راه‌حل نرم‌افزار Rufus برای نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار Rufus با ارائه راه‌حلی نرم‌افزاری، امکان نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 روی سیستم‌های پشتیبانی نشده را فراهم آوردند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، نرم‌افزار Rufus به منظور رفع اشکال در نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 روی سیستم‌های پشتیبانی نشده و خانگی، یک اسکریپت خط فرمان (batch script) ارائه داده است. این اسکریپت به کاربران اجازه […] نوشته راه‌حل نرم‌افزار Rufus برای نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۵ مهر , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  2
راه‌حل نرم‌افزار Rufus برای نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار Rufus با ارائه راه‌حلی نرم‌افزاری، امکان نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 روی سیستم‌های پشتیبانی نشده را فراهم آوردند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، نرم‌افزار Rufus به منظور رفع اشکال در نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 روی سیستم‌های پشتیبانی نشده و خانگی، یک اسکریپت خط فرمان (batch script) ارائه داده است. این اسکریپت به کاربران اجازه می‌دهد تا با دور زدن برخی از بررسی‌های سخت‌افزاری، ویندوز ۱۱ را روی سیستم‌های نامناسب نصب کنند.

پیت باتارد، توسعه‌دهنده نرم‌افزار Rufus، با اشاره به گزارش‌هایی که از سوی برخی کاربران در زمینه مشکلات به وجود آمده در نصب ویندوز حتی با نرم‌افزار Rufus مطرح شده بود، اعلام کرد که نسخه جدید این مشکل را برطرف کرده است و به همین دلیل این اسکریپت در نسخه‌های آینده روفس به صورت پیش‌فرض گنجانده خواهد شد.

نرم‌افزار Rufus، دور زدن محدودیت‌های سخت‌افزاری را ممکن می‌کند و برای اینکه بتوان ویندوز ۱۱ را روی سیستمی که تمام الزامات سخت‌افزاری را ندارد ارتقا داد، قبل از اجرای فایل نصب (setup.exe)، باید دستورات زیر را در یک پنجره فرمان با دسترسی ادمین اجرا کنید:

reg.exe delete “HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\CompatMarkers” /f 2>NUL

reg.exe delete “HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Shared” /f 2>NUL

reg.exe delete “HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\TargetVersionUpgradeExperienceIndicators” /f 2>NUL

reg.exe add “HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\HwReqChk” /f /v HwReqChkVars /t REG_MULTI_SZ /s , /d “SQ_SecureBootCapable=TRUE,SQ_SecureBootEnabled=TRUE,SQ_TpmVersion=2,SQ_RamMB=8192,”

reg.exe add “HKLM\SYSTEM\Setup\MoSetup” /f /v AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU /t REG_DWORD /d 1

این دستورات چه کاری انجام می‌دهند؟

حذف بررسی‌های سازگاری: سه دستور اول، کلیدهای رجیستری را حذف می‌کنند، که ویندوز برای بررسی سازگاری سخت‌افزار از آنها بهره می‌گیرد. با حذف این کلیدها، ویندوز این بررسی‌ها را انجام نمی‌دهد.

اضافه کردن تنظیمات جدید: دو دستور آخر، دو کلید جدید به رجیستری اضافه می‌کنند. این کلیدها به ویندوز می‌گویند که حتی اگر سیستم شما تراشه TPM 2.0 یا پردازنده مورد نیاز یا رم کافی نداشته باشد، اجازه ارتقا را بدهد.

اگر یک اسکریپت دسته‌ای (batch script) خاص را اجرا کنید، می‌توانید محدودیت‌های جدید برای ارتقای مستقیم (in-place upgrade) به ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را دور بزنید.

این اسکریپت باید در همان پوشه‌ای که فایل نصب ویندوز (setup.exe) وجود دارد، قرار داده شود و شامل دستورات ویرایش رجیستری است که در بخش قبلی ذکر شد. با اجرای این اسکریپت، برخی از بررسی‌های سخت‌افزاری که ویندوز برای نصب انجام می‌دهد، غیرفعال می‌شوند.

ین روش برای نصب تمیز (clean install) ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 کار نمی‌کن

این روش برای نصب تمیز (clean install) ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 کار نمی‌کند، چرا که روش‌های دور زدن نصب تمیز در طول آزمایش‌ها مشکلی ایجاد نکرده‌اند. به عبارت دیگر، اگر نتوانستید ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را با نسخه ۴.۵ روفس نصب تمیز کنید، با نسخه ۴.۶ نیز نمی‌توانید.

ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 فقط روی پردازنده‌هایی کار می‌کند که از دستورالعمل‌های PopCnt و SSE4.2 پشتیبانی دارند. این یعنی سیستم‌های قدیمی‌تر که این دستورالعمل‌ها را ندارند، نمی‌توانند این نسخه از ویندوز را اجرا کنند.

با تمام این اوصاف هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند این محدودیت سخت‌افزاری را دور بزند. کاربرانی که سیستم‌های قدیمی دارند، می‌توانند همچنان از ویندوز ۱۱ 23H2 استفاده کنند.

نوشته راه‌حل نرم‌افزار Rufus برای نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow