شناسایی بخشی از مغز که در زمان بیداری چرت می‌زند

محققان برای نخستین بار در پژوهش‌های خود دریافتند بخشی از مغز وجود دارد که در زمان بیداری خاموش بوده و دچار چرت‌های میکروثانیه ای می‌شود. این ناحیه کوچک از مغز در زمانی که خواب هستیم مجدداً بیدار است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان برای نخستین بار موفق به کشف ناحیه کوچکی […] منبع خبر شناسایی بخشی از مغز که در زمان بیداری چرت می‌زند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۳۱ تیر , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  1
شناسایی بخشی از مغز که در زمان بیداری چرت می‌زند

محققان برای نخستین بار در پژوهش‌های خود دریافتند بخشی از مغز وجود دارد که در زمان بیداری خاموش بوده و دچار چرت‌های میکروثانیه ای می‌شود. این ناحیه کوچک از مغز در زمانی که خواب هستیم مجدداً بیدار است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان برای نخستین بار موفق به کشف ناحیه کوچکی از مغز شدند که در زمان بیداری دچار چرت ثانیه‌ای شده و در زمان خواب بیدار است. به گفته محققان یافته‌های جدید آنان می‌تواند در درمان بیماری‌های عصبی یا اختلالات مربوط به خواب موثر باشد. طبق گزارش‌های منتشر شده محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس اخیراً طی همکاری با دانشگاه کالیفرنیا سانتا کروز دریافتند ناحیه کوچکی از مغز به طور ناگهانی و تنها در طول چند میکروثانیه و در زمان بیداری خاموش می‌شود. محققان از طریق بررسی امواج مغزی در این ناحیه از مغز به این داده‌ها دست پیدا کردند. همین ناحیه در زمان خواب به طور ناگهانی فعال می‌شود.

این مطالعه ۴ ساله همراه با جمع آوری حجم عظیمی از داده‌های الکتروفیزیولوژی بوده است. پژوهشگران تلاش کردند تا امواج مغزی را در ۱۰ ناحیه مختلف از مغز موش‌ها ثبت کرده و فعالیت مربوط به نورون‌ها را در گروه‌های کوچک در مقیاس میکروثانیه ردیابی کنند. سپس از یک شبکه عصبی مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌های عظیم جمع آوری شده استفاده کردند که در نهایت الگوها و ناهنجاری‌های میکرو ثانیه‌ای از یکدیگر تفکیک شدند.

دانشمندان با کمک یادگیری ماشینی به بررسی داده‌های فعالیت بخش‌های مختلف مغز طی بازه‌های میلی ثانیه پرداختند. این بررسی مشخص کرد چند نورون در یک ناحیه بر خلاف دیگر بخش‌ها فعالیت می‌کنند.  نرخ فعالیت در این قسمت کوچک مغز در زمان خواب حالت سوسو زدن یا فلیکر دارد. سپس در زمان بیداری در این ناحیه چند نورون شناسایی شده به حالت خواب درآمده و فعالیت خود را متوقف می‌کنند. محققان در تلاش‌های بعدی سعی دارند بفهمند آیا این تغییر در نورون‌ها می‌تواند واکنش فیزیکی در این بازه زمانی اندک را به دنبال داشته باشد یا خیر.

منبع خبر شناسایی بخشی از مغز که در زمان بیداری چرت می‌زند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow