تفاوت‌های شگفت‌انگیز اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نسبت به نسل ۲

در مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقابل ۸ نسل ۲، به بررسی تفاوت‌های چشمگیر بین این دو نسل از قدرتمندترین تراشه‌های موبایلی که توسط کوالکام ساخته شده‌اند، می‌پردازیم. به گزارش تکناک، این تراشه‌ها قلب تپنده‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار هستند و تفاوت در عملکرد آن‌ها می‌تواند تجربه کاربری بسیار متفاوتی را برای کاربران ایجاد کند.... نوشته تفاوت‌های شگفت‌انگیز اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نسبت به نسل ۲ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
تفاوت‌های شگفت‌انگیز اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نسبت به نسل ۲

در مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقابل ۸ نسل ۲، به بررسی تفاوت‌های چشمگیر بین این دو نسل از قدرتمندترین تراشه‌های موبایلی که توسط کوالکام ساخته شده‌اند، می‌پردازیم.

به گزارش تکناک، این تراشه‌ها قلب تپنده‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار هستند و تفاوت در عملکرد آن‌ها می‌تواند تجربه کاربری بسیار متفاوتی را برای کاربران ایجاد کند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و ۸ نسل ۲ تراشه‌های پرقدرتی برای گوشی‌های هوشمند هستند که با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده‌اند. هر دو تراشه در حال حاضر در بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار برندهای بزرگ مانند شیائومی و سامسونگ استفاده می‌شوند.

گیزموچاینا می‌نویسد که کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در اواخر سال ۲۰۲۲ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در سال بعد منتشر کرد. کوالکام ادعا می‌کند که با آخرین تراشه، اسنپدراگون ۸ نسل ۳، بهبود قابل توجهی در عملکرد و کارایی ایجاد کرده است. اما آیا واقعاً یک ارتقای تکاملی است یا یک تغییر کامل؟ بیایید آن‌ها را مقایسه کنیم تا پاسخ را پیدا کنیم.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقابل ۸ نسل ۲: Geekbench 6

Geekbench 6 اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقابل ۸ نسل ۲

اسنپدراگون ۸ نسل ۳:

  • تک هسته: ۲۲۱۹
  • چند هسته: ۶۷۴۱

اسنپدراگون ۸ نسل ۲:

  • تک هسته: ۱۹۸۴
  • چند هسته: ۵۳۵۶

تست Geekbench عملکرد پردازنده مرکزی (CPU) دستگاه را اندازه گیری می‌کند. تست تک هسته توانایی CPU را هنگام کار با یک هسته اندازه‌گیری می‌کند و تست چند هسته قدرت ترکیبی همه هسته‌ها را نشان می‌دهد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نسبت به نسل قبلی خود عملکرد بسیار بهتری دارد و به وعده کوالکام مبنی بر بهبود چشمگیر عملکرد عمل کرده است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقابل ۸ نسل ۲: AnTuTu

AnTuTu اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقابل ۸ نسل ۲

اسنپدراگون ۸ نسل ۳:

  • پردازنده مرکزی (CPU): 456557
  • پردازنده گرافیکی (GPU): 869993
  • حافظه: 389975
  • تجربه کاربری (UX): 372851
  • نمره کلی: 2089376

اسنپدراگون ۸ نسل ۲:

  • پردازنده مرکزی (CPU): 379912
  • پردازنده گرافیکی (GPU): 598302
  • حافظه: 295764
  • تجربه کاربری (UX): 287717
  • نمره کلی: 1561695

AnTuTu یک پلتفرم بنچمارک محبوب دیگر است که عملکرد پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافظه و تجربه کاربری دستگاه را اندازه گیری می‌کند. باز هم، دستگاه مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با اختلاف قابل توجهی پیشتاز است.

جدیدترین اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقایسه با ۸ نسل ۲ بیش از ۲۰ درصد بهبود در پردازنده مرکزی و بیش از ۴۰ درصد بهبود در نمره پردازنده گرافیکی دارد. بنچمارک‌ها نتایج امیدوارکننده‌ای را برای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نشان می‌دهند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقابل ۸ نسل ۲: تست بازی

در بنچمارک بازی محبوب 3DMark Wild Life، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بیش از ۴۰ درصد بالاتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ امتیاز کسب می‌کند. با این حال، همه چیز گل و بلبل نیست.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ شروع خوبی دارد اما در تست استرس 3DMark Wild Life طی چند دقیقه به نصف عملکرد پیک خود کاهش می‌یابد، در حالی که عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به تدریج با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

با وجود کاهش شدید در ابتدا، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از رقیب سال گذشته خود عقب نیفتاد. این تراشه جدید همچنین ۵۰ درصد بهبود عملکرد در ردیابی پرتو را به همراه دارد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقابل ۸ نسل ۲: چه تغییراتی ایجاد شده است؟

کوالکام با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به وعده خود عمل کرد و بهبود عملکرد چشمگیری نسبت به تراشه سال گذشته در بنچمارک‌ها ارائه داد. اما دلیل این ارتقای بزرگ عملکرد چیست و سایر تغییرات کلیدی در جدیدترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کدامند؟

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از مجموعه جدیدی از هسته‌ها با عملکرد و کارایی بالا استفاده می‌کند. و همه آن‌ها با سرعت کلاک بالاتری کار می‌کنند. این تراشه جدید همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی Adreno ارتقا یافته با بیش از ۴۰ درصد افزایش عملکرد است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای مودم 5G X75 بهبود یافته (در مقابل X70 5G در تراشه سال گذشته) است. تراشه جدید از بلوتوث ۵.۴ پشتیبانی می‌کند، در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از بلوتوث ۵و۳ پشتیبانی می‌کند. تغییر دیگری که تراشه جدید اسنپدراگون به همراه دارد، پشتیبانی از 8K در نمایشگر خارجی (در مقابل 4K در اسنپدراگون ۸ نسل ۲) است.

کوالکام وعده ارتقاءهای عمده هوش مصنوعی را برای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ داده است. این تراشه دارای یک واحد پردازش عصبی (NPU) هگزاگون با تقریبا دو برابر عملکرد NPU موجود در اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. تراشه جدید ۴۰ درصد کارآمدتر است و می‌تواند مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) را روی دستگاه اجرا کند.

همچنین می‌تواند تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را با استفاده از انتشار پایدار در عرض چند دقیقه ایجاد کند. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پشتیبانی از عکاسی HDR دالبی با عمق رنگ ۱۰ بیتی را ارائه می‌کند.

تراشه جدید اسنپدراگون دارای ویژگی‌ها و ارتقاءهای هوش مصنوعی بسیاری است، اما اجرای آن‌ها کاملا به سازندگان گوشی هوشمند بستگی دارد. سامسونگ و گوگل به طور جدی در حال اضافه کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی به جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود هستند و سایر برندها در تلاشند تا با روند رو به رشد هوش مصنوعی هماهنگ شوند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقابل ۸ نسل ۲: کدام بهتر است؟

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ارتقاء عملکرد چشمگیری در پردازنده مرکزی و گرافیکی ارائه می‌دهد. همچنین ویژگی‌ها و ارتقاءهای هوش مصنوعی زیادی را به همراه دارد.

برندهای بزرگ گوشی هوشمند در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌ها را با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر کرده‌اند و به تامین انرژی بیشتر گوشی‌های اندرویدی پرچمدار آینده در این سال ادامه خواهند داد. با این حال، این باعث ناپدید شدن اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نخواهد شد.

نوشته تفاوت‌های شگفت‌انگیز اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نسبت به نسل ۲ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow