است و زوم 10 برابری دارد. در این حالت امکان استفاده از هوش مصنوعی و همین‌طور افکت‌های مختلف را خواهید داشت
  • حالت دستی: با انتخاب حالت دستی به تنظیماتی دست پیدا می‌کنید که نیازمند دانش حرفه‌ای هستند. در صورت انجام تنظیمات درست، کیفیت عکاسی شما بسیار بالا خواهد رفت
  • حالت پرتره: با انتخاب حالت پرتره، لنز تله‌فوتو وارد عمل می‌شود و می‌توانید برای عکاسی باکیفیت به همراه تمرکز روی سوژه اقدام کنید
  • حالت شب: در حالت شب، باید محیطی را انتخابی کنید که نور کمتری از حد معمول دارد. در این حالت، دوربین از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا روشنایی بیشتر به تصویر ببخشد و کیفیت تصویر را بیشتر کند
  • حالت ماکرو: با انتخاب حالت عکاسی ماکرو وارد حالتی می‌شوید که می‌توانید از سوژه‌های کوچک و بسیار نزدیک عکاسی کنید. به لطف وجود لنز تله‌فوتو، کیفیت عکاسی ماکرو در Xiaomi 13T بالاتر از نوت 13 پرو پلاس خواهد بود
  • حالت فوق عریض: با انتخاب حالت فوق عریض، لنز 12 مگاپیکسلی Xiaomi 13T وارد عمل می‌شود و می‌توانید با کمک آن از مناظر و سوژه‌های بسیار بزرگ عکاسی کنید
  • حالت 50 مگاپیکسلی: با انتخاب حالت 50 مگاپیکسلی به نهایت ظرفیت دوربین Xiaomi 13T دست پیدا می‌کنید و عکس‌های شما با بالاترین کیفیت ثبت می‌شوند

حالت‌های فیلم‌برداری Xiaomi 13T

یکی از دلایلی که باعث شده است تا گوشی Xiaomi 13T از دید بسیاری به عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین شناخته شود، حالت‌های متنوع فیلم‌برداری و کیفیت بالای آن در این زمینه است. در ادامه حالت‌های مختلفی فیلم‌برداری در این گوشی را توضیح داده‌ایم.

  • حالت خودکار: در صورت انتخاب حالت خودکار، دوربین Xiaomi 13T با کمک هوش مصنوعی و با توجه به شرایط وارد حالت فیلم‌برداری می‌شود. در این حالت نیازی به تنظیم کردن نور و موارد این‌چنینی نخواهید داشت
  • حالت ویدئو 4K: حالت ویدئو 4K در موبایل Xiaomi 13T تنها با کیفیت 30 فریم انجام می‌شود. با انتخاب این حالت کیفیت ویدئو شما به بالاترین حد ممکن خواهد رسید
  • حالت ویدئو 1080P: در صورت انتخاب این کیفیت، سرعت ویدئو تا 60 فریم نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این در کنار امکان فعال‌سازی EIS در این حالت می‌تواند کیفیت فیلم‌برداری را به بالاترین حد ممکن برساند
  • حالت اسلوموشن: در حالت اسلوموشن امکان ضبط ویدئو با کیفیت 1080 را دارید که حداکثر ظرفیت آن 120 فریم بر ثانیه خواهد بود
  • حالت تایم‌لپس: با انتخاب حالت تایم‌لپس، می‌توانید تا 16 برابر بیشتر از حالت معمولی ویدئو ضبط کنید. این حالت بیشتر برای ضبط انواع ولاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • حالت ویدئو ماکرو: در این حالت، امکان فیلم‌برداری از سوژه‌های بسیار کوچک را خواهید داشت. بیشتر برای ضبط محتوا از گل‌ها و حیوانات بسیار کوچک از این حالت استفاده می‌شود
  • حالت ویدئو فوق عریض: اگر محتوایی که قصد ضبط آن را دارید، بسیار بزرگ‌تر از حد معمول است، با انتخاب حالت ضبط فوق عریض می‌توانید آن را ثبت کنید. به عنوان مثال برای ضبط محتوا از طبیعت یا مناظر طبیعی می‌توان از این حالت استفاده کرد
  • حالت ویدئو با نور کم: با انتخاب این حالت می‌توانید حتی در محیط‌هایی که کمترین میزان نور را دارند نیز فیلم‌برداری کنید. در این حالت امکان فیلم‌برداری با همه کیفیت‌ها وجود دارد
  • حالت ویدئو با هایپرلپس: با انتخاب این حالت به ترکیبی از ویدئو‌های سریع و کند دست پیدا می‌کنید تنها در گوشی‌های شیائومی دیده می‌شود

قیمت در بازار ایران: تقریبا 23 میلیون تومان

Xiaomi Redmi Note 13 4G؛ بهترین گوشی اقتصادی شیائومی از نظر دوربین

اگر بودجه شما برای خرید موبایل دلخواهتان محدود است و دوربین در اولویت تان قرار دارد، مدل Xiaomi Redmi Note 13 4G را پیشنهاد می‌‌کنیم. این مدل که در بازه 10 میلیون تومان قرار دارد، مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی است که نسبت به قیمت خود می‌تواند عکس‌های مناسبی را ثبت کند.

دلایل مختلفی وجود دارند که به نوبه خود می‌توانند شما را به خرید Xiaomi Redmi Note 13 4G ترغیب کنند. از جمله این دلایل و مزایای این گوشی اقتصادی می‌توان به صفحه‌نمایش آمولد و 120 هرتزی، چیپست اسنپ‌دراگون مدل 685 و تنوع بالای حافظه و رم اشاره کرد.

دوربین Xiaomi Redmi Note 13 4G

درست مانند دیگر محصولات خانواده نوت 13، در مدل Xiaomi Redmi Note 13 4G نیز از سه مدل دوربین استفاده شده است که دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین دوربین سلفی این گوشی از نوع 16 مگاپیکسلی و واید است.

حالت‌های عکاسی Xiaomi Redmi Note 13 4G

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، Xiaomi Redmi Note 13 4G امکانات عکاسی مناسبی را نسبت به بازه قیمتی خود ارائه می‌دهد.

اگر به فکر خرید یک گوشی موبایل به‌روز، نو و با توانایی بالا در عکاسی هستید، این مدل می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. در ادامه نیز قابلیت‌های عکاسی این گوشی را برای شما بررسی کرده‌ایم:

  • حالت خودکار: با انتخاب حالت عکاسی خودکار، هوش مصنوعی دوربین همه چیز را بر عهده می‌گیرد و تنها کافی که باید انجام دهید، فشار دادن گزینه Shutter است
  • حالت دستی: با انتخاب حالت دستی یا همان حرفه‌ای (Pro) وارد حالتی می‌شوید که این امکان را می‌دهد تا حتی جزئی‌ترین تنظیمات را مطابق با نیازتان تغییر دهید. اگر به عکاسی حرفه‌ای علاقه دارید، این حالت گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود
  • حالت پرتره: با انتخاب حالت عکاسی پرتره وارد حالتی می‌شوید که تمرکز روی سوژه بیشتر و بک‌گراند آن مات می‌شود. برای عکاسی‌های خاص این حالت می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد
  • حالت شب: مدل Xiaomi Redmi Note 13 4G به لطف هوش مصنوعی خود می‌تواند به صورت اتوماتیک وارد حالت شب شود و عکس‌هایی را ثبت کند که نسبت به حالت معمولی و در شرایط نوری نامناسب، جزئیات بیشتری دارند
  • حالت ماکرو: با انتخاب حالت ماکرو، لنز دو مگاپیکسلی وارد عمل می‌شود و می‌تواند روزی سوژه‌هایی که بسیار نزدیک و البته بسیار کوچک هستند، زوم کند
  • حالت فوق عریض: در صورت انتخاب حالت فوق عریض، لنز 8 مگاپیکسلی فعال می‌شود که امکان عکاسی از سوژه‌ها و مناظر را تا 120 درجه افزایش می‌دهد
  • حالت 108 مگاپیکسلی: در صورتی که وارد حالت 108 مگاپیکسلی شوید، کیفیت عکس‌هایتان بیشتر خواهند شد. این می‌تواند در مواقعی که کیفیت اهمیت دارد بسیار مهم باشد

حالت‌های فیلم‌برداری Xiaomi Redmi Note 13 4G

همان‌طور که دوربین‌های Xiaomi Redmi Note 13 4G در حالت عکاسی نسبت به قیمت خود بسیار عملکرد مناسبی دارند، در حالت‌های مختلف فیلم‌برداری نیز چنین موردی دیده می‌شود.

در نتیجه، اگر به دنبال بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین هستید، در بازه قیمتی 10 میلیون تومان این مورد می‌تواند یک گزینه عالی باشد. در ادامه حالت‌های مختلف فیلم‌برداری Xiaomi Redmi Note 13 4G را توضیح داده‌ایم:

  • حالت خودکار: در حالت فیلم‌برداری به صورت خودکار، ویدئو‌های مورد نظر شما با تنظیمات اعمال شده توسط هوش مصنوعی ضبط خواهند شد. البته در صورت تمایل می‌توانید Exposure را کم یا زیاد کنید
  • حالت ویدئو 1080P: متاسفانه در Xiaomi Redmi Note 13 4G خبری از امکان فیلم‌برداری 4K یا حتی 60 فریم نیست و ویدئو تنها با کیفیت 1080 و 30 فریم ضبط می‌شود. البته با توجه به بازه قیمتی نمی‌توان از آن ایراد چندانی گرفت. فیلم‌برداری با دوربین جلو نیز تنها با همین کیفیت انجام می‌شود
  • حالت اسلوموشن: با ورود به حالت اسلوموشن، فیلم‌ها با کیفیت 720 و 120 یا 240 فریم ضبط می‌شوند که چندان امیدی به آن‌ها نیست.
  • حالت تایم‌لپس: قابلیت تایم‌لپس در Xiaomi Redmi Note 13 4G کاملا مشابه با مدل‌های بالاتر است و به همان تنظیمات دسترسی خواهید داشت
  • حالت ویدئو ماکرو: با ورود به حالت ضبط ویدئو ماکرو کیفیت عکاسی نسبت به حالت معمولی افت پیدا می‌کند. اما با توجه به بازه قیمتی این موضوع کاملا طبیعی خواهد بود
  • حالت ویدئو فوق عریض: در صورت انتخاب حالت ضبط ویدئو به صورت فوق عریض، کیفیت ویدئوها قابل قبول خواهند بود و تفاوت زیادی میان این حالت و حالت معمولی دیده نخواهد شد
  • حالت ویدئو با نور کم: این حالت به صورت هوشمند و توسط هوش مصنوعی دوربین انتخاب می‌شود که با انتخاب آن، کیفیت و جزئیات در تاریکی شب بیشتر خواهد شد.
  • حالت ویدئو با هایپرلپس: درست مانند تایم‌لپس در مدل‌های بالاتر، امکانات و قابلیت‌های هایپرلپس نیز در مدل‌های دیگر با Xiaomi Redmi Note 13 4G یکی است و تفاوتی میان آن‌ها دیده نمی‌شود

بازه قیمتی در بازار ایران: حدود 10 میلیون تومان

8 مدل از بهترین مدل‌های گوشی شیائومی از نظر دوربین که نباید از آن‌ها گذشت!

اگر دوربین برای شما در اولویت قرار دارد، می‌توانید روی 8 مدلی که معرفی کردیم، حساب ویژه باز کنید. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که هرکدام از این مدل‌ها در بازه‌های قیمتی متفاوتی قرار دارند و باید قبل از هر اقدامی، ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید.

اگر به مطالعه مقالات بیشتر در این حوزه علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقالات ما را در تک ناک دنبال کنید.

نوشته بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام است؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow