ربات جراح دندانپزشک نخستین جراحی خود را به صورت تمام خودکار ۸ برابر سریع‌تر از انسان انجام داد

برای نخستین بار یک ربات موفق شد اولین جراحی دندانپزشکی را به صورت تمام خودکار و با سرعت ۸ برابر بیشتر از انسان انجام دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دندانپزشکی رباتیک Perceptive اعلام کرد برای نخستین بار توانست از ربات کنترل شده خود با هوش مصنوعی روی بیماران استفاده کرده […] منبع خبر ربات جراح دندانپزشک نخستین جراحی خود را به صورت تمام خودکار ۸ برابر سریع‌تر از انسان انجام داد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
ربات جراح دندانپزشک نخستین جراحی خود را به صورت تمام خودکار ۸ برابر سریع‌تر از انسان انجام داد

برای نخستین بار یک ربات موفق شد اولین جراحی دندانپزشکی را به صورت تمام خودکار و با سرعت ۸ برابر بیشتر از انسان انجام دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دندانپزشکی رباتیک Perceptive اعلام کرد برای نخستین بار توانست از ربات کنترل شده خود با هوش مصنوعی روی بیماران استفاده کرده و نخستین جراحی دندانپزشکی رباتیک خود را با موفقیت به پایان برساند. در این جراحی ربات قادر به جایگزین کردن تاج دندان ها تنها در ۱۵ دقیقه بوده است. این ربات قادر است عمل‌های خاص مانند تعویض تاج دندان را سریع‌تر از دندانپزشکان معمولی انجام دهد.

طبق گزارش‌های منتشر شده ربات پرسپکتیو ‌تواند زمان عمل‌های جراحی دندان را به صورت قابل توجهی کاهش دهد. در جراحی انجام شده نیز تاج دندان تنها در پانزده دقیقه جایگزین شد. در حالی که یک دندانپزشک معمولی تنها در دو ساعت می‌تواند این عمل را انجام داده و باید در دو ویزیت آن را تکمیل کند.

شرکت سازنده ربات می‌گوید ربات ساخته شده توانست به صورت موفق روی یک بیمار در کلمبیا مورد آزمایش قرار بگیرد. البته هنوز اطلاعات بالینی داوری شده‌ای در مورد نتایج جراحی منتشر نشده است. کریس سیریلو مدیرعامل این شرکت برای دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا به داده‌های بالینی و نتایج این جراحی نیاز دارد.

در این سیستم رباتیک از یک اسکنر حجمی سه بعدی استفاده شده که می‌تواند با استفاده از توموگرافی انسجام نوری و بررسی دندان‌ها یک مدل سه بعدی دقیق از آنها به همراه لثه و اعصاب زیر سطح دندان تولید کند. همچنین بدون نیاز به استفاده از تشعشعات مضر اشعه ایکس تنها از پرتوهای نور با دقت حدود ۹۰ درصد برای ساخت مدل‌های حجمی استفاده می‌شود. البته پیش از استفاده از ربات دندانپزشک نیاز است تا یک دندانپزشک انسانی بیمار را ویزیت کرده و مسئله بیمار را تشخیص دهد. سپس می‌توان از این ربات برای عمل جراحی استفاده کرد.

منبع خبر ربات جراح دندانپزشک نخستین جراحی خود را به صورت تمام خودکار ۸ برابر سریع‌تر از انسان انجام داد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow