جدایی مایکروسافت و OpenAI پس از 8 ماه

در پی بهبود قابل توجه حاکمیت شرکتی OpenAI طی هشت ماه گذشته، مایکروسافت جایگاه ناظر هیئت مدیره این شرکت هوش مصنوعی را که پیشتر منجر به scrutiny‌ های نظارتی در دو طرف اقیانوس اطلس شده بود، relinquish کرده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، برخلاف انتظارات قبلی اپل که ماه گذشته اعلام کرده بود […] منبع خبر جدایی مایکروسافت و OpenAI پس از 8 ماه پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۱ تیر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
جدایی مایکروسافت و OpenAI پس از 8 ماه

در پی بهبود قابل توجه حاکمیت شرکتی OpenAI طی هشت ماه گذشته، مایکروسافت جایگاه ناظر هیئت مدیره این شرکت هوش مصنوعی را که پیشتر منجر به scrutiny‌ های نظارتی در دو طرف اقیانوس اطلس شده بود، relinquish کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، برخلاف انتظارات قبلی اپل که ماه گذشته اعلام کرده بود چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT متعلق به OpenAI را به دستگاه‌های خود اضافه می‌کند، جایگاه ناظر در هیئت مدیره OpenAI را بر عهده نخواهد گرفت. اپل تاکنون به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

سخنگوی OpenAI اعلام کرد که این شرکت با برگزاری جلسات منظم با شرکای استراتژیک مانند مایکروسافت و اپل و همچنین سرمایه‌گذارانی مانند Thrive Capital و Khosla Ventures، رویکرد جدیدی را برای تعامل با ذینفعان اتخاذ خواهد کرد. مایکروسافت در نوامبر سال گذشته پس از بازگشت سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI به سمت رهبری این شرکت، جایگاه ناظر بدون حق رای در هیئت مدیره OpenAI را به دست آورد. OpenAI توسعه دهنده چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی تولیدکننده متن، ChatGPT، است.

تنظیم‌کنندگان اتحادیه اروپا ماه گذشته اعلام کردند که این مشارکت به دلیل کنترل نکردن OpenAI توسط مایکروسافت، تحت قوانین ادغام این بلوک قرار نخواهد گرفت، اما در عوض به دنبال دریافت نظرات اشخاص ثالث در مورد بندهای انحصاری در توافق‌نامه خواهند بود.

مایکروسافت و OpenAI به طور فزاینده‌ای برای فروش فناوری هوش مصنوعی به مشتریان سازمانی با هم رقابت می‌کنند. هدف از این رقابت، ضمن کسب درآمد، نشان دادن استقلال خود به تنظیم‌کننده‌ها برای رفع نگرانی‌های انحصارطلبی است.

علاوه بر این، مایکروسافت در حال گسترش محصولات هوش مصنوعی خود در پلتفرم Azure است و مدیرعامل Inflection را برای رهبری بخش هوش مصنوعی مصرفی خود استخدام کرده است. این اقدام به طور گسترده به عنوان تلاشی برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌های مایکروسافت فراتر از OpenAI تفسیر می‌شود.

منبع خبر جدایی مایکروسافت و OpenAI پس از 8 ماه پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow