جلوگیری از خونریزی‌ های مرگبار با ابداع یک ژل جدید

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی ژل جدیدی را تأیید کرده است که می‌تواند خونریزی شدید ناشی از آسیب‌های مرگبار، مانند بریدگی عمیق یا زخم گلوله را متوقف کند. به گزارش تک‌ناک، این ژل پیشرفته برای استفاده در شرایط اورژانسی و جراحی طراحی شده است و قابلیت کاهش خونریزی را به طور مؤثر... نوشته جلوگیری از خونریزی‌ های مرگبار با ابداع یک ژل جدید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  3
جلوگیری از خونریزی‌ های مرگبار با ابداع یک ژل جدید

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی ژل جدیدی را تأیید کرده است که می‌تواند خونریزی شدید ناشی از آسیب‌های مرگبار، مانند بریدگی عمیق یا زخم گلوله را متوقف کند.

به گزارش تک‌ناک، این ژل پیشرفته برای استفاده در شرایط اورژانسی و جراحی طراحی شده است و قابلیت کاهش خونریزی را به طور مؤثر دارد. این تکنولوژی نویدبخش بهبودی قابل توجه در مدیریت خونریزی‌های حاد است و می‌تواند جان بسیاری از بیماران را نجات دهد.

همان‌گونه که رویترز گزارش می‌دهد، این اختراع می‌تواند نشان‌دهنده یک جهش بزرگ باشد و راهی برای درمان زخم‌های عمیق در مدت چند ثانیه ارائه کند.

این ژل که Traumagel نام دارد، توسط شرکت تجهیزات پزشکی Cresilon مستقر در بروکلین ساخته شده است.

جو لاندولینا، مدیر عامل شرکت Cresilon به رویترز گفت: «این ژل جدید می‌تواند برای جراحات ناشی از چاقو، گلوله، تصادفات وسایل نقلیه موتوری و موقعیت‌های مرگبار دیگر استفاده شود.»

با این ژل جدید جلوی خونریزی‌های مرگبار گرفته می‌شود

لاندولینا تصریح کرد: «روش‌های فعلی که از تورنیکت‌ها، روکش‌های گاز یا مواد شیمیایی استفاده می‌کنند، بر خلاف Traumagel که می‌تواند به طور مؤثر آسیب‌های مرگبار را در چند ثانیه برطرف کند، ممکن است زمان به نسبت بیشتری برای جلوگیری از خونریزی صرف نمایند.»

Traumagel که محصول مشتق شده از جلبک است، در یک سرنگ آماده عرضه می‌شود و به راحتی قابل استفاده است.

لاندولینا در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: «این محصول در اواخر سال 2024 به صورت تجاری در دسترس خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که این ژل توسط امدادگران و پزشکان در مناطق جنگی مورد استفاده قرار گیرد.»

وی بیان کرد: «91 درصد از مرگ و میرها در میدان نبرد مربوط به موضوعی است که ما آن را خونریزی قابل پیشگیری می‌نامیم، به این معنی که اگر فقط یک محصول بهتر برای جلوگیری از خونریزی وجود داشته باشد، می‌تواند جان افراد بی‌شماری را نجات دهد.»

این ژل جدید در واقع یک چسب موقت است، اما همان مدت زمان کوتاهی که  Traumagel روی زخم یک فرد باقی می‌ماند، می‌تواند به او زمان کافی برای رفتن به بیمارستان برای بسته شدن دائمی زخم و بخیه زدن را بدهد.

نوشته جلوگیری از خونریزی‌ های مرگبار با ابداع یک ژل جدید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow