این بازی‌ های ویدئویی تا دو ماه آینده منتشر می‌شوند

با نزدیک شدن به انتهای سال 2024، برخی از مورد انتظارترین بازی‌ های ویدئویی آماده عرضه هستند. این بازی‌ها ژانرهای مختلفی همچون اکشن ماجراجویی تا ورزشی و شوتر را شامل می‌شوند. در این مقاله به بررسی و معرفی مهم‌ترین عناوینی که در دو ماه آینده منتشر می‌شوند، خواهیم پرداخت. پس با تک‌ناک و ادامه این […] نوشته این بازی‌ های ویدئویی تا دو ماه آینده منتشر می‌شوند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
این بازی‌ های ویدئویی تا دو ماه آینده منتشر می‌شوند

با نزدیک شدن به انتهای سال 2024، برخی از مورد انتظارترین بازی‌ های ویدئویی آماده عرضه هستند. این بازی‌ها ژانرهای مختلفی همچون اکشن ماجراجویی تا ورزشی و شوتر را شامل می‌شوند.

در این مقاله به بررسی و معرفی مهم‌ترین عناوینی که در دو ماه آینده منتشر می‌شوند، خواهیم پرداخت. پس با تک‌ناک و ادامه این مطلب همراه ما باشید.

Astro Bot

بازی  Astro Bot

  • تاریخ انتشار: 6 سپتامبر 2024 
  • پلتفرم: PS5

شاید هیچکس فکرش را نمی‌کرد که مخلوق تیم آسوبی که در ابتدا تنها به عنوان ابزاری برای نشان دادن قابلیت‌های کنسول PS5 ساخته شده بود، این چنین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و با کسب میانگین نمرات شگفت‌انگیز 94، نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های انحصاری تاریخ این شرکت ثبت کند.

موفقیت غول‌آسا Astro Bot از دو جهت قابل بررسی است و همین دو مورد است که ارزش این پیروزی را دو چندان می‌کند. مورد اول آن است که استودیو تیم آسوبی تنها کمتر از 60 نفر کارمند دارد و بازی Astro Bot نیز بودجه بسیار ناچیزی داشته است و سونی نه سرمایه‌گذاری هنگفت و نه تبلیغات زیادی روی آن کرده بود.

مورد دوم عرضه فاجعه‌بار بازی لایو سرویس Concord بود که سونی برخلاف آسترو، هزینه و مانورهای تبلیغاتی بسیار زیادی روی آن داده بود اما بازی آنقدر بد و ناقص بود که منتقدان از روی آن رد شدند و نام برند پلی‌استیشن نیز در حال خدشه‌دار شدن بود. در چنین شرایطی بود که ربات کوچک پلی‌استیشن از راه رسید و ناجی آن شد.

بازی آسترو بات تقریباً هرآن چیزی که در نسخه رایگان PS5 دیده بودیم رو ارتقا داده است؛ از تعداد مراحل زیاد و متنوع گرفته تا طنز همیشگی مجموعه، گیم‌پلی لذت‌بخش و ارجاعات فراوان آن به دیگر مخلوقات این غول ژاپنی. خلاقیت در جای جای بازی Astro Bot به چشم می‌خورد، تا حدی که عده‌ای آن را در کنار بازی Super Mario Odyssey بهترین پلتفرم سه‌بعدی تاریخ قلمداد می‌کنند.

با اینکه در هنگام انتشار این مقاله چند روزی از عرضه بازی می‌گذرد اما نبود آن در این لیست یک‌جور بی‌احترامی به بهترین بازی انحصاری پلی‌استیشن در نسل نهم (تا اینجای کار) محسوب می‌شد.

NBA 2K25

بازی  NBA 2K25

  • تاریخ انتشار: 8 سپتامبر 2024 
  • پلتفرم: PS5, Xbox Series X/S, PC

سری 2K به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ورزشی در سراسر جهان، امسال نیز با نسخه جدید خود بازیکنان را به رقابت‌های بسکتبال فصل جدید NBA دعوت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، اضافه شدن قابلیت‌های جدید به بخش MyCAREER است که به بازیکنان امکان ساختن امپراطوری‌های ورزشی و به دست آوردن جام‌های قهرمانی را می‌دهد. همچنین NBA 2K25 با به‌روزرسانی‌های متعددی در زمینه گرافیک، فیزیک حرکات و مکانیک‌های بازی، تجربه‌ای واقع‌گرایانه‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی را ارائه می‌دهد.

در این نسخه، بازیکنان می‌توانند تاریخ بسکتبال را بازنویسی کرده و با چالش‌های جدید روبه‌رو شوند. همچنین اضافه شدن بخش Stephen Curry Era به گیمرها این امکان را می‌دهد که با ستاره‌های مشهوری مانند استفن کری، کِلی تامپسون، و کوین دورانت بازی کنند و تاریخچه تیم Golden State Warriors را دوباره خلق کنند.

EA Sports FC 25

بازی  EA Sports FC 25

  • تاریخ انتشار: 29 سپتامبر 2024 
  • پلتفرم: PS5, Xbox Series X/S, PC

EA SPORTS FC 25، آخرین نسخه از سری محبوب FIFA، امسال با تغییرات گسترده‌ای به بازار می‌آید و سازندگان آن قول تجربه‌ای تازه و بهبودیافته‌تر از نسخه‌های قبلی این مجموعه را داده‌اند.

EA Sports پس از جدایی از فیفا، تصمیم گرفت تا با نوآوری‌های جدید در گیم‌پلی و گرافیک این بازی، آن را به یکی از بهترین عناوین ورزشی سال تبدیل کند و در نبود تقریباً هیچ رقیب خاصی، EA نیازی به پیشرفت چشمگیری برای رسیدن به این مهم نداشت.

حال EA SPORTS FC 25 شامل حالت‌های جدید، لیگ‌های اضافه‌شده و بهبودهایی در فیزیک و هوش مصنوعی بازیکنان است که قرار است تجربه‌ی بازی را به سطحی بالاتر ببرد. هرچند که همه ما حسابی از دست EA و وعده‌های تو خالی‌اش عصبانی هستیم، اما شکی وجود ندارد که سری بازی‌های فیفا همواره از مورد انتظارترین بازی‌ های سال هستند.

Star Wars: Outlaws

بازی Star Wars: Outlaws

  • تاریخ انتشار: 30 سپتامبر 2024 
  • پلتفرم: PS5, Xbox Series X/S, PC

Star Wars: Outlaws یکی از مورد انتظارترین بازی‌ های سال 2024 است که توسط استودیوی Ubisoft Massive توسعه یافته و قرار است دنیای وسیع و اسطوره‌شناسی غنی جنگ ستارگان را از زاویه‌ای متفاوت‌تر روایت کند. این بازی جهان‌باز همانطور که از اسم آن پیداست، در کهکشان دورافتاده‌ای جریان دارد و بازیکنان را در نقش قانون‌شکنانی قرار می‌دهد که در تلاش برای فرار از دست امپراتوری آن هستند.

در این بازی، بازیکنان می‌توانند سفینه‌ها، سیارات و ماجراهای مختلفی را کشف کنند که تجربه‌ای منحصربه‌فرد از دنیای جنگ ستارگان فراهم می‌کند. هرچند یوبیسافت نشان داده که دیگر استودیو و ناشر قابل‌اعتنایی نیست، اما وجود نام بزرگ Star Wars بر روی این بازی باعث شده که نتوانیم برای تجربه آن هیجان‌زده نباشیم.

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

  • تاریخ انتشار: 26 سپتامبر 2024 
  • پلتفرم: Nintendo Switch

سری The Legend of Zelda همیشه به عنوان یکی از برترین عناوین در ژانر ماجراجویی شناخته شده و Echoes of Wisdom جدیدترین نسخه از این فرنچایز افسانه‌ای نینتندو است. این بازی که به صورت انحصاری برای Nintendo Switch عرضه خواهد شد، داستانی حماسی از ماجراجویی و جادو را دنبال می‌کند.

همانند دیگر نسخه‌های این مجموعه، لینک، قهرمان داستان، دوباره به همراه پرنسس زلدا، باید با نیروهای شیطانی مقابله کند تا جهان هیرول را نجات دهد. با اینکه هنوز چند هفته‌ای با انتشار این بازی فاصله داریم، اما خیالمان از بابت نینتندو و خلاقیت تمام‌نشدنی سازندگان زلدا راحت است و می‌دانیم که قرار است بار دیگر در جهان رنگارنگ این بازی غرق شویم. این عنوان بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌ های سال 2024 است.

Until Dawn

بازی Until Dawn

  • تاریخ انتشار: 4 اکتبر 2024
  • پلتفرم: PS5، PC

نسخه اصلی بازی Until Dawn در برهوت ابتدای نسل هشتم به‌طور انحصاری روانه کنسول نسل هشتمی سونی شد و  خیلی زود توانست به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های PS4 لقب بگیرد و تبدیل به یک اثر کالت کلاسیک شود. حال اگرچه خبر ساخت ریمیک بازی که گرافیک آن همچنان چشم‌نواز است و 9 سال پیش منتشر شده عجیب به نظر می‌رسید اما بازی Until Dawn بازهم یکی از مورد انتظارترین عناوین ترسناک در سال‌های اخیر است.

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، این بازی که نسخه اصلی آن در سال 2015 منتشر شد، توانست با داستان جذاب و انتخاب‌های متعدد که بر روند بازی و پایان آن تأثیر می‌گذارد، طرفداران زیادی به دست آورد. حالا، با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن گرافیکی و قابلیت‌های جدید کنسول‌ PS5، ریمیک این بازی قرار است تجربه‌ای سینمایی‌تر و واقعی‌تر از نسخه اصلی ارائه دهد.

بازی Until Dawn در دسته عناوین ترس و وحشت روان‌شناختی قرار دارد و داستان گروهی از دوستان را روایت می‌کند که در یک کلبه کوهستانی به دام افتاده‌اند و باید تصمیمات سرنوشت‌سازی بگیرند تا زنده بمانند.

یکی از ویژگی‌های برجسته بازی، سیستم انتخاب و پیامد یا همان اثر پروانه‌ای خودمان است؛ هر تصمیمی که بازیکن می‌گیرد، تأثیر مستقیمی بر سرنوشت شخصیت‌ها و پایان بازی دارد و گیمر خود داستان بازی را می‌نویسد. نسخه ریمیک این بازی علاوه بر بهبودهای گرافیکی، احتمالاً شامل محتوای جدید و بهبودهایی در زمینه گیم‌پلی نیز خواهد بود.

علاقه‌مندان به بازی‌های ترسناک و طرفداران دوآتشه نسخه اصلی بی‌صبرانه منتظرند تا این ریمیک، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید PS5، تجربه‌ای عمیق‌تر از ترس و وحشت بازی اصلی را ارائه کند.

Silent Hill 2 Remake

بازی  Silent Hill 2 Remake

  • تاریخ انتشار: 8 اکتبر 2024 
  • پلتفرم: PS5, PC

بدون هیچ شکی Silent Hill 2 که در سال 2001 روانه کنسول PS2 شد، نه‌تنها یکی از بهترین بازی‌های ترسناک/روانشناختی، بلکه یکی از برترین آثار داستان‌محور تاریخ این مدیوم نیز می‌باشد.

مخلوق استودیو تیم سایلنت آنقدر در خلق اتمسفری خفقان‌آور، داستان‌گویی بی‌نقص، پازل‌های جذاب و گیم‌پلی‌ای قدرتمند موفق بود که ساخت بازسازی برای آن برای هر استودیویی همانند خود بازی ترسناک باشد. محصول تیم سایلنت آنقدر بی‌نقص و معرکه بود که کوچک‌ترین خطایی در خلق نسخه بازسازی آن به معنای غضب شدید طرفداران و بی‌رحمی منتقدان در بررسی آن خواهد بود.

حال استودیو بلوبر که به خوبی از این خطرات و چالش‌ها آگاه هست، با چراغ سبز کونامی تصمیم به ساخت نسخه بازسازی این شاهکار ابدی و ازلی گرفته است. در نمایش‌های اولیه بازی، تمرکز زیاد آن بر روی مبارزات و دور شدن از ریشه‌های مجموعه و چیزی که هویت سایلنت هیل را تعریف می‌کرد، موجب هجمه‌ها و انتقادهای بسیاری شد. اما رفته‌رفته این نمایش‌ها و تریلرها بهتر شدند و سازندگان نیز قول داده‌اند که تمام توان خود را برای مراقبت از این میراث جاوادانه و پایبند بودن به آن خواهند کرد.

حال کمتر از یک ماه تا عرضه یکی از مورد انتظارترین بازی‌ های امسال فاصله داریم و باید ببینیم که آیا بلوبر موفق به عمل وعده‌های خود خواهد شد یا زیر فشارها و تیز تند انتقادات تسلیم می‌شود.

Call of Duty: Black Ops 6

بازی  Call of Duty: Black Ops 6

  • تاریخ انتشار: 25 اکتبر 2024 
  • پلتفرم: PS5, Xbox Series X/S, PC

Call of Duty: Black Ops 6 به عنوان جدیدترین نسخه از سری محبوب Call of Duty، با محوریت جنگ‌های مدرن و سناریوهای تخیلی، قرار است یکی از بزرگترین عناوین سال باشد.

این بازی علاوه بر بخش داستانی، بخش چندنفره جذابی دارد که با نقشه‌های جدید، اسلحه‌های متنوع و حالت‌های بازی مختلف، تجربه‌ای متفاوت از نسخه‌های پیشین ارائه می‌کند. بهبودهای گرافیکی و واقع‌گرایانه‌تر شدن مکانیک‌های جنگی، این نسخه را به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به بازی‌های شوتر تبدیل کرده است.

در این بازی قرار است به دوران جنگ خلیج‌فارس برویم و انتظار یک تجربه داستان‌محور جاسوسی را داشته باشیم. پس از فاجعه Cod Modern Warfare 3 و خیانت آن به تمام شخصیت‌های مشهور این مجموعه، اکتیویژن کار سختی در براورده کردن انتظارات بالای طرفدارن دارد.

هرچند که این ناشر قول داده است که بازی تمرکز زیادی بر روی داستان خواهد داشت و تنها یک تجربه تمرینی برای آماده شدن جهت مسابقات آنلاین نخواهد بود. باید تا 25 اکتبر صبر کنیم تا ببینیم Black Ops 6 به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی‌ های سال تبدیل به یک شوتر فراموش‌نشدنی می‌شود یا یک محصول تکراری دیگر.

Assassin’s Creed Shadows

بازی Assassin’s Creed Shadows

  • تاریخ انتشار: 19 نوامبر 2024 
  • پلتفرم: PS5, Xbox Series X/S, PC

سری بازی‌های Assassin’s Creed همواره کانون توجه‌ها و حواشی بسیاری بودند و جدیدترین قسمت از این فرنچایز نیز نیامده درگیر مسائل مختلفی شده است. داستان از آنجایی شروع می‌شود که بازی یک سامورایی سیاه پوست را در ژاپن قدیم به تصویر می‌کشد و این موضوع به علاوه ایرادات تاریخی فراوان دیگر تنها در همان نمایش‌های ابتدایی بازی، Assassin’s Creed Shadows را به سیبل مناسبی برای انتقادات و گزندهای گیمرها تبدیل کرده است.

یوبیسافت که در سال‌های اخیر از فرط فرمول زده بودن بازی‌هایش طرفداران قدیمی خود را از دست داده و بسیاری از گیمرهای جدید را نیز خسته کرده است،‌ فرصت چندانی برای جبران ندارد و شاید Assassin’s Creed Shadows یکی از همین شانس‌های محدود آن‌ها است.

آیا یوبیسافت با این بازی دوباره به روزهای خوب خود برخواهد گشت یا قرار است بیشتر در این چاه تاریکی فرو رود؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال باید تا 19 نوامبر و انتشار یکی از موردانتظارین بازی های امسال صبر کنیم.

نتیجه‌گیری

دو ماه آینده سرشار از انتشار عناوین بزرگ و مهم در دنیای بازی‌های ویدئویی است. این بازی‌ها نه تنها تجربه‌های جدید و مهیجی برای علاقه‌مندان به ژانرهای مختلف ارائه می‌دهند، بلکه با نوآوری‌ها و بهبودهای گرافیکی و فنی، قدرت کنسول‌ها را نیز حسابی به چالش می‌کشند.

بدون شک، سال 2024 با عرضه این عناوین، یکی از هیجان‌انگیزترین سال‌ها برای دوستداران بازی‌های ویدئویی خواهد بود.

نوشته این بازی‌ های ویدئویی تا دو ماه آینده منتشر می‌شوند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow