تشخیص بیماری از روی زبان توسط هوش مصنوعی

محققان با تلفیق یک روش قدیمی تشخیصی با یادگیری ماشینی مدرن، سیستم هوش مصنوعی (AI) قابل توجهی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها را تنها با نگاه کردن به زبان شما آشکار کند. به‌ گزارش تک‌ناک، این هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل تغییرات رنگ، بافت و دیگر خصوصیات زبان، قادر است... نوشته تشخیص بیماری از روی زبان توسط هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  0
تشخیص بیماری از روی زبان توسط هوش مصنوعی

محققان با تلفیق یک روش قدیمی تشخیصی با یادگیری ماشینی مدرن، سیستم هوش مصنوعی (AI) قابل توجهی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها را تنها با نگاه کردن به زبان شما آشکار کند.

به‌ گزارش تک‌ناک، این هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل تغییرات رنگ، بافت و دیگر خصوصیات زبان، قادر است برخی شرایط سلامتی را شناسایی کند، که می‌تواند به پزشکان در تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر بیماری‌ها کمک نماید. آزمایش این سیستم دقت کامل به نسبت زیاد آن را نشان داد.

هزاران سال است که پزشکان در معاینه خود زبان بیمار را بررسی می‌کنند، چرا که رنگ و وضعیت زبان شما در واقع می‌تواند گزینه‌های زیادی را در مورد آنچه در باقی بدن شما می‌گذرد، نشان دهد.

در حالی که به نظر می‌رسد این تکنیک در طب غربی در قرن هفدهم مطرح شده، اما در واقع از حدود سال 1115 در طب سنتی چینی استفاده شده است.

با درک ارزش بررسی زبان بیمار، محققان عراقی و دانشگاه استرالیای جنوبی تصمیم گرفتند ببینند که آیا می‌توانند موارد را کمی استاندارد کنند و دقت بیشتری را در این عمل به ارمغان آورند.

تشخیص بیماری از روی زبان توسط هوش مصنوعی امکان‌پذیر است

آنها یک سیستم یادگیری ماشینی را روی 5260 تصویر از زبان افراد مختلف آموزش دادند، که در شرایط نوری مختلف گرفته شده بودند. همچنین آنها مجموعه‌ای از تصاویر را از افراد مبتلا به بیماری‌های شناخته شده از جمله آسم، دیابت و کم‌خونی به آن ارائه کردند.

سپس آنها سیستم را با قرار دادن دوربینی در فاصله 20 سانتی‌متری از زبان بیمار آزمایش کردند و از سیستم خواستند تا تشخیص خود را ارائه دهد. تشخیص این سیستم هوش مصنوعی در 98 درصد مواقع درست بود و نتایج خود را در زمان واقعی ارائه کرد.

علی الناجی که این مطالعه را رهبری می‌کرد، گفت: «رنگ، شکل و ضخامت زبان می‌تواند وضعیت سلامتی فرد را نشان دهد. به طور معمول، افراد مبتلا به دیابت زبان زرد دارند؛ بیماران سرطانی دارای زبانی ارغوانی با پوشش ضخیم چرب هستند؛ همچنین بیماران مبتلا به سکته مغزی حاد با زبان قرمز غیرمعمول به پزشک مراجعه می‌کنند. زبان سفید می‌تواند نشان دهنده کم‌خونی باشد. افراد مبتلا به موارد شدید COVID-19 به احتمال زیاد زبان قرمز تیره دارند و زبان نیلی یا بنفش نشان‌دهنده مشکلات عروقی و گوارشی یا آسم است.»

وی تصریح کرد: «یک زبان سالم باید متقارن و کم و بیش صورتی روشن باشد و داشتن یک پوشش سفید اشکالی ندارد. در جمعیت‌های مدیترانه‌ای، آسیایی و آفریقایی، زبان سالم ممکن است کمی مایل به ارغوانی یا قهوه‌ای باشد. هر موردی خارج از این چارچوب باشد، باید توسط پزشک بررسی شود.»

الناجی اعلام کرد: «این فناوری می‌تواند به راحتی در گوشی‌های هوشمند به کار برود.»

وی تأکید کرد: «چنین سیستمی می‌تواند به عنوان راهی برای غربالگری مواردی مانند کووید استفاده شود، چرا که یک مطالعه در سال 2022 در اوکراین نشان داد که 99 درصد افراد که علائم ویروس کرونا در آنها شدید بود، زبانی با رنگ قرمز تیره داشتند.»

نوشته تشخیص بیماری از روی زبان توسط هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow