اولین فضاپیمای اسپیس‌ایکس تا دو سال آینده به مریخ می‌ رود

ایلان ماسک، اعلام کرد که تا دو سال آینده اولین فضاپیمای اسپیس‌ایکس بدون سرنشین استارشیپ را به سیاره مریخ پرتاب می‌کند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس گفته است که مأموریت بدون سرنشین برای اطمینان از فرود ایمن فضاپیما روی سطح مریخ انجام خواهد شد. به گفته ماسک، این اقدام گامی بزرگ... نوشته اولین فضاپیمای اسپیس‌ایکس تا دو سال آینده به مریخ می‌ رود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
اولین فضاپیمای اسپیس‌ایکس تا دو سال آینده به مریخ می‌ رود

ایلان ماسک، اعلام کرد که تا دو سال آینده اولین فضاپیمای اسپیس‌ایکس بدون سرنشین استارشیپ را به سیاره مریخ پرتاب می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس گفته است که مأموریت بدون سرنشین برای اطمینان از فرود ایمن فضاپیما روی سطح مریخ انجام خواهد شد.

به گفته ماسک، این اقدام گامی بزرگ به سوی تحقق رویای دیرین بشر برای سفر به مریخ است.

همچنین وی بیان کرد که در صورت موفقیت این مأموریت، اسپیس‌ایکس در نظر دارد طی چهار سال آینده اولین فضانوردان را به مریخ بفرستد.

از آن پس، نرخ پرتاب‌ها به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت تا در نهایت باعث ساخت شهری خودکفا در حدود ۲۰ سال آینده شود.

در دو سال آینده اولین فضاپیمای اسپیس‌ایکس به مریخ می‌ رود

در آوریل سال جاری، ماسک که در سال 2002 شرکت اسپیس‌ایکس را تأسیس کرده است، گفته بود که اولین فرود موفقیت‌آمیز یک فضاپیمای بدون سرنشین استارشیپ روی مریخ در پنج سال آینده و اولین حضور انسان روی این سیاره در هفت سال آینده محقق خواهد شد.

در ماه ژوئن، یک موشک استارشیپ پس از بازگشت پرشتاب از فضا، با موفقیت روی اقیانوس هند فرود آمد و به این ترتیب چهارمین آزمون پروازی خود را با موفقیت به پایان رساند.

همچنین ایلان ماسک قصد دارد با استفاده از فضاپیمای استارشیپ، یک ناوگان فضایی بزرگ و چندمنظوره بسازد، که قادر باشد در اواخر این دهه انسان‌ها و محموله را به ماه ببرد و در نهایت به مریخ سفر کند.

 

نوشته اولین فضاپیمای اسپیس‌ایکس تا دو سال آینده به مریخ می‌ رود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow