رکورد مسافت طی شده با موتورسیکلت در ۲۴ ساعت شکست

یک رکورد جهانی جدید در کتاب گینس ثبت شده است که طی بیشترین مسافت در طول ۲۴ ساعت با موتورسیکلت می‌باشد. به‌ گزارش تک‌ناک، این دستاورد نمونه‌ای از استقامت و توانایی‌های بی‌نظیر در دنیای موتورسواری است و نشان‌دهنده پیشرفت‌های فنی و ورزشی در این زمینه می‌باشد. رکورد جهانی گینس برای بیشترین مسافت طی شده با... نوشته رکورد مسافت طی شده با موتورسیکلت در ۲۴ ساعت شکست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
رکورد مسافت طی شده با موتورسیکلت در ۲۴ ساعت شکست

یک رکورد جهانی جدید در کتاب گینس ثبت شده است که طی بیشترین مسافت در طول ۲۴ ساعت با موتورسیکلت می‌باشد.

به‌ گزارش تک‌ناک، این دستاورد نمونه‌ای از استقامت و توانایی‌های بی‌نظیر در دنیای موتورسواری است و نشان‌دهنده پیشرفت‌های فنی و ورزشی در این زمینه می‌باشد.

رکورد جهانی گینس برای بیشترین مسافت طی شده با یک موتورسیکلت در 24 ساعت، در تاریخ‌ 9 جولای 2024 به ایوان سروانتس اسپانیایی اختصاص داده شد، که رکورد قدیمی را با بیش از 600 کیلومتر شکست، در حالی که میانگین سرعت او 167.79 کیلومتر در ساعت بود.

سروانتس که تاکنون پنج بار قهرمان جهان شده است و سفیر جهانی تریومف می‌باشد، 4012.53 کیلومتر  را با موتور Triumph Tiger 1200 GT Explorer طی کرد و رکورد قبلی جهانی 3406 کیلومتر را که توسط کارل ریس آمریکایی در 26 فوریه 2017 ثبت شده بود، شکست. ریس رکورد معروف Cannonball از لس‌آنجلس تا نیویورک را نیز از سال 2015 تا 2019 را در اختیار داشت.

در حالی که ریس رکورد سال 2017 خود را با تنها چهار ساعت خواب در مدت 24 ساعت به ثبت رساند، سروانتس برای کسب عنوان قهرمانی هیچ استراحتی انجام نداد.

رکورد گینس مسافت 24 ساعته موتورسیکلت زده شد

موتوری که برای ثبت رکورد جهانی گینس به کار گرفته شد به طور تصادفی از خط تولید کارخانه Triumph’s Hinckley در انگلستان انتخاب گردید. به غیر از موتورسواری و انجام خدمات اولیه قبل از مسابقه، هیچ تغییر دیگری در وسیله نقلیه ایجاد نشد.

موتور این مسابقه فقط به یک تعویض لاستیک برنامه‌ریزی شده در نیمه راه نیاز داشت و لاستیک‌های قبلی با لاستیک‌های متزلر تورنس تعویض شدند که دوام آنها در این مسابقه بسیار بالا بود.

رکورد جدیدی برای موتورسیکلت در گینس ثبت شد

رکورد جهانی در رینگ سرعت بالا در مرکز فنی ناردو در ایتالیا به ثبت رسید، جایی که سروانتس نه تنها رکورد قدیمی را شکست، بلکه آن را در حدود پنج ساعت باقی مانده به پایان رساند. کل مسافتی که او طی کرد بیشتر از فاصله لس‌آنجلس تا نیویورک است.

سروانتس علاوه بر این که پنج بار قهرمان جهان شده است، 21 قهرمانی اسپانیایی اندرو و پنج قهرمانی موتور کراس اسپانیا را در کارنامه خود دارد. او همچنین در مسابقاتی مانند Baja Aragón، 1000 Dunas Raid و Basella Maxi-Trail Race برتر بوده است.

سروانتس در جولای 2021 به عنوان یکی از سفیران آفرود تریومف انتخاب شد و به توسعه خط بعدی دوچرخه‌های اندرو و موتورکراس کمک کرد.

او از نزدیک با پروفسور اندرو باگشاو از دانشگاه بیرمنگام همکاری کرد تا برنامه غذایی و خواب خود را قبل از ثبت رکورد به درستی تنظیم کند. سروانتس حتی از Tiger 1200 Rally Pro خود در راستای آماده شدن برای این رکورد شاهکار استفاده کرد. اما مشخص است که هیچ مقدار تمرینی نمی‌تواند به طور کامل فرد را برای 24 ساعت بدون خواب و سواری با سرعت بالا آماده کند.رکورد جدید مسافت 24 ساعته موتورسیکلت در گینس ثبت شد

سروانتس در این باره گفت:

«24 ساعت متوالی موتورسواری آسان نیست، اما در نهایت، رکورد با این موتور شگفت‌انگیز متعلق به من است.»

آن‌طور که مشخص است او حتی موتور را با دست چپ خود کنترل نمی‌کرد تا سفتی و فشار فیزیکی را کاهش و به سمت راست بدنش اجازه بهبودی بدهد.

سروانتس در مجموع 317 دور از مدار را طی کرد، که طول هر دور 12.649 کیلومتر بود. او به سرعت بیش از 200 کیلومتر در ساعت رسید و در مجموع 520 لیتر سوخت در این مسابقه مصرف کرد. در کل دوره زمانی 24 ساعته، او تنها 18 پیت استاپ انجام داد.

از سال 2009 که عمر المماری از عمان اولین فردی بود که رکورد جهانی گینس را در این رده به ثبت رساند، همه چیز به معنای واقعی کلمه بسیار پیشرفت کرده است. او در مجموع 2062 کیلومتر را با سرعت متوسط ​​94.1 کیلومتر در ساعت با هوندا CBR 1100 خود طی کرد.

منبع: رکوردهای جهانی گینس

نوشته رکورد مسافت طی شده با موتورسیکلت در ۲۴ ساعت شکست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow