سیستم‌های خنک کننده جدید می‌توانند مصرف انرژی در مراکز داده را کاهش دهند

افزایش استفاده از هوش مصنوعی و کاربردهای متنوع آن در زندگی باعث شده تقاضا برای مراکز داده افزایش پیدا کند. در عین حال سیستم‌های خنک کنندگی کم مصرف می‌توانند بیش از گذشته برای مراکز داده مورد استفاده باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از موضوعات داغ مربوط به فناوری، هوش مصنوعی […] منبع خبر سیستم‌های خنک کننده جدید می‌توانند مصرف انرژی در مراکز داده را کاهش دهند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  2
سیستم‌های خنک کننده جدید می‌توانند مصرف انرژی در مراکز داده را کاهش دهند

افزایش استفاده از هوش مصنوعی و کاربردهای متنوع آن در زندگی باعث شده تقاضا برای مراکز داده افزایش پیدا کند. در عین حال سیستم‌های خنک کنندگی کم مصرف می‌توانند بیش از گذشته برای مراکز داده مورد استفاده باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از موضوعات داغ مربوط به فناوری، هوش مصنوعی است. این قابلیت باعث شده تو از مراکز داده استفاده‌های بیشتری شود. مراکز داده مربوط به سیستم‌های هوش مصنوعی دمای بسیار زیادی تولید می‌کند و انرژی بسیار زیادی نیز برای خنک‌سازی آنها نیاز است. همزمان با گسترش کامپیوترها و ابزارهای مبتنی بر این فناوری مشکل خنک‌سازی نیز شدیدتر شده است. چون وو پارک از استادان مهندسی مکانیک و محقق هوافضا در دانشگاه میزوری نسخه جدیدی از سیستم‌های خنک‌کاری را طراحی کرده و معتقد است این نسل جدید از سیستم‌ها می‌تواند با کاهش شدید مصرف انرژی در مراکز داده همراه باشد.

به عقیده پارک خنکسازی و تولید چیپ دو مبحث متصل و کاملا مرتبط با یکدیگر هستند. زیرا بدون وجود یک سیستم خنک‌کاری مناسب امکان کارایی اجزای سیستم به خوبی وجود نخواهد داشت. همچنین مراکز داده با مصرف انرژی کمتر کلید آینده هوش مصنوعی محسوب می‌شوند.

پارک به همراه تیم تحقیقاتی خود یک سیستم خنک‌کاری ۲ فازی توسعه داده است که می‌تواند گرما را به صورت کارآمد و با کمک تغییر فاز از مبدا پراکنده کند. در این روش از طریق تبخیر یک مایع درون لایه نازک و متخلخل امکان خنکسازی ایجاد می‌شود. در این سیستم می‌توان به صورت منفعل و بدون مصرف انرژی میزان نیاز به خنک کاری را کمتر کرد. به گفته پارک این مایع می‌تواند در جهات مختلف حرکت کرده و سپس روی یک سطح فلزی نازک بخار شود. با کمک این سطح از جوشش می‌توان به سیستم جدیدی از انتقال گرمای کارآمد و در عین حال دارای مقاومت حرارتی پایین رسید.

منبع خبر سیستم‌های خنک کننده جدید می‌توانند مصرف انرژی در مراکز داده را کاهش دهند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow