روش RUM توسعه ربات‌های خانگی و صنعتی را تسریع می‌کند

دانشمندان دانشگاه نیویورک روشی جدید برای آموزش ربات‌ها ابداع کرده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد سریع‌تر و با دقت بیشتری کارهای جدید را یاد بگیرند. این روش که “مدل‌های کاربردی ربات” (RUM) نام دارد، می‌تواند به طور قابل توجهی توسعه ربات‌های خانگی و صنعتی را تسریع کند. به گزارش دپارتمان اخبار فناوری رسانه فناوری تکنا، […] منبع خبر روش RUM توسعه ربات‌های خانگی و صنعتی را تسریع می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۱ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  4
روش RUM توسعه ربات‌های خانگی و صنعتی را تسریع می‌کند

دانشمندان دانشگاه نیویورک روشی جدید برای آموزش ربات‌ها ابداع کرده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد سریع‌تر و با دقت بیشتری کارهای جدید را یاد بگیرند. این روش که “مدل‌های کاربردی ربات” (RUM) نام دارد، می‌تواند به طور قابل توجهی توسعه ربات‌های خانگی و صنعتی را تسریع کند.

به گزارش دپارتمان اخبار فناوری رسانه فناوری تکنا، در این روش به جای آموزش ربات با هزاران مثال از یک کار، روش RUM از تعداد کمتری مثال اما با تنوع بیشتر استفاده می‌کند. همچنین در این روش برای جمع‌آوری داده‌ها، از یک ابزار ساده و ارزان استفاده می‌شود که از یک گوشی هوشمند و یک گیره تشکیل شده است. ربات‌ها با استفاده از این روش می‌توانند به سرعت کارهای جدید را یاد بگیرند و این یادگیری را به موقعیت‌های مختلف تعمیم دهند. برای ارزیابی عملکرد ربات، از هوش مصنوعی ChatGPT استفاده می‌شود.

به گفته محققان این روش می‌تواند به طور قابل توجهی زمان و هزینه توسعه ربات‌ها را کاهش دهد. به طوری که ربات‌های خانگی می‌توانند با استفاده از این روش، کارهای پیچیده‌تری را انجام دهند و به طور مستقل‌تر عمل کنند. این روش می‌تواند در صنایع مختلف مانند تولید و لجستیک مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه روش RUM پتانسیل بالایی دارد، اما هنوز در مراحل اولیه توسعه است. برخی از چالش‌های پیش رو شامل پیچیدگی بیشتر وظایف است. برای انجام وظایف پیچیده‌تر، ممکن است به داده‌های آموزشی بیشتری نیاز باشد. همچنین اطمینان از اینکه این روش برای انواع مختلف ربات‌ها قابل استفاده است، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. روش RUM یک گام مهم در جهت توسعه ربات‌های هوشمندتر و کاربردی‌تر است. این روش می‌تواند به ما کمک کند تا در آینده‌ای نزدیک، ربات‌هایی داشته باشیم که بتوانند در زندگی روزمره ما به ما کمک کنند.

منبع خبر روش RUM توسعه ربات‌های خانگی و صنعتی را تسریع می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow