تغییرات در بخش تنظیمات سیستم‌عامل اندروید 15 QPR1

نسخه‌ی بتا دوم سیستم‌عامل اندروید 15 QPR1 با تغییرات مهمی در طراحی بخش تنظیمات منتشر شده است. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل نسخه‌ی بتا دوم اندروید 15 QPR1 را با تغییراتی در بخش تنظیمات برای دارندگان گوشی‌های پیکسل گوگل منتشر کرد. میشائیل رحمان، تحلیلگر برجسته‌ی اندروید، اولین کسی بود که به طراحی جدید در بخش تنظیمات Android […] نوشته تغییرات در بخش تنظیمات سیستم‌عامل اندروید 15 QPR1 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  2
تغییرات در بخش تنظیمات سیستم‌عامل اندروید 15 QPR1

نسخه‌ی بتا دوم سیستم‌عامل اندروید 15 QPR1 با تغییرات مهمی در طراحی بخش تنظیمات منتشر شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل نسخه‌ی بتا دوم اندروید 15 QPR1 را با تغییراتی در بخش تنظیمات برای دارندگان گوشی‌های پیکسل گوگل منتشر کرد. میشائیل رحمان، تحلیلگر برجسته‌ی اندروید، اولین کسی بود که به طراحی جدید در بخش تنظیمات Android 15 اشاره کرد. این طراحی تازه در نسخه‌ی بتای دوم اندروید ۱۵ QPR1 فعال شده است.

در این طراحی، تنظیمات مرتبط در‌کنار هم گروه‌بندی شده‌اند و با ایجاد فاصله‌های فیزیکی بین بخش‌ها، دسترسی به تنظیمات را آسان‌تر کرده‌اند. به‌عنوان مثال، گزینه‌های Network & internet و Connected devices اکنون در یک گروه قرار گرفته‌اند و ترتیب برخی از گزینه‌ها مانند Battery و Storage نیز تغییر کرده است.

این نسخه‌ی بتا با شماره ساخت AP41.240823.009 برای دستگاه‌های پیکسل ۶ گوگل و گوشی‌ها و تبلت‌های جدیدتر در‌دسترس است. کاربران برای دریافت این به‌روزرسانی باید دستگاه‌های خود را در برنامه‌ی بتای گوگل ثبت‌نام کنند.

علاوه‌بر تغییرات در برنامه‌ی تنظیمات، بتای دوم اندروید ۱۵ QPR1 دکمه‌ی تغییردهنده‌ی صفحه‌کلید جدیدی ارائه می‌دهد. این دکمه زمانی ظاهر می‌شود که بیش از یک نرم‌افزار صفحه‌کلید فعال وجود داشته باشد و با نمایش آیکون کره‌ی زمین، به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به باز‌کردن منو پاپ‌آپ، مستقیماً به صفحه‌کلید بعدی سوئیچ کنند. منو پاپ‌آپ، تنها با نگه‌داشتن طولانی دکمه ظاهر می‌شود.

در بخش اعلان‌ها نیز، بهبودهایی اعمال شده است. اندروید 14 هنگام ضبط صفحه نشانگری در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه‌نمایش می‌داد و آیکون اعلان در سمت چپ قرار داشت. حالا در نسخه‌ی بتای دوم اندروید ۱۵ QPR1 این عناصر به‌صورت چیپی واحد در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه‌نمایش داده می‌شوند. این تغییر به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به بازکردن بخش اعلان‌ها و تنها با یک ضربه ضبط را متوقف کنند. همچنین، نمای پاپ‌آپ کوچک‌تر در حالت افقی فعال شده است که فضای کمتری را اشغال می‌کند.

با‌توجه‌به این تغییرات و بهبودها، انتظار می‌رود اندروید ۱۵ با نوآوری‌های بیشتری در طراحی و عملکرد به‌صورت رسمی منتشر شود. کاربران علاقه‌مند می‌توانند با ثبت‌نام در برنامه بتای گوگل، این نسخه را تجربه کنند و بازخوردهای خود را به توسعه‌دهندگان ارائه دهند.

نوشته تغییرات در بخش تنظیمات سیستم‌عامل اندروید 15 QPR1 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow