رآکتور هسته‌ای نمک مذاب توریم در چین راه اندازی می‌شود

چین قصد دارد در سال آینده یک رآکتور هسته‌ای مربوط به نمک مذاب توریم را راه اندازی کند که از سوخت مایع برای ایمنی بیشتر و حفظ محیط زیست استفاده خواهد کرد. همچنین این رآکتور می‌تواند در فشار معمولی نیز کار کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین نیروگاه هسته‌ای نمک مذاب […] منبع خبر رآکتور هسته‌ای نمک مذاب توریم در چین راه اندازی می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
رآکتور هسته‌ای نمک مذاب توریم در چین راه اندازی می‌شود

چین قصد دارد در سال آینده یک رآکتور هسته‌ای مربوط به نمک مذاب توریم را راه اندازی کند که از سوخت مایع برای ایمنی بیشتر و حفظ محیط زیست استفاده خواهد کرد. همچنین این رآکتور می‌تواند در فشار معمولی نیز کار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین نیروگاه هسته‌ای نمک مذاب توریم توسط چین راه اندازی خواهد شد. مهمترین ویژگی این رآکتور عدم وابستگی آن به سوخت‌های جامد است. چین قصد دارد برای توسعه انرژی هسته‌ای نیروگاه نمک مذاب جهان را در صحرای گوبی راه اندازی کند. این تاسیسات قرار است به شکل نوآورانه از سال آینده به کار گرفته شود و با فناوری‌های پیشرفته در صنعت انرژی هسته‌ای یک انرژی ایمن و سبز را ارائه خواهد کرد. در این نیروگاه به جای اورانیوم از توریم به عنوان سوخت استفاده خواهد شد. همچنین برای انتقال گرما و تولید برق نیازی به آب نبوده و از نمک مایع یا کربن دی اکسید استفاده می‌شود. مهمترین مزایای استفاده از توریم برای سوخت عدم وجود ترس ناشی از کمبود اورانیوم است. فراوانی توریم باعث می‌شود تا نگرانی در مورد کمبود احتمالی و تمام شدن اورانیوم وجود نداشته باشد.

رآکتورهای ساخته شده برای استفاده از توریم می‌توانند مزایای بسیاری همراه با افزایش ایمنی در انتقال حرارت و عملکرد پایدار ایجاد کنند. انتخاب توریم برای توسعه نیروگاه هسته‌ای نشان می‌دهد چین تعهد بالایی در پیشرفت فناوری‌های انرژی و وسایل زیست محیطی در ارتباط با سوخت‌های فسیلی سنتی دارد. از ویژگی های برجسته این رآکتور می‌توان به اقدامات ایمنی غیر فعال آن اشاره کرد. اغلب در رآکتورهای اورانیوم وابستگی شدیدی به میله‌های سوخت جامد وجود دارد. اما در رآکتورهای توریم مخلوط سوخت محیطی امن تری مورد استفاده است که می‌تواند در فشار معمولی نیز کار کند. با توجه به عدم استفاده از مدل خنک کننده‌های آبی احتمال ذوب شدن نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین کاهش رویدادهای فاجعه بار از جمله مزایای استفاده از رآکتورهای توریم است.

منبع خبر رآکتور هسته‌ای نمک مذاب توریم در چین راه اندازی می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow