شبکه تلویزیونی HBO مدعی کشف هویت خالق بیت کوین شد

شبکه تلویزیونی HBO مدعی کشف هویت خالق بیت کوین شده و قرار است در مستندی تازه با نام «پول الکترونیکی؛ راز نهفته بیت کوین» از رازهای پشت پرده این رمزارز بگوید. به‌ گزارش تک‌ناک، شبکه HBO که تولید و پخش پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دهه اخیر را در کارنامه خود دارد، قرار است مستند تازه‌ای را […] نوشته شبکه تلویزیونی HBO مدعی کشف هویت خالق بیت کوین شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۵ مهر , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  2
شبکه تلویزیونی HBO مدعی کشف هویت خالق بیت کوین شد

شبکه تلویزیونی HBO مدعی کشف هویت خالق بیت کوین شده و قرار است در مستندی تازه با نام «پول الکترونیکی؛ راز نهفته بیت کوین» از رازهای پشت پرده این رمزارز بگوید.

به‌ گزارش تک‌ناک، شبکه HBO که تولید و پخش پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دهه اخیر را در کارنامه خود دارد، قرار است مستند تازه‌ای را با محوریت بیت کوین و رمزارزها روی آنتن ببرد.

خبرهایی که از گوشه و کنار شنیده می‌شود، بیانگر آن است که سازندگان این مستند مدعی کشف هویت واقعی خالق بیت کوین شده‌اند.

به‌ نقل از رسانه کریپتوتایمز، گمانه‌زنی‌ها نشان از آن دارد که در مستند HBO‌ فردی به نام لن ساسامن به‌ عنوان خالق بیت کوین معرفی می‌شود.

ساسامن از فعالان پرآوازه حوزه رمزنگاری و چهره سرشناس جامعه سایفرپانک است، که در سال ۲۰۱۱ پس از مشاهده آخرین پیام ساتوشی ناکاموتو در وب‌سایت‌ها به‌ شکل غم‌انگیزی دست به خودکشی زد.

کالن هابک و آدام مک‌کی، به‌ ترتیب کارگردانی و تهیه‌کنندگی مستند تازه HBO در مورد بیت کوین را بر عهده دارند. آنها در مستند خود معمای نامکشوف هویت خالق بیت کوین را زیر ذره‌بین می‌برند و تأثیر شگرف این رمزارز را بر صنعت مالی واکاوی می‌کنند.

احتمال کشف هویت خالق بیت کوین توسط شبکه تلویزیونی HBO

سازندگان مستند HBO بر اساس سرنخی که پیش‌تر از سوی ایوان لئونگ‌هچ ارائه شده است، ساسامن را خالق بیت کوین معرفی خواهند کرد.

لئونگ‌هچ از هم‌زمانی خودکشی ساسامن با مشاهده آخرین پیام ساتوشی ناکاموتو در انجمن آنلاین بیت کوین به‌ عنوان یکی از شواهدی نام می‌برد که بر فرضیه ابداع بیت کوین از سوی ساسامن صحه می‌گذارند.

گفتنی است که ساتوشی ناکاموتو در آخرین پیام خود در انجمن کاربری بیت‌کوین‌تاک نوشته است:

«من سراغ کار و دغدغه دیگری رفته‌ام و به احتمال زیاد دیگر به اینجا [انجمن] سر نمی‌زنم.»

مشارکت ساسامن در ابداع شیوه رمزنگاری PGP و چند فقره دیگر از مؤلفه‌های بنیادی شبکه بیت کوین، از دیگر شواهدی است که می‌گویند به احتمال زیاد او همان ساتوشی ناکاموتوی معروف باشد.

با نزدیک‌ شدن به زمان پخش مستند HBO، بحث‌وجدل پیرامون هویت واقعی خالق بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفته است.

در این‌ میان، نباید از این نکته غافل شد که کیف‌پول‌های رمزارزی متعلق به ساتوشی ناکاموتو هم‌اکنون حاوی حداقل ۱/۱ میلیون واحد بیت کوین است. ارزش دلاری این تعداد بیت کوین در حال‌ حاضر از مرز ۶۷ میلیارد دلار فراتر می‌رود.

افشای هویت ناکاموتو به‌ دلیل آنکه حجم هنگفتی از بیت کوین در اختیار او قرار دارد، ممکن است موجی از ترس در بازار رمزارزها به راه بیندازد. چرا که کوچک‌ترین اقدام این فرد برای فروش بیت کوین‌های خود می‌تواند بازار را دستخوش تلاطم‌های بی‌سابقه‌ای کند.

با وجود این‌، نباید از این واقعیت غافل شد که تلاش‌های گذشته برای کشف هویت واقعی خالق بیت کوین بی‌سرانجام مانده و همه آنها به در بسته خورده است.

نوشته شبکه تلویزیونی HBO مدعی کشف هویت خالق بیت کوین شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow