تصاویر کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 5090 منتشر شد

تصاویر منتشرشده از کارخانه تولید کارت گرافیک ZOTAK در اندونزی، مشخصات کارت گرافیک جدید NVIDIA GeForce RTX 5090 را برملا کرد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این اتفاق غیرمنتظره و هیجان‌انگیز، گمانه‌زنی‌ها را در مورد این کارت گرافیک پرچمدار سری RTX 50 به واقعیت نزدیک‌تر کرد. اگرچه کیفیت تصویر چندان بالا نیست، اما به نظر […] نوشته تصاویر کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 5090 منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۰ مهر , ۱۴۰۳ - 15:00
 0  1
تصاویر کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 5090 منتشر شد

تصاویر منتشرشده از کارخانه تولید کارت گرافیک ZOTAK در اندونزی، مشخصات کارت گرافیک جدید NVIDIA GeForce RTX 5090 را برملا کرد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این اتفاق غیرمنتظره و هیجان‌انگیز، گمانه‌زنی‌ها را در مورد این کارت گرافیک پرچمدار سری RTX 50 به واقعیت نزدیک‌تر کرد. اگرچه کیفیت تصویر چندان بالا نیست، اما به نظر می‌رسد که اصالت آن تأیید شده است.

در یک بحث آنلاین در Chiphell (از طریق Olrak)، تصاویری از یک نمونه اولیه کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 5090 انویدیا منتشر شد. این کارت گرافیک در یک کارخانه تولیدی در اندونزی مشاهده شده است، که به احتمال زیاد در راستای دور زدن تحریم‌های تجاری ایالات متحده و ارسال به چین باشد.

تصاویر کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 5090 فاش شد

ویدیویی که در پلتفرم Bilibili منتشر شده است، جزئیات بیشتری از این کارت گرافیک جدید را به نمایش می‌گذارد.

با توجه به طراحی منحصربه‌فرد این کارت و عدم مشاهده آن در بازار، می‌توان نتیجه گرفت که RTX 5090 یک محصول جدید است. این رویکرد یادآور اتفاقی مشابه برای کارت گرافیک RTX 4090 می‌باشد، که شرکت ZOTAC اولین تصاویر آن را پیش از عرضه رسمی در سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر کرده بود.

تصاویر فاش شده کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 5090 جزئیات جدیدی را منتشر کرد

با بررسی دقیق تصاویر منتشرشده، لوگوی شرکت ZOTAC به وضوح در مرکز پره‌های فن قابل مشاهده است. این موضوع نشان‌دهنده نقص جدی در زنجیره تأمین و اقدامات محرمانه‌سازی اطلاعات (NDA) این شرکت می‌باشد.

کارت گرافیک در تصاویر، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد و طراحی آن با سه اسلات و سه فن خنک‌کننده است. همچنین این کارت توسط یک کانکتور برق 12V-2×6 تغذیه می‌شود.

ویدیوی منتشرشده از این کارت گرافیکی نشان می‌دهد که دستگاه در حال اجرا است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شرکای سازنده کارت‌های گرافیک (AIB) در مرحله آزمایش و ارزیابی این محصول قرار دارند و به‌ زودی تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

تصاویر برملا شده از کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 5090

نشت اطلاعات در مورد این محصول جدید، پرسش‌های جدی را در مورد شیوه مدیریت اطلاعات محرمانه توسط شرکت انویدیا مطرح می‌کند. این رویداد نه تنها بر عرضه رسمی محصولات نسل بعدی تأثیر می‌گذارد، بلکه نشان‌دهنده ضعف در اجرای مقررات محرمانه‌سازی اطلاعات در این شرکت می‌باشد.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی، انتظار می‌رود شرکت انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 50 سری “Blackwell” را در نمایشگاه CES 2025 رونمایی کند.

در ادامه تصویری از مشخصات کارت گرافیک RTX50 انویدیا برای مقایسه نمونه‌های قدیمی با محصول جدید، گذاشته می‌شود.

جزئیات کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 5090

نوشته تصاویر کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 5090 منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow