جریمه سنگین 1.9 میلیون دلاری شبکه اجتماعی X در برزیل

بر اساس حکم دادگاه عالی برزیل شبکه اجتماعی X، باید مبلغ 1.9 میلیون دلار به عنوان جریمه پرداخت کند تا امکان بازگرداندن شبکه اجتماعی X در این کشور فراهم شود. به گزارش تک‌ناک و به نقل از بلومبرگ، این جریمه پس از آن صادر شد که شبکه اجتماعی X، علی‌رغم دستور ممنوعیت فعالیت در برزیل […] نوشته جریمه سنگین 1.9 میلیون دلاری شبکه اجتماعی X در برزیل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۷ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
جریمه سنگین 1.9 میلیون دلاری شبکه اجتماعی X در برزیل

بر اساس حکم دادگاه عالی برزیل شبکه اجتماعی X، باید مبلغ 1.9 میلیون دلار به عنوان جریمه پرداخت کند تا امکان بازگرداندن شبکه اجتماعی X در این کشور فراهم شود.

به گزارش تک‌ناک و به نقل از بلومبرگ، این جریمه پس از آن صادر شد که شبکه اجتماعی X، علی‌رغم دستور ممنوعیت فعالیت در برزیل که در تاریخ 30 اوت اعمال شد، به کاربران این کشور دسترسی داده بود.

یکی از عوامل اصلی این دسترسی غیرقانونی، استفاده کاربران از خدمات ماهواره‌ای Starlink، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت‌های ماسک، برای دسترسی به پلتفرم بود.

ماجرای کشمکش بین ایلان ماسک و دادگاه عالی برزیل نشان‌دهنده تنش‌های فزاینده بین شرکت‌های فناوری بین‌المللی و قوانین داخلی کشورها است.

در حالی که ماسک و شرکت‌های تحت مدیریت او، از جمله X و Starlink، تلاش دارند تا حضور خود را در بازارهای جهانی گسترش دهند، رعایت قوانین محلی و احترام به حاکمیت ملی کشورها چالشی اساسی برای این شرکت‌ها به شمار می‌رود.

علت جریمه سنگین شبکه اجتماعی X

جریمه سنگین شبکه اجتماعی X توسط الکساندر دو مورائس، قاضی ارشد دادگاه عالی برزیل، به عنوان مجازات برای نقض دستور قضایی صادر شد. بر اساس اسناد ارائه‌شده، شرکت X دو روز متوالی از رعایت ممنوعیت اعمال‌شده توسط دادگاه سرپیچی کرده است.

مورائس تأکید کرد که تا زمان پرداخت جریمه توسط پلتفرم X، اجازه بازگشت به فعالیت‌های عادی در برزیل را نخواهد داشت.

علاوه بر جریمه اصلی، نماینده حقوقی این شرکت در برزیل، راشل دی اولیویرا ویلا نوا کونسیکائو نیز به پرداخت مبلغ 300,000 رئال محکوم شده است.

مورائس در توضیحات خود بر اهمیت رعایت قوانین داخلی برزیل تأکید کرد و گفت:

«بازگشت فوری X به فعالیت‌های عادی، منوط به رعایت کامل قوانین برزیل و اطاعت مطلق از دستورات دادگاه است.»

این اظهار نظر در حالی بیان شده است که پیش از این، شرکت Starlink نیز به دلیل نقض مشابه دستورهای قضایی، مورد هدف قرار گرفته و حساب‌های بانکی آن در برزیل مسدود شده بود.

اوایل سپتامبر، دولت برزیل مبلغ 18.35 میلیون رئال را از حساب‌های بانکی محلی شبکه اجتماعی X و Starlink برداشت کرد تا جریمه‌های تحمیل‌شده توسط دادگاه عالی پرداخت شود.

این اقدام به منظور وادار کردن این شرکت‌ها به پیروی از دستورات قضایی انجام شد. Starlink به طور خاص به دلیل نادیده گرفتن یک دستور قبلی برای پرداخت جریمه، هدف این اقدام قرار گرفت.

ادعاهای ماسک درباره سانسور و عقب‌نشینی او

شبکه اجتماعی X در برزیل به جریمه سنگین 1.9 میلیون دلاری محکوم شد

در ماه آوریل، ماسک به طور علنی اعلام کرده بود که از دستورات قاضی مورائس که در حال اجرای یک کمپین قضایی علیه نفرت‌پراکنی و اخبار جعلی در برزیل است، پیروی نخواهد کرد.

وی قاضی را به سانسور متهم و تأکید کرد که حساب‌های کاربران را مسدود نخواهد کرد. با وجود این، هفته گذشته ماسک عقب‌نشینی داشت و به دادگاه اطلاع داد که دستورات را اجرا خواهد کرد.

این تغییر موضع ماسک پس از آن صورت گرفت که دادگاه دستور داد حساب‌های 9 کاربر که به انتشار نفرت‌پراکنی و اخبار جعلی متهم بودند، مسدود شوند.

در روزهای منتهی به این تصمیم، کاربران برزیلی به طور ناگهانی توانستند به شبکه اجتماعی X دسترسی پیدا کنند. به گزارش انجمن ارائه‌دهندگان اینترنت برزیل، این دسترسی به دلیل یک به‌روزرسانی خودکار در شیوه هدایت ترافیک اینترنتی ایجاد شده بود.

تهدید به جریمه‌های بیشتر

قاضی مورائس در تاریخ 19 سپتامبر دستور داد که اگر شرکت X تا آن روز دسترسی کاربران برزیلی به این پلتفرم را مسدود نکند، با جریمه روزانه 5 میلیون رئال مواجه خواهد شد.

وی همچنین شرکت را به تلاش برای «نافرمانی از دستور دادگاه» متهم کرد. سخنگوی X نیز اعلام کرد که تغییر در ارائه‌دهنده شبکه پس از اعمال ممنوعیت باعث شده بود که به‌ طور ناخواسته خدمات این پلتفرم برای مدت کوتاهی به کاربران برزیلی بازگردد.

ادامه مشکلات حقوقی برای X در برزیل

با وجود این توضیحات، ناظر مخابراتی برزیل به دادگاه اعلام کرد که X برای بار دوم در تاریخ 23 سپتامبر از طریق خدمات Starlink از دستورات دادگاه سرپیچی کرده است.

با توجه به این سرپیچی‌های مکرر، جریمه‌های بیشتری برای این شرکت در نظر گرفته شده است و احتمال افزایش فشارهای حقوقی بر X در آینده وجود دارد.

پاسخ دفتر حقوقی X

دفتر حقوقی استخدام‌شده توسط X در برزیل در پاسخ به این تحولات، از اظهار نظر در مورد دستورات جدید قاضی مورائس خودداری کرده است.

این در حالی است که برزیل همچنان بر لزوم رعایت کامل دستورات قضایی و قوانین داخلی خود توسط شرکت‌های خارجی تأکید می‌کند.

نوشته جریمه سنگین 1.9 میلیون دلاری شبکه اجتماعی X در برزیل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow