تشخیص تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی با ویژگی جدید گوگل فوتوز

گوگل به منظور مقابله با گسترش تصاویر جعلی، ویژگی جدیدی در برنامه گوگل فوتوز اضافه می‌کند که می‌تواند عکس تولیدشده با هوش مصنوعی را تشخیص دهد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، تولیدکنندگان تصاویر با هوش مصنوعی این روزها بسیار محبوب هستند. نه تنها برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های اختصاصی برای تولید تصاویر AI وجود دارد، بلکه حتی […] نوشته تشخیص تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی با ویژگی جدید گوگل فوتوز اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۹ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
تشخیص تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی با ویژگی جدید گوگل فوتوز

گوگل به منظور مقابله با گسترش تصاویر جعلی، ویژگی جدیدی در برنامه گوگل فوتوز اضافه می‌کند که می‌تواند عکس تولیدشده با هوش مصنوعی را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، تولیدکنندگان تصاویر با هوش مصنوعی این روزها بسیار محبوب هستند. نه تنها برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های اختصاصی برای تولید تصاویر AI وجود دارد، بلکه حتی برنامه‌های محبوب مانند WhatsApp و Instagram نیز به افراد امکان می‌دهند تصاویر AI را تولید کنند.

تشخیص اینکه آیا یک تصویر با استفاده از هوش مصنوعی تولیدشده یا اصلی است، کمی دشوار می‌باشد. به همین دلیل در پاسخ به این مشکل رو به رشد، گوگل به‌زودی به کاربران کمک می‌کند تا یک تصویر واقعی را از یک تصویر تولیدشده یا دستکاری‌شده با هوش مصنوعی تشخیص دهند.

بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده روی کدهای گوگل فوتوز، این برنامه می‌تواند با بررسی اطلاعات فنی (متادیتا) موجود در هر عکس، تشخیص دهد که آیا آن عکس با هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر.

شناسایی تصاویر واقعی و جعلی به زودی در گوگل فوتوز

به عنوان مثال، عکس‌هایی که با ابزار ویرایش Magic Editor در گوگل فوتوز ویرایش می‌شوند، برچسب‌هایی  مانند: “AI-Generated with Google Photos” و “AI-Generated with Google” دریافت می‌کنند، که نشان می‌دهد بخشی از آن توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.

از سوی دیگر، کد “id/digital_source_type@” به فیلد Digital Source Type اشاره دارد و منبعی را که تصویر از آن تولید شده است برجسته می‌کند.

منبعی که با کد “id/credi@” مشخص شده همان چیزی است که ممکن است برچسب اعتبار تصویر را نشان دهد. همچنین تصاویر تولیدشده با استفاده از Google Gemini همراه با برچسب اعتبار “Made with Google AI” هستند، که در داده‌های EXIF تصویر ذخیره می‌شوند.

هنگامی که تصویری با استفاده از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی (Generative AI) تولید می‌شود، یک برچسب خاص به آن اضافه می‌گردد که نشان می‌دهد این تصویر با ترکیب داده‌های موجود و الگوریتم‌های پیچیده ایجاد شده است.

این برچسب به صورت “compositeWithTrainedAlgorithmicMedia” مشخص می‌شود (برچسبی که نشان می‌دهد تصویر از ترکیب عناصر مختلف و با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده ایجاد شده است). با وجود این، اطلاعات دقیقی در مورد اینکه برچسب “id/ai_info@” به چه چیزی اشاره دارد، در دسترس نیست.

در حال حاضر این ویژگی هنوز در برنامه گوگل فوتوز برای اندروید فعال نشده است و به احتمال زیاد باید منتظر عرضه و فعال شدن آن در نسخه‌های آینده این برنامه بود.

نوشته تشخیص تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی با ویژگی جدید گوگل فوتوز اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow