ساخت ربات بسیار دقیقی که می‌تواند پوست میوه را بکند

محققان موسسه فناوری ام آی تی ربات جدیدی را توسعه دادند که به قدری دقیق است که می‌تواند میوه را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر پوست آن را بگیرد. همچنین این ربات می‌تواند در دیگر کارهای آشپزخانه نیز مورد استفاده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ام […] منبع خبر ساخت ربات بسیار دقیقی که می‌تواند پوست میوه را بکند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  2
ساخت ربات بسیار دقیقی که می‌تواند پوست میوه را بکند

محققان موسسه فناوری ام آی تی ربات جدیدی را توسعه دادند که به قدری دقیق است که می‌تواند میوه را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر پوست آن را بگیرد. همچنین این ربات می‌تواند در دیگر کارهای آشپزخانه نیز مورد استفاده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ام آی تی ربات دقیقی برای انجام انواع کارهای آشپزخانه از قبیل پوست کندن صیفی جات ساختند. در ویدیویی که در مورد کارکرد این ربات منتشر شده آن را در حال پوست کندن کدو نشان می‌دهد. این سیستم رباتیک قادر است از انگشتان خود برای نگهداری میوه و صیفی جات استفاده کرده و به طور همزمان از دست دیگر برای پوست گیری آنها بهره ببرد. مطالعات اخیر محققان در زمینه رباتیک باعث شده تا پیشرفت قابل توجهی در زمینه اصلاح مشکلات از قبیل دستکاری ماهرانه ایجاد شود.

در این مطالعه محققان توانستند با استفاده از دستکاری ماهرانه به شکلی محدود برای لایه برداری و پوست کردن مواد غذایی استفاده کنند. لایه برداری غذا با محدودیت‌های مختلفی از قبیل جهت‌گیری‌های مختلف، نیاز به دست برای نگه داشتن جسم به شکل ایمن و لایه برداری آن همراه است. محققان می‌گویند سیستم ساخته شده می تواند به یادگیری کنترل کننده و جهت‌گیری مجدد پرداخته و با استفاده از آن کار لایه‌برداری را به آسانی انجام دهد.

انسان‌ها برای پوست کردن سیب زمینی آن را در یک دست گرفته و با دست دیگر پوست آن را جدا می‌کنند. دستی که نگهدارنده سیب زمینی است باید پس از پوست کردن قسمتی از آن سیب زمینی را در دست چرخانده و قسمتی که هنوز پوست دارد را نشان دهد. این چرخش تا زمان پوست کردن کامل سیب زمینی ادامه پیدا می‌کند.

محققان در مورد ربات جدید می‌گویند: ما در این سیستم رباتیک نشان دادیم که می‌توان صیفی جات مختلف را با کمک دست به گونه‌ای تغییر جهت داد که پوست آنها با استفاده از دست دیگر قابل جداسازی باشد. سیستم دستکاری ماهرانه اکنون روی بازوی ربات فرانکا با هدف تغییر جهت دادن مواد غذایی و لایه برداری استفاده شد. بازوی دیگر نیز توانست از گیره برای گرفتن یک پوست کن و جدا کردن پوست ماده غذایی استفاده کند.

منبع خبر ساخت ربات بسیار دقیقی که می‌تواند پوست میوه را بکند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow