بهترین گوشی های ضد آب شیائومی در بازه های قیمتی مختلف!

بهترین گوشی‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، دارای قابلیت ضد آب و گرد و غبار هستند. همین باعث می‌شود تا در زمانی که در تماس با آب و غبار قرار می‌گیرند، نگرانی از بابت آسیب دیدن آن‌ها نداشته باشید. بهترین گوشی های ضد آب شیائومی یکی از محصولات محبوب بازار است. در […] نوشته بهترین گوشی های ضد آب شیائومی در بازه های قیمتی مختلف! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
بهترین گوشی های ضد آب شیائومی در بازه های قیمتی مختلف!

بهترین گوشی‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، دارای قابلیت ضد آب و گرد و غبار هستند. همین باعث می‌شود تا در زمانی که در تماس با آب و غبار قرار می‌گیرند، نگرانی از بابت آسیب دیدن آن‌ها نداشته باشید. بهترین گوشی های ضد آب شیائومی یکی از محصولات محبوب بازار است.

در این میان، شیائومی یکی از برندهایی است که حتی برای محصولات میان‌رده و پایین‌رده خود نیز استاندارد ضد آب را دریافت کرده است. در این مطلب از تکناک قصد داریم تا بهترین گوشی های ضد آب شیائومی را برای شما معرفی کنیم.

نکته‌ای که باید درباره استاندارد ضدآب بدانید

پیش از اینکه بخواهیم درباره بهترین گوشی های ضد آب شیائومی صحبت کنیم، باید در نظر داشته باشید که استانداردهای ضد آب و غبار با پیشوند IP شناخته می‌شوند. در این میان، 4 استاندارد کلی ضد آب و غبار وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به IP67، IP68، IP54 و IP53/56 اشاره کرد.

در رابطه با استانداردهای اصلی سری 60 باید بگوییم که استاندارد IP67 بیشتر برای گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که با این استاندارد، گوشی شما می‌تواند تا عمق کمتر از یک متر و به مدت کمتر از 30 دقیق در تماس با آب قرار بگیرد. این در حالی است که این شرایط در استاندارد IP68 تا حدودی متفاوت است.

نوت 113 پرو پلاس؛ یکی از بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

گوشی‌های شیائومی که از استاندارد IP68 برخوردار هستند، این امکان را دارند تا در عمق آب بیشتر از یک متر قرار بگیرند که معمولا این عمق تقریبا 1.5 متر است. اما از نظر زمان قرار گرفتن در معرض آب، تقریبا همان 30 دقیقه است.

گوشی‌هایی که گواهی IP67 و IP68 دارند، به صورت کامل در برابر گرد و غبار مقاوم هستند و از این جهت می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه باز کنید. اما در رابطه با استانداردهای سری 50 کاملا شرایط متفاوت است.

این استانداردها هیچ ارتباطی با آب ندارند و اگر گوشی شما یکی از این استانداردها را داشت، یعنی تنها نسبت به پاشش آب مقاوم است و نسبت به گرد و غبار مقاومت مناسبی از خود نشان می‌دهد.

نکته‌ای که باید درباره گوشی‌های شیائومی در نظر داشته باشید این است که این برند معمولا از دو استاندارد IP53 و IP68 برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند. استاندارد IP53 بیشتر برای میان‌رده‌ها و IP68 برای بالارده‌ها و پرچم‌داران است. در نتیجه، اگر به دنبال بهترین گوشی ضد آب شیائومی هستید، باید به سراغ استاندارد IP68 بروید.

تفاوت ارقام در استاندارد ضد آب و غبار IP

به طور کلی، استانداردهای IP دارای دو رقم اصلی هستند. طبق این استاندارد، رقم دهگان برای میزان مقاومت در برابر گرد و خاک و رقم یکان برای میزان مقاومت در برابر آب است. امتیاز آی پی برای رقم دهگان از 0 تا 6 و برای رقم یکان تا 9K داده می‌شود.

بهترین گوشی های ضد آب شیائومی براساس استاندارد IP
xr:d:DAFfTkUdeBo:6623,j:4859802957910582852,t:24021710

در رابطه با امتیاز آی پی برای گرد و غبار، امتیازات را در لیست زیر توضیح داده‌ایم:

  • صفر: عدم مقاومت در برابر گرد و غبار
  • یک: مقاومت در برابر غبارهای بزرگ‌تر از 50 میلی‌متر
  • دو: مقاومت در برابر اشیای بزرگ‌تر از 12.5 میلی‌متر
  • سه: مقاومت در برابر غبارهای بزرگ‌تر از 2.5 میلی‌متر
  • چهار: مقاومت در برابر اشیای بزرگ‌تر از 1 میلی‌متر
  • پنج: مقاومت در بخش‌های مختلف در برابر انواع غبار
  • شش: مقاومت کامل در برابر انواع گرد و غبار

در ادامه امتیازات مربوط به ضد آب بودن در استاندارد IP را توضیح داده‌ایم:

  • صفر: بدون هرگونه مقاومت
  • یک: مقاومت در برابر قطرات آب به صورت عمودی
  • دو: مقاومت در برابر قطرات آب در زمانی که گوشی تا 15 درجه بلند شده باشد
  • سه: مقاومت در برابر پاشش تا زاویه 60 درجه
  • چهار: مقاومت در برابر هرگونه پاشش آب از هر جهت
  • پنج: مقاومت در برابر فشار آب بالای آبپاش
  • شش: مقاومت در برابر جت‌های آب قوی
  • هفت: مقاومت عالی در برابر غرق شدن در آب تا عمر 1 متر تا مدت 30 دقیقه
  • هشت: مقاومت در برابر غرق شدن در آب تا عمق 1.5 متر تا مدت 30 دقیقه
  • استاندارد 9K: محافظت در برابر جت‌های آب با فشار و دمای بسیار بالا (عدم استفاده در گوشی‌های روزمره امروزی)

معرفی برخی از بهترین گوشی های ضد آب شیائومی در سال 2024

سال 2024 یکی از سال‌هایی بود که شیائومی تصمیم گرفت تا حتی در برخی از گوشی‌های میان‌رده خود نیز از استاندارد IP68 استفاده کند. همین باعث شد تا درست مانند چند سال گذشته، بسیاری از کاربرها که به این موضوع اهمیت می‌دادند، دوباره به سمت محصولات این برند سوق پیدا کنند. در ادامه، بهترین گوشی های ضد آب شیائومی در سال 2024 را معرفی کرده‌ایم.

مدل گوشی نوع استاندارد
شیائومی 14 Ultra IP68
شیائومی 14 IP68
شیا‌ئومی Redmi Note 13 Pro Plus IP68
گوشی Mix Fold 4 IPX8
شیائومی Redmi Turbo 3 IP64
گوشی Poco M6 Plus IP53
شیائومی Redmi Note 13R IP53
گوشی Poco F6 Pro IP54
گوشی Poco X6 Pro IP54
شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G IP54
شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G IP54

شیائومی 14 اولترا؛ یکی از بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

گوشی شیائومی 14 اولترا را می‌توان پرچمدار شیائومی در سال 2024 معرفی کرد که این برند برای پرچمدار خود از هیچی دریغ نکرد و بالاترین استانداردها را گرفت. در حال حاضر، این گوشی استاندارد IP68 را دارد که می‌توانید تا عمق 1.5 متر و تا مدت کمتر از نیم ساعت آن را قرار دهید.

شیائومی 14 اولترا؛ از جمله بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

شیائومی 14؛ برادر کوچکتر 14 اولترا

گوشی شیائومی 14 نسخه پایه و ارزان‌تر 14 اولترا است. شاید این گوشی قیمتی پایین‌تری داشته باشد، اما همچنان درست مانند 14 اولترا از استاندارد بالای IP68 برخوردار است و می‌توانید با خیال راحت آن را در محیط‌های مرطوب قرار دهید و از گوشی خود استفاده کنید.

شیائومی 14

شیا‌ئومی Redmi Note 13 Pro Plus

برای اولین بار شیائومی در طول عمر یک دهه‌ای خود تصمیم گرفت تا برای محصولات Redmi از استاندارد بالای IP68 استفاده کند. این استاندارد تنها در یک محصول ردمی استفاده شده که گوشی نوت 13 پرو پلاس است.

نوت 13 پرو پلاس؛ ضد آب و خوش‌قیمت

گوشی نوت 13 پرو پلاس به عنوان بالاترین محصول از سری نوت شیائومی در امسال شناخته می‌شود که این برند برای آن استاندارد IP68 را در نظر گرفته است. اگر به دنبال یک گوشی ضد آب هستید که قیمت مناسبی نیز داشته باشد، این دستگاه گزینه‌ای عالی خواهد بود.

گوشی Mix Fold 4؛ از جمله بهترین گوشی‌های مقاوم در‌ برابر نفوذ آب شیائومی

گوشی شیائومی میکس فلد 4 از آن دسته گوشی‌های خاص شیائومی است که در بازار نیز قیمت بالایی دارد. به این معنی که اگر 14 اولترا قیمتی در حدود 75 میلیون تومان داشته باشد، شما باید برای میکس فولد 4 در حدود 135 میلیون تومان پرداخت کنید.

فلد 4 در میان بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

با پرداخت چنین مبلغی، معمولا انتظار می‌رود که گوشی مورد نظر شما از بالاترین استانداردهای آب و غبار برخوردار باشد. اما باید بگوییم که این گوشی استاندارد IPX8 را دارد. به این معنی که در برابر آب مقاومت عالی از خود نشان می‌دهد.

اما در رابطه با گرد و غبار، تقریبا هیچ تستی روی آن انجام نشده است و مقاومت آن مشخص نیست. اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی های ضد آب شیائومی هستید، این گوشی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

شیائومی Redmi Turbo 3

یکی از گوشی‌های شیائومی که به صورت اختصاصی به سفارش چین ساخته می‌شود، شیائومی ردمی توربو 3 است. در بازار ایران، این گوشی در بازه قیمتی 25 تا 33 میلیون تومان بسته به نوع پک و حافظه قرار دارد.

این گوشی یکی از خاص‌ترین استانداردهای IP را در میان محصولات شیائومی دارد. این استاندارد که از نوع IP64 است، به این معنی می‌باشد که ردمی توربو 3 در مقابل گرد و غبار از مقاومت عالی برخوردار است. اما در مقابل آب، تنها در برابر پاشش آب از جهات مختلف مقاوم است و در صورت قرار گرفتن در شرایطی که آب با فشار به گوشی می‌خورد، توربو 3 آسیب خواهد دید.

توربو 3؛ ضد آب ولی فقط با پک چین!

گوشی Poco M6 Plus

گوشی پوکو ام 6 پلاس یکی از گوشی‌های اقتصادی شیائومی است که می‌توانید آن را با قیمتی مناسب از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. اما از نظر ضد آب بودن، با توجه به اقتصادی بودن این گوشی نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید.

این گوشی استاندارد IP53 را دریافت کرده است و در برابر پاشش آب مقاومت دارد. اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی های ضد آب شیائومی هستید که در بازه قیمتی مناسبی نیز قرار داشته باشد، این مدل انتخابی مناسب خواهد بود.

یکی از بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

شیائومی Redmi Note 13R

شیائومی نوت 13 آر یکی از رقبای ام 6 پلاس است که از نظر شرایط مقاومتی نسبت به آب و گرد و غبار، شرایط مشابهی دارد و استاندارد IP53 را دریافت کرده است. اگر نمی‌خواهید در داخل استخر یا به هر دلیلی زیر آب از گوشی استفاده کنید، این مدل می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

شیائومی Redmi Note 13R

گوشی Poco F6 Pro

گوشی‌های شیائومی سری پوکو از آن دسته گوشی‌هایی هستند که برای کار در شرایط نسبتا سخت ساخته می‌شوند. از نظر شرایط اف 6 پرو در مقابل آب و گرد و غبار، باید بگوییم که این گوشی استاندارد IP54 را دریافت کرده است. به این معنی که نسبت به نوت 13 آر و ام 6 پلاس از مقاومت بالاتری نسبت به آب برخوردار است و در برابر هر نوع پاشش از جهات مختلف مقاوم می‌باشد.

پوکو اف 6 پرو با مقاومت در برابر پاشش آب

گوشی Poco X6 Pro

گوشی پوکو ایکس 6 پرو را می‌توان برادر کوچک‌تر اف 6 پرو معرفی کرد که از شاسی و مشخصات کلی مشابهی برخوردار است. این شباهت شامل استاندارد ضد آب به‌کار رفته در این گوشی نیز می‌شود. به این معنی که ایکس 6 پرو استاندارد IP54 را دارد.

پوکو ایکس 6 پرو با استاندارد IP54

شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G

یکی از گوشی اقتصادی و البته مقرون به صرفه شیائومی که در بازه 12 میلیون تومان قرار دارد، شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G است. این گوشی درست مانند گوشی‌های پوکو که پیش‌تر درباره آن‌ها صحبت کردیم، از استاندارد IP54 برخوردار است و در مقابل پاشش آب از جهات مختلف مقاومت مناسبی دارد.

نوت 13 پرو با استاندارد مقاومت در برابر پاشش آب

شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G

نوت 13 پرو 5G نسخه حرفه‌ای 4G است که از مشخصات فنی متفاوتی برخوردار است. اما این تفاوت شامل استاندارد ضد آب به‌کار رفته در آن نمی‌شود و هم‌چنان از استاندارد IP54 برخوردار است. اما با توجه به بازه قیمتی زیر 20 میلیون تومان نمی‌توان از آن ایرادی گرفت.

نوت 13 پرو 5G؛ یکی از بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

بهترین گوشی های ضد آب شیائومی از نظر شما

در این مقاله تلاش کردیم تا 10 مدل از بهترین گوشی های ضد آب شیائومی را به شما معرفی کنیم. اما با توجه به تنوع بالای مدل‌های گوشی‌های این برند، اگر مدل دیگری در نظر دارید که در لیست ما قرار می‌گیرد، خوشحال می‌شویم که نظرتان را در این باره با ما در تکناک به اشتراک بگذارید.

نوشته بهترین گوشی های ضد آب شیائومی در بازه های قیمتی مختلف! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow