رویداد Advancing AI شرکت AMD در ۱۹ مهر برگزار می‌شود

شرکت AMD در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) رویدادی به نام Advancing AI برگزار می‌کند و در آن جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌ی هوش مصنوعی را به‌نمایش می‌گذارد. به‌گزارش تک‌ناک، AMD رویداد Advancing AI سال ۲۰۲۴ را به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌کند که با رونمایی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Instinct MI325X و نسل پنجم پردازنده‌های سرور […] نوشته رویداد Advancing AI شرکت AMD در ۱۹ مهر برگزار می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
رویداد Advancing AI شرکت AMD در ۱۹ مهر برگزار می‌شود

شرکت AMD در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) رویدادی به نام Advancing AI برگزار می‌کند و در آن جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌ی هوش مصنوعی را به‌نمایش می‌گذارد.

به‌گزارش تک‌ناک، AMD رویداد Advancing AI سال ۲۰۲۴ را به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌کند که با رونمایی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Instinct MI325X و نسل پنجم پردازنده‌های سرور EPYC همراه خواهد بود. در رویداد یادشده که ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) برگزار می‌شود، ای‌ام‌دی نسل جدیدی از فناوری‌های خود را رونمایی خواهد کرد.

Wccftech می‌نویسد که در این رویداد مدیران AMD و شرکای اکوسیستم هوش مصنوعی چشم‌انداز آینده‌ی این فناوری را ترسیم خواهند کرد. همچنین، نشان خواهند داد که چگونه محصولات و نرم‌افزارهای AMD در حال تغییر شکل دنیای محاسبات با کارایی بالا هستند.

رویداد رونمایی شتاب‌دهنده‌ی هوش مصنوعی نسل بعدی AMD نقطه‌ی عطف مهمی برای این شرکت به‌شمار می‌رود. آینده‌ی ای‌ام‌دی در بازار رقابتی هوش مصنوعی به‌شدت به موفقیت این محصول گره خورده است. در‌حالی‌که رقبایی همچون انویدیا برای حفظ جایگاه خود در این صنعت بسیار تلاش می‌کنند‌، AMD با معرفی نسل جدید محصولات هوش مصنوعی‌اش، قصد دارد تا بار‌دیگر رقابت تنگاتنگی را با این غول فناوری آغاز کند.

می‌توان گفت که تمرکز اصلی AMD در‌حال‌حاضر جلب توجه بازار به مجموعه‌ی گسترده‌ی محصولات هوش مصنوعی خود است. با ورود این محصولات جدید، تیم قرمز آماده است تا بار‌دیگر بر سر جایگاه نخست این بازار با انویدیا رقابت کند.

شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Instinct MI325X

همان‌طورکه گفتیم، با‌توجه‌به پیشرفت‌های چشمگیر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴، انتظار می‌رود AMD شتاب‌دهنده‌ی هوش مصنوعی نسل بعدی خود با نام Instinct MI325X را رونمایی کند. این تراشه که به‌عنوان پیشرفته‌ترین محصول در خانواده‌ی MI300 شناخته می‌شود، قرار است با ویژگی‌های بی‌نظیرش بازار را متحول کند.

شتاب‌دهنده هوش مصنوعی نسل بعدی Instinct MI325X

MI325X با بهره‌گیری از حداکثر ۲۸۸ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی HBM3E و پهنای باند خیره‌کننده‌ی ۶ ترابایت‌بر‌ثانیه، توان پردازشی فراوانی ارائه می‌دهد. افزایش درخورتوجه قابلیت‌های محاسباتی FP16 و FP8، امکان پشتیبانی از مدل‌های هوش مصنوعی دو برابر بزرگ‌تر در هر سرور را فراهم کرده است. این ویژگی‌ها MI325X را به محصولی ایدئال تبدیل می‌کند که میان نسل کنونی MI300 و نسل آینده‌ی MI400 قرار می‌گیرد.

نسل پنجم پردازنده‌های سرور EPYC

در‌ادامه، انتظار می‌رود ای‌ام‌دی نسل پنجم پردازنده‌های سرور EPYC خود را نیز رونمایی کند. این نسل جدید در دو پیکربندی متفاوت عرضه خواهد شد:

  • طراحی‌های ۱۲۸ هسته‌ای مبتنی‌بر معماری Zen 5 (با لیتوگرافی ۴ نانومتری)
  • طراحی‌های قدرتمندتر ۱۹۲ هسته‌ای مبتنی‌بر معماری Zen 5C (با لیتوگرافی ۳ نانومتری).

نسل پنجم پردازنده‌های سرور EPYC

علاوه‌بر‌این، AMD ممکن است با معرفی سری Ryzen AI PRO 300، انتظارات را برآورده کند و گامی دیگر به‌سمت نسل آینده‌ی پردازنده‌های گرافیکی خود با نام‌های Strix Halo و Krackan Point بردارد. پیش‌از‌این، چندین SKU با برندینگ Ryzen AI PRO 300 مشاهده شده است.

باتوجه‌به برنامه‌ریزی AMD برای عرضه‌ی APUهای نسل آینده مانند Krackan Point در CES 2025، معرفی SKUهای Ryzen AI PRO 300 می‌تواند اقدامی هوشمندانه برای تسریع پیشرفت در حوزه‌ی هوش مصنوعی باشد. با‌این‌حال، هنوز جزئیات دقیقی در این زمینه منتشر نشده است.

بسیار هیجان‌انگیز است که ببینیم ای‌ام‌دی در رویداد Advancing AI چه دستاوردهایی را معرفی خواهد کرد. بااین‌حال، همچنان بر این باوریم که تیم قرمز شگفتانه‌های بزرگی برای بازار هوش مصنوعی در چنته دارد. با‌توجه‌به شایعات، رونمایی خط تولید Instinct MI400 نسل بعدی در سال آینده، قطعاً تصویری کامل‌تر از آینده‌ی هوش مصنوعی AMD را برای ما ترسیم خواهد کرد.

نوشته رویداد Advancing AI شرکت AMD در ۱۹ مهر برگزار می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow