به‌روزرسانی جدید تکنولوژی افزایش نرخ فریم AMD منتشر شد

شرکت AMD به تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای تکنولوژی افزایش نرخ فریم خود (AFMF 2)، منتشر و هدف اصلی آن را بهبود پایداری و عملکرد بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 معرفی کرد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، اگرچه شرکت AMD فناوری افزایش نرخ فریم خود موسوم به AFMF 2 را به‌روزرسانی کرده بود، اما همچنان... نوشته به‌روزرسانی جدید تکنولوژی افزایش نرخ فریم AMD منتشر شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
به‌روزرسانی جدید تکنولوژی افزایش نرخ فریم AMD منتشر شد

شرکت AMD به تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای تکنولوژی افزایش نرخ فریم خود (AFMF 2)، منتشر و هدف اصلی آن را بهبود پایداری و عملکرد بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 معرفی کرد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، اگرچه شرکت AMD فناوری افزایش نرخ فریم خود موسوم به AFMF 2 را به‌روزرسانی کرده بود، اما همچنان مشکلاتی مانند: فعال نشدن خودکار AFMF، نمایش اطلاعات نادرست و خرابی بازی در برخی سیستم‌ها گزارش می‌شد.

در همین راستا، این به‌روزرسانی اخیر بیشتر بر رفع مشکلات متمرکز است و بهبودهای قابل توجهی در عملکرد کلی یا ویژگی‌های جدید ارائه نمی‌دهد.

هرگونه کاهش بیشتر در تأخیر ورودی به طور خاص به بهبودهای انجام‌شده در بازی Space Marine 2، یا رفع مشکلات موجود در سایر بازی‌ها بستگی خواهد داشت.

پیش از این به‌روزرسانی، به دلیل پشتیبانی انحصاری این بازی از AMD FSR 2، امکان استفاده از قابلیت تولید فریم اضافی (Frame Gen) در سیستم‌هایی با این بازی وجود نداشت.

به‌روزرسانی قبلی AFMF 2 با وجود بهبودهای کلی، همچنان با برخی مشکلات همراه است، که عبارت‌انداز:

  • فعال نشدن AFMF: در برخی موارد، پس از فعال کردن لایه‌های روی صفحه (مانند نمایش نرخ فریم)، ویژگی AFMF به طور خودکار غیرفعال می‌شود.
  • نمایش اطلاعات نادرست: لایه‌های نمایش اطلاعات عملکرد گاهی اوقات پس از تعویض برنامه یا تغییر تنظیمات نمایشگر، به جای نمایش اطلاعات دقیق، عبارت “N/A” را نشان می‌دهند.
  • خرابی بازی: بازی Baldur’s Gate 3 در برخی سیستم‌ها با پردازنده‌های AMD Ryzen™ AI 300 Series ممکن است به طور ناگهانی بسته شود.
  • تأخیر در پاسخگویی درایور: در هنگام استفاده همزمان از AFMF 2 و RSR و اجرای بازی‌های Vulkan، باز کردن نوار بازی Xbox ممکن است باعث تأخیر در پاسخگویی درایور گرافیکی شود.
  • غیرفعال شدن ناگهانی AFMF: در برخی موارد، پس از تعویض برنامه، AFMF به طور خودکار غیرفعال می‌شود.

AMD به‌روزرسانی جدید تکنولوژی افزایش نرخ فریم خود را منتشر کرد

علاوه بر رفع مشکلات ذکر شده، این به‌روزرسانی جدید شامل «بهینه‌سازی‌های جدید برای بازی‌ها و بهبود پایداری کلی» است.

با وجود این، جزئیات دقیقی از این بهبودها ارائه نشده و حتی بهبودهای ادعا شده برای بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 نیز به طور کامل مشخص نشده است.

با توجه به مشکلات موجود، شرکت AMD توصیه می‌کند که کاربران این بازی از AFMF 2 به همراه AMD FSR 2 استفاده کنند تا به عملکردی مشابه FSR 3 Frame Gen دست یابند، اما این روش تمام مزایای تولید فریم توسط موتور بازی (مانند FSR 3+ یا DLSS 3+) را ارائه نمی‌دهد.

تست‌های انجام شده توسط کاربران نشان می‌دهد که تکنولوژی AFMF 2 عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد و برای استفاده روزمره مناسب است.

اگرچه روش‌های داخلی موتور بازی‌ها برای افزایش نرخ تازه‌سازی هنوز هم ترجیح دارند، اما AFMF 2 به عنوان یک راهکار نرم‌افزاری در سطح درایور، برای بازی‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند، عملکرد بهتری دارد.

به عبارت دیگر، AFMF 2 به بسیاری از گیمرها اجازه می‌دهد تا از تجربه بازی با نرخ تازه‌سازی بالا لذت ببرند، حتی اگر بازی مورد نظر آنها به صورت مستقیم از این قابلیت پشتیبانی نکند.

این را باید بدانید که AFMF 2 یک تکنولوژی نرم‌افزاری است، که به کارت‌های گرافیک AMD اجازه می‌دهد تا نرخ فریم بازی‌ها را افزایش دهند و تجربه روان‌تری را برای گیمرها فراهم کنند.

این تکنولوژی با ایجاد فریم‌های اضافی بین فریم‌های اصلی بازی کار می‌کند.

 

نوشته به‌روزرسانی جدید تکنولوژی افزایش نرخ فریم AMD منتشر شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow