سامسونگ تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ را معرفی کرد

سامسونگ جدیدترین چیپ میان‌رده خود، اگزینوس ۱۵۸۰ را معرفی کرد. گلکسی A56 احتمالاً از این چیپ استفاده خواهد کرد. به‌گزارش تک‌ناک، پردازنده‌های میان‌رده اگزینوس سامسونگ در گذشته هرگز نتوانسته بودند به‌عنوان پیشرو در کلاس خود شناخته شوند. حالا سامسونگ با معرفی تراشه جدید اگزینوس ۱۵۸۰ که به‌تازگی در وب‌سایت Samsung Semiconductor فهرست شده، به‌نظر می‌رسد […] نوشته سامسونگ تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ آبان , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  1
سامسونگ تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ را معرفی کرد

سامسونگ جدیدترین چیپ میان‌رده خود، اگزینوس ۱۵۸۰ را معرفی کرد. گلکسی A56 احتمالاً از این چیپ استفاده خواهد کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، پردازنده‌های میان‌رده اگزینوس سامسونگ در گذشته هرگز نتوانسته بودند به‌عنوان پیشرو در کلاس خود شناخته شوند. حالا سامسونگ با معرفی تراشه جدید اگزینوس ۱۵۸۰ که به‌تازگی در وب‌سایت Samsung Semiconductor فهرست شده، به‌نظر می‌رسد قصد دارد این روند را تغییر دهد. این تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده و می‌تواند ارتقای عملکردی بزرگ برای گوشی‌های میان‌رده این شرکت فراهم آورد.

اندروید‌ اتوریتی می‌نویسد که این تراشه جدید از یک CPU سه‌خوشه‌ای بهره می‌برد که شامل یک هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲/۹ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱/۹۵ گیگاهرتز است. این تغییرات درمقایسه‌با پردازنده اگزینوس ۱۴۸۰ که از چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 استفاده می‌کرد، پیشرفتی بزرگ محسوب می‌شود.

یکی از ارتقاهای مهم در این تراشه، GPU جدید AMD Xclipse 540 است که به‌گفته سامسونگ، ۳۷ درصد سریع‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند و با همان میزان مصرف انرژی، ۲۰ درصد عملکرد بهتری دارد. این بهبودها عمدتاً به‌دلیل استفاده از دو واحد پردازش Work Group به‌جای یک واحد، افزایش حافظه کش GL2 و دو‌برابر شدن میزان پردازش FMA/texture unit است.

تراشه جدید سامسونگ Exynos 1580

ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگر

علاوه‌بر بهبودهای پردازشی، تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ به NPU با توان پردازشی ۱۴/۷ تاپس مجهز است. این میزان برابر با توان NPU به‌کاررفته در اگزینوس ۱۴۸۰ است که نشان می‌دهد قابلیت‌های هوش مصنوعی این تراشه جدید تغییر زیادی نکرده است.

از دیگر ویژگی‌های جدید این تراشه می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث ۵/۴ و بهبود کاهش نویز در عکاسی و فیلم‌برداری اشاره کرد. در سایر بخش‌ها، اگزینوس ۱۵۸۰ و ۱۴۸۰ ویژگی‌های مشابهی از‌جمله مودم 5G با سرعت دانلود حداکثر ۵/۱۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه، پشتیبانی از Wi-Fi 6E، قابلیت عکس‌برداری تا ۲۰۰ مگاپیکسل، ضبط ویدئو 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه و پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 144Hz در وضوح FHD+ دارند.

سامسونگ هنوز به‌طور رسمی اطلاعاتی درباره زمان عرضه این تراشه اعلام نکرده است. بااین‌حال، با‌توجه‌به اینکه اگزینوس ۱۴۸۰ در مدل گلکسی A55 5G استفاده شده بود، احتمال می‌رود که اگزینوس ۱۵۸۰ نیز در مدل گلکسی A56 به‌کار گرفته شود.

نوشته سامسونگ تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow