نگرانی بسیار زیاد والدین از تأثیر تصمیمات آنها بر آینده فرزندان

مطالعه‌ای نشان می‌دهد که بسیاری از والدین نگران هستند که تصمیمات امروز آنها ممکن است آینده‌ای نامطلوب برای فرزندانشان ایجاد کند. به گزارش تک‌ناک، مسائل محیط‌ زیستی، تغییرات آب و هوایی و نگرانی‌های اقتصادی از جمله دلایل اصلی این نگرانی‌ها هستند. این یافته‌ها بر اهمیت اتخاذ تصمیمات آگاهانه و پایدار تأکید دارند. آیا بزرگسالان قرار […] نوشته نگرانی بسیار زیاد والدین از تأثیر تصمیمات آنها بر آینده فرزندان اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۰ مهر , ۱۴۰۳ - 15:00
 0  2
نگرانی بسیار زیاد والدین از تأثیر تصمیمات آنها بر آینده فرزندان

مطالعه‌ای نشان می‌دهد که بسیاری از والدین نگران هستند که تصمیمات امروز آنها ممکن است آینده‌ای نامطلوب برای فرزندانشان ایجاد کند.

به گزارش تک‌ناک، مسائل محیط‌ زیستی، تغییرات آب و هوایی و نگرانی‌های اقتصادی از جمله دلایل اصلی این نگرانی‌ها هستند. این یافته‌ها بر اهمیت اتخاذ تصمیمات آگاهانه و پایدار تأکید دارند.

آیا بزرگسالان قرار است دنیای بهتری برای کودکان آینده به جای بگذارند؟ بیشتر افراد چنین اعتقادی ندارند. یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیش از هفت نفر از ده والدین (72 درصد) نسبت به آینده جهان برای فرزندان خود در سال‌های آینده نگران هستند.

این نظرسنجی از ۲۰۰۰ والدین کودکان زیر ۱۸ سال نشان داد که یک چهارم والدین چشم‌اندازی تاریک از آب و هوای آینده زمین ترسیم می‌کنند و می‌گویند که محیط زیست نامناسب نگران‌کننده‌تر از بازار کار آینده (11 درصد)، کیفیت غذای موجود در آینده (10 درصد) و حتی چشم‌انداز سیاسی سال ۲۰۲۵ و بعد از آن (5 درصد) خواهد بود.

چگونه والدین برای آینده‌ای بهتر آماده می‌شوند؟

این نظرسنجی نشان داد که افراد معتقد هستند که عادات خوب از خانه شروع می‌شود. ۴۱ درصد والدین می‌گویند که برای آنها اولویت زیادی دارد خانواده‌ آنها از نظر محیط زیستی شرایط پایداری داشته باشند و تقریباً همه والدین از فرزندان خود می‌خواهند که اسراف نکنند (89 درصد).

بر اساس نظرسنجی که توسط Talker Research برای برند Chinet انجام شده است، برخی از عادات رایجی که والدین به فرزندان خود منتقل می‌کنند، شامل خاموش کردن چراغ‌ها وقتی که در اتاق نیستند (59 درصد)، باز نگذاشتن آب به مدت طولانی (55 درصد) و فقط استفاده از چیزهایی که نیاز دارند (52 درصد)، است.

سایر والدین بچه‌های خود را تشویق می‌کنند که زباله نریزند (50 درصد) و اسباب‌بازی‌ها و لباس‌های قدیمی را به دیگران بدهند (46 درصد). بسیاری از والدین نیز به نصیحت‌های خود عمل می‌کنند (27 درصد).

برای بسیاری از والدین، داشتن نظرات مشابه برای ایجاد روابط در بزرگسالی مهم است، به خصوص زمانی که به انتخاب‌های سبک زندگی (53 درصد)، موسیقی (48 درصد) و محیط‌ زیست‌گرایی (17 درصد) می‌رسد.

همچنین تفاوت در روش‌های تربیتی (29 درصد) و عادات مالی (21 درصد) می‌تواند برای برخی از والدین یک عامل تعیین‌کننده باشد.

والدین از تأثیر تصمیمات خود در آینده فرزندانشان نگران هستند

چرا تعهد به محیط‌ زیست‌گرایی مهم است؟

نتایج نشان می‌دهد که ۷۲ درصد باور دارند نسل آنها مسئولیت بالایی برای پایداری بیشتر محیط زیست دارد تا آسایش نسل بعدی را قبل از اینکه خیلی دیر شود، فراهم کنند.

به گفته ۳۵ درصد از پاسخ‌دهندگان، پایدار بودن شرایط با کودکان بزرگ‌تر نسبت به کودکان کوچک‌تر در خانه آسان‌تر است. با وجود این به نظر می‌رسد سن کودک مهم نیست، چرا که یک نفر از شش نفر اعتراف کرد که در پایدار نگه داشتن شرایط خانه خود مشکل دارد.

انتخاب بین راحتی و پایداری

بیشتر والدین اعتراف می‌کنند که هنگام خرید برای فرزندان خود به راحتی و صرفه‌جویی در زمان بیش از پایداری فکر می‌کنند. حتی بیشتر پاسخ‌دهندگان هزینه ‌مناسب را اولویت می‌دهند.

ملیسا راکوس، مدیر محصول برند Chinet در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «ما می‌دانیم که والدین همیشه از نظر زمان تحت فشار هستند. متعادل کردن تاکتیک‌های صرفه‌جویی در زمان با اهداف پایداری در حین مدیریت هیاهو و شلوغی زندگی روزمره، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.»

در این نظرسنجی، والدین نگران گفتند که هر ماه خود را در حال خرید اقلامی بیهوده برای کودکان خود می‌بینند، که از جمله آنها غذای منجمد (58 درصد)، دستمال یا حوله کاغذی (57 درصد) و آبمیوه‌های یک‌نفره (45 درصد) هستند.

با وجود این، والدین آماده‌ بودند تا به گفته‌های خود عمل کنند. وقتی از آنها پرسیده شد که به چه میزان حاضر هستند پرداخت برای اقلام روزمره‌ای داشته باشند که از نظر محیط‌ زیستی بهتر هستند، والدین گفتند که می‌توانند ۴۶ درصد بیشتر برای ظروف، ۴۳ درصد بیشتر برای دستمال‌های کاغذی و ۵۳ درصد بیشتر برای لباس‌ها بپردازند.

با این هزینه‌های بیشتر، بسیاری از والدین امیدوار هستند که آموزش به فرزندان آنها نتیجه‌بخش باشد و باور دارند که نسل بعدی، بزرگسالانی خواهند بود که بیشتر به فکر پایداری محیط زیست هستند (۴۸ درصد).

نوشته نگرانی بسیار زیاد والدین از تأثیر تصمیمات آنها بر آینده فرزندان اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow