توسعه موفقیت‌آمیز لوله قلبی هوشمند با قابلیت تنظیم خودکار

محققان در عرصه پزشکی دستاورد قابل توجهی در زمینه درمان بیماری‌های مادرزادی قلب به دست آورده‌اند. آن‌ها موفق به طراحی و ساخت یک لوله قلبی هوشمند شده‌اند که قادر است با استفاده از فناوری نور درمانی، اندازه خود را تنظیم نماید و بدین ترتیب، نیاز به جراحی‌های مکرر در بیماران را به حداقل برساند. به […] منبع خبر توسعه موفقیت‌آمیز لوله قلبی هوشمند با قابلیت تنظیم خودکار پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:59
 0  3
توسعه موفقیت‌آمیز لوله قلبی هوشمند با قابلیت تنظیم خودکار

محققان در عرصه پزشکی دستاورد قابل توجهی در زمینه درمان بیماری‌های مادرزادی قلب به دست آورده‌اند. آن‌ها موفق به طراحی و ساخت یک لوله قلبی هوشمند شده‌اند که قادر است با استفاده از فناوری نور درمانی، اندازه خود را تنظیم نماید و بدین ترتیب، نیاز به جراحی‌های مکرر در بیماران را به حداقل برساند.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، بسیاری از نوزادان با نقص‌های مادرزادی قلبی متولد می‌شوند که برای بهبود جریان خون در قلب، نیازمند کاشت لوله‌های قلبی یا شنت هستند. با رشد کودک، این لوله‌ها نیز باید تعویض شوند تا با اندازه قلب تطابق یابند. جراحی‌های مکرر برای تعویض این لوله‌ها، علاوه بر ایجاد درد و ناراحتی برای کودک، خطرات مختلفی را نیز به همراه دارد. این موضوع باعث شد تا در سال های اخیر به کارگیری روش های دیگر نیز مورد آزمایش قرار بگیرد.

لوله قلبی هوشمند جدید، با بهره‌گیری از خواص منحصر به فرد مواد حساس به نور، قادر است با تابش نور به تدریج بزرگ‌تر شود. این ویژگی، امکان تنظیم اندازه لوله را بدون نیاز به جراحی مجدد فراهم می‌آورد و به این ترتیب، بار درمانی بر روی کودک و خانواده او کاهش می‌یابد. محققان امیدوارند که این فناوری نوآورانه بتواند به عنوان یک گام مهم در درمان بیماری‌های قلبی مادرزادی مورد استفاده قرار گیرد و کیفیت زندگی کودکان مبتلا به این بیماری‌ها را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. آزمایش های بالینی مربوطس به این فناوری در حال انجام است و محققان تلاش دارند تا در آینده ای نزدیک از این سیستم بر روی بیماران انسانی استفاده کنند.

برای مشاهده دیگر تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر توسعه موفقیت‌آمیز لوله قلبی هوشمند با قابلیت تنظیم خودکار پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow