ساخت بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان در مراکش

معماران شرکت Oualalou + Choi در حال طراحی و ساخت بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان در مراکش هستند، که به شکل یک چادر بزرگ است. به گزارش تک‌ناک، این استادیوم جدید خارق‌العاده که Grand Stade Hassan II نام دارد، در نزدیکی کازابلانکا مراکش واقع شده است. استادیوم Grand Stade Hassan II، یک سازه معماری شگفت‌انگیز است... نوشته ساخت بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان در مراکش اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  3
ساخت بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان در مراکش

معماران شرکت Oualalou + Choi در حال طراحی و ساخت بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان در مراکش هستند، که به شکل یک چادر بزرگ است.

به گزارش تک‌ناک، این استادیوم جدید خارق‌العاده که Grand Stade Hassan II نام دارد، در نزدیکی کازابلانکا مراکش واقع شده است.

استادیوم Grand Stade Hassan II، یک سازه معماری شگفت‌انگیز است که عناصر مدرن طراحی را با زیبایی‌های سنتی مراکشی ترکیب می‌کند.

این استادیوم نه تنها یک مکان ورزشی است، بلکه به عنوان نمادی فرهنگی نیز عمل می‌کند تا میراث غنی و آرمان‌های معاصر کشور را انعکاس دهد.

بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان در مراکش ساخته می شود

استادیوم Grand Stade Hassan II برای میزبانی مشترک مراکش از رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2030 به همراه پرتغال و اسپانیا ساخته شده است.

این ساختمان با یادآوری استادیوم الهام گرفته از بادیه‌نشینان قطر، از یک گردهمایی سنتی مراکشی معروف به موسم الهام گرفته است.

این ورزشگاه گنجایش 115000 ورزشکار را خواهد داشت که آن را به بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان تبدیل می‌کند.

در واقع این استادیوم بزرگ‌تر از ظرفیت رسمی بزرگ‌ترین استادیوم ورزشی در ایالات متحده خواهد بود، که گنجایش 107601 تماشاگر را دارد.

طراحی چادر مانند آن دارای یک شبکه بیرونی آلومینیومی است، که به تماشاگران سایه می‌اندازد و امکان تهویه را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، محوطه‌سازی یک تمرکز کلیدی خواهد بود و حلقه 32 پلکانی آن دروازه‌هایی با فضای سرسبز ایجاد می‌کند، که روی سکوهای مرتفع قرار گرفته‌اند.

همچنین تعدادی باغ گیاه‌شناسی در این استادیوم وجود خواهد داشت و به عنوان خانه دو باشگاه فوتبال محلی عمل خواهد کرد.

مراکش در حال ساخت بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان است

Tarik Oualalou، مدیر طراحی و شریک مؤسس Oualalou + Choi و معمار اصلی پروژه اعلام کرد: «Grand Stade Hassan II به طور عمیق ریشه در فرهنگ، سنت‌ها و آرمان‌های مراکش دارد. طراحی این سازه در چهره‌های باستانی و اولیه مراکش دیده می‌شود، که از قبیل موسم، چادر و باغ، همچنین توپوگرافی و مناظر مراکش است.»

وی تصریح کرد: «این استادیوم یک فضای سخاوتمندانه را تداعی می‌نماید که به روی جهانیان باز است و به طبیعتی که از آن محافظت می‌کند نیز احترام می‌گذارد.»

Tarik Oualalou تأکید کرد: «استادیوم Grand Stade Hassan II کازابلانکا تجسم سنت بزرگ مهمان‌نوازی مراکشی است.»

بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان در مراکش در دست ساخت است

آماد‌ه‌سازی برای شروع ساخت و ساز این استادیوم اکنون در زمینی به مساحت 100 هکتار (247 جریب) در شهر ال منصوریه، نزدیک کازابلانکا در حال انجام است.

هنوز اطلاعاتی در مورد زمان تکمیل این استادیوم در دسترس نیست، اما به طور قطع تا سال 2030 به پایان خواهد رسید.

 

نوشته ساخت بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان در مراکش اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow