تلگرام اطلاعات بیشتری را دراختیار دولت‌ها قرار می‌دهد

پاول دوروف اعلام کرد که تلگرام ممکن است در پاسخ به درخواست‌های معتبر قانونی، آدرس IP و شماره‌تلفن افراد نقض‌کننده‌ی قانون را فاش کند. به‌گزارش تک‌ناک، تلگرام در پاسخ به درخواست‌های قانونی معتبر، آدرس‌های IP و شماره‌تلفن‌های کاربران ناقض قانون را به مقام‌های قانونی کشورهای درخواست‌کننده ارائه خواهد داد. این تغییر رویکرد را پاول دوروف، […] نوشته تلگرام اطلاعات بیشتری را دراختیار دولت‌ها قرار می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  3
تلگرام اطلاعات بیشتری را دراختیار دولت‌ها قرار می‌دهد

پاول دوروف اعلام کرد که تلگرام ممکن است در پاسخ به درخواست‌های معتبر قانونی، آدرس IP و شماره‌تلفن افراد نقض‌کننده‌ی قانون را فاش کند.

به‌گزارش تک‌ناک، تلگرام در پاسخ به درخواست‌های قانونی معتبر، آدرس‌های IP و شماره‌تلفن‌های کاربران ناقض قانون را به مقام‌های قانونی کشورهای درخواست‌کننده ارائه خواهد داد. این تغییر رویکرد را پاول دوروف، مدیرعامل و بنیان‌گذار روس‌تبار تلگرام، اعلام کرده و نشان‌دهنده‌ی تغییر اساسی در سیاست‌های حریم خصوصی این پلتفرم است.

دوروف با انتشار پستی در تلگرام اعلام کرد که شرایط خدمات این پلتفرم برای جلوگیری از سوءاستفاده مجرمانه به‌روز شده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که وی کمتر از یک ماه پیش در فرانسه به اتهام همدستی در انتشار محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان دستگیر شد.

دستگیری دوروف و تغییرات جدید در سیاست‌های تلگرام می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای این پلتفرم شناخته شود که تاکنون در‌برابر درخواست‌های دولتی برای ارائه‌ی اطلاعات کاربران خود مقاومت می‌کرده است. این شبکه‌ی اجتماعی که به‌دلیل پاسخ‌ندادن به درخواست‌های مقام‌های دولتی درباره‌ی حذف محتوا یا ارائه‌ی اطلاعات مربوط به مجرمان مشکوک شناخته می‌شد، حالا با تغییرات جدید سیاست‌های خود را سخت‌گیرانه‌تر کرده است.

تلگرام با استفاده از هوش مصنوعی و تیمی از مدیران محتوا، محتوای مشکل‌ساز را از نتایج جست‌وجو پنهان می‌کند. این اقدام نیز به‌عنوان بخشی از تلاش‌های این پلتفرم برای جلوگیری از سوءاستفاده و ارتقای نظارت بر محتواها تلقی می‌شود.

تغییر سیاست تلگرام بعد از دستگیری دوروف

به‌نقل از بلومبرگ، پس از دستگیری دوروف تلگرام چندین تغییر اساسی در سیاست‌های خود اعمال کرده است. از‌‌جمله‌ی این تغییرات، غیرفعال‌کردن بارگذاری فایل‌های جدید است که به‌گفته‌ی دوروف، با هدف جلوگیری از فعالیت ربات‌ها و کلاه‌برداران انجام شده است.

این اقدامات نشان‌دهنده‌ی تغییر رویکرد تلگرام در مواجهه با مشکلات امنیتی و فشارهای دولتی است. با‌این‌حال، همچنان این سؤال باقی است که آیا این تغییرات برای راضی‌کردن مقام‌های دولتی و جلوگیری از تهدیدهای قانونی کافی خواهد بود یا خیر.

تلگرام با مدیریت دوروف خشم دولت‌های مختلف، از اتحادیه‌ی اروپا تا رژیم‌های استبدادی در دیگر نقاط دنیا را برانگیخته است. معترضان این اپلیکیشن را برای سازمان‌دهی علیه دولت‌ها و به مرکزی برای تئوری‌پردازان توطئه و افراطیون تبدیل کرده است. برای مثال، نژادپرستان سفیدپوست در آمریکا سال‌ها از تلگرام برای هماهنگی حملات به زیرساخت‌های انرژی استفاده کرده‌اند.

کرملین در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد تا تلگرام را مسدود کند؛ اما دو سال بعد و پس از شکست در بستن این سرویس، از این تصمیم عقب‌نشینی کرد. هنگامی‌که این ممنوعیت لغو شد، ناظر روسی اعلام کرد که دوروف سیگنال‌هایی مبنی‌بر کمک به مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم ارسال کرده است.

تغییر سیاست‌های تلگرام با واکنش‌های متفاوت کاربران مواجه شده است. برخی از کاربران نگرانی خود را درباره‌ی ارائه‌ی اطلاعات شخصی به مقام‌های دولتی ابراز کرده‌اند. این در حالی است که گروهی دیگر این اقدامات را به‌عنوان قدمی مثبت در جهت افزایش امنیت و جلوگیری از سوءاستفاده از این پلتفرم می‌دانند.

تلگرام به‌عنوان یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محبوب‌ جهان با بیش از ۵۰۰ میلیون نفر کاربر فعال، همچنان در کانون توجهات قرار دارد و تغییرات اخیر آن می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر نحوه‌ی تعامل کاربران با این پلتفرم بگذارد.

نوشته تلگرام اطلاعات بیشتری را دراختیار دولت‌ها قرار می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow