ایران به زودی رکورددار چاقی در دنیا می شود

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه ایران جزء ۴۲ کشور چاق دنیا است گفت: با ادامه روند فعلی تا چند سال آینده جز کشورهای چهارم و پنجم چاق دنیا خواهیم بود. به گزارش تکناک، محمد رئیس زاده صبح امروز چهارشنبه در پنجمین کنگره تغذیه بالینی ایران افزود: متاسفانه یکی از دلایل این رتبه […] نوشته ایران به زودی رکورددار چاقی در دنیا می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ مهر , ۱۴۰۳ - 13:00
 0  1
ایران به زودی رکورددار چاقی در دنیا می شود

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه ایران جزء ۴۲ کشور چاق دنیا است گفت: با ادامه روند فعلی تا چند سال آینده جز کشورهای چهارم و پنجم چاق دنیا خواهیم بود.

به گزارش تکناک، محمد رئیس زاده صبح امروز چهارشنبه در پنجمین کنگره تغذیه بالینی ایران افزود: متاسفانه یکی از دلایل این رتبه نبود رژیم‌های غذایی مناسب برای افراد و بیماران است.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه عدد و میزان چاقی و اضافه وزن به سرعت درحال افزایش است در حالی که ما می‌توانیم با همکاری پزشکان این حوزه با رشد این موضوع مقابله کنیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بحث های بسیار مهمی در حوزه سلامتی انسان و پیشگیری از روند پیری مطرح است به طوری که در تحقیقات به اهمیت حوزه تغذیه در جلوگیری از روند پیری انسان رسیدند.

وی افزود: مهم ترین عاملی که فرایند پیری را در انسان به تاخیر می‌اندازد رژیم غذایی، تغذیه و فعالیت بدنی است.

رئیس زاده با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای حوزه تغذیه تلفیق آن با هوش مصنوعی است ادامه داد: هوش مصنوعی با آنالیزهای خود می‌تواند نیازمندی‌های تغذیه‌ای را برای انسان مشخص کند. همچنین برای هر فرد رژیم غذایی مختص خود او را برنامه ریزی می‌کند.

متاسفانه عدد و میزان چاقی و اضافه وزن به سرعت درحال افزایش است

دلایل شتاب بالای چاقی در ایران

رشد صعودی چاقی در ایران دلایل مختلفی دارد. مهمترین دلیل آن سبک زندگی کم تحرک است و بسیاری از افراد به دلیل مشاغل اداری و استفاده زیاد از تکنولوژی، فعالیت بدنی کمتری دارند.

همچنین رزیم غذایی نامناسب نیز دیگر عامل موثر در شتاب گرفتن این پدیده است به نحوی که مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده، فست فودها، نوشابه های گازدار و شیرینی ها به افزایش وزن کمک می کند.

از سوی دیگر کاهش مصرف میوه و سبزیجات وعوامل ژنتیکی و متابولیکی نیز براین فرایند تاثیر گذاشته تا چاقی به یک مشکل جدی در ایران تبدیل شود.

نوشته ایران به زودی رکورددار چاقی در دنیا می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow