درس‌هایی از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۱۹۹۵

در تابستان ۱۹۹۵، فدرال رزرو به‌رهبری آلن گرینسپن فرایند تدریجی کاهش نرخ بهره را آغاز کرد؛ رخدادی که تحلیلگران انتظار دارند مشابه آن در سال جاری رخ دهد. به‌گزارش تک‌ناک، کاهش نرخ بهره در سال ۱۹۹۵، به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی بزرگ تعدیل اقتصادی، از وقوع رکود مانع شد و به رشد جهش‌وار بازارهای مالی دامن... نوشته درس‌هایی از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۱۹۹۵ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  3
درس‌هایی از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۱۹۹۵

در تابستان ۱۹۹۵، فدرال رزرو به‌رهبری آلن گرینسپن فرایند تدریجی کاهش نرخ بهره را آغاز کرد؛ رخدادی که تحلیلگران انتظار دارند مشابه آن در سال جاری رخ دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، کاهش نرخ بهره در سال ۱۹۹۵، به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی بزرگ تعدیل اقتصادی، از وقوع رکود مانع شد و به رشد جهش‌وار بازارهای مالی دامن زد.

به‌نقل از کریپتودنس، کریس هاورلند، یکی از کارشناسان مؤسسه‌ی مالی ولز فارگو، می‌گوید که شباهت‌هایی بین اتفاق‌های سال ۱۹۹۵ و سال جاری وجود دارد.

به‌گفته‌ی او، تکرار تجربه‌ی آن سال می‌تواند سرنخ‌هایی را برای پیش‌بینی رخدادهای احتمالی آتی بازار دراختیارمان بگذارد.

نرخ بهره

با کاهش نرخ بهره در سال ۱۹۹۵، شرکت‌های فهرست S&P 500 شاهد افزایش ۱۲ درصدی درآمد خود بودند. این شاخص طی ۱۸ ماه رشد بیش از ۴۰ درصدی را تجربه کرد.

در آن سال، سهام شرکت‌های فعال در حوزه‌ی خدمات مالی بیش از دیگر سهم‌ها افزایش یافت. هاورلند بر این باور است که احتمال دارد در سال جاری نیز چنین رخدادی تکرار شود.

ا. امیدوار است که در سال جاری به‌رغم نرخ بیشتر تورم و دوره‌ی طولانی‌تر نگه‌داشت نرخ بهره‌ی زیاد، اقتصاد ایالات متحده همچنان به رشدش ادامه دهد و رکودی که سایه‌ی آن بر سر بازار سنگینی می‌کند، به‌وقوع نپیوندد.

این دورنمای مثبت درکنار بهبود شرایط کلی حاکم بر فضای اقتصادی می‌تواند درآمد شرکت‌ها را تقویت و از بازار سهام حمایت کند.

نوشته درس‌هایی از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۱۹۹۵ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow