سامسونگ تولید انبوه حافظه HBM4 را در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌کند

سامسونگ در تلاش است تا با تولید حافظه HBM4 در سال ۲۰۲۵، جایگاهش را در بازار حافظه‌های پرسرعت تقویت و با استفاده از لیتوگرافی ۴ و ۱۰ نانومتری DRAM، محصولی رقابتی با SK hynix تولید کند. به‌گزارش تک‌ناک، سامسونگ به‌دنبال کسب جایگاه برتر در بازار حافظه‌ HBM4 است؛ زیرا غول فناوری کره‌ای قصد دارد تا... نوشته سامسونگ تولید انبوه حافظه HBM4 را در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  4
سامسونگ تولید انبوه حافظه HBM4 را در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌کند

سامسونگ در تلاش است تا با تولید حافظه HBM4 در سال ۲۰۲۵، جایگاهش را در بازار حافظه‌های پرسرعت تقویت و با استفاده از لیتوگرافی ۴ و ۱۰ نانومتری DRAM، محصولی رقابتی با SK hynix تولید کند.

به‌گزارش تک‌ناک، سامسونگ به‌دنبال کسب جایگاه برتر در بازار حافظه‌ HBM4 است؛ زیرا غول فناوری کره‌ای قصد دارد تا پایان سال جاری، این فناوری پیشرفته را تولید کند. صنعت HBM تحت‌تأثیر هیاهوی هوش مصنوعی به‌سرعت در حال رشد است. این امر شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اس کی هاینیکس را بر آن داشته است تا محصولات HBM خود را برای پاسخ به نیاز فعلی بازار توسعه دهند.

Wccftech می‌نویسد که تاکنون اطلاعات چندانی درباره‌ی حافظه HBM4 سامسونگ منتشر نشده بود؛ جز اینکه کره‌ای‌ها در حال توسعه‌ی آن هستند. بااین‌حال، گزارش جدیدی از The Elec جزئیات بیشتری از این محصول را فاش و ادعا می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۵ آماده‌ی تولید انبوه خواهد بود.

گزارش شده است که سامسونگ کار روی حافظه HBM4 را آغاز کرده است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۴ به مراحل تولید نهایی برسد. تولید نهایی معمولاً بدین‌معنی است که طراحی و روش‌های تولید محصولی خاص نهایی شده است؛ بنابراین با‌توجه‌به این موضوع، می‌توانیم نتیجه بگیریم که حافظه HBM4 سامسونگ قرار است سال آینده در بازارها عرضه شود.

انتظار می‌رود حافظه HBM4 سامسونگ به‌زودی به مراحل نمونه‌سازی محصول نیز برسد. اگرچه هنوز مشتریان قطعی این محصول مشخص نشده‌اند، احتمالاً شرکت‌هایی مانند انویدیا و ای‌ام‌دی در صدر فهرست خریداران قرار گیرند.

HBM4 سامسونگ

سامسونگ با بهره‌گیری از رویکردی نوآورانه، در تولید حافظه HBM4 از تلفیقی از تراشه‌های منطقی و نیمه‌رسانا و پیشرفته‌ترین فناوری‌های تولید خود، از‌جمله لیتوگرافی ۴ و نانومتری ۱۰ نانومتری DRAM نسل ششم 1c بهره خواهد برد.

بااین‌حال، رقابت در این حوزه بسیار شدید است؛ چرا‌که اس کی هاینیکس نیز تصمیم گرفته است تا از DRAM 1c استفاده کند. این رقابت تنگاتنگ به تولید محصولات با‌کیفیت‌تر و عملکرد بهتر برای مصرف‌کنندگان منجر خواهد شد.

با‌توجه‌به اینکه انتظار می‌رود حافظه HBM4 در محصولات نسل بعدی هوش مصنوعی مانند معماری روبین از انویدیا و خط تولید MI400 ای‌ام‌دی ادغام شود، قرار است نقش بسیار مهمی در آینده‌ی بازارهای محاسباتی ایفا کند.

بااین‌همه، سؤال مهم این است که کدام‌یک از دو شرکت سامسونگ یا اس کی هاینیکس توجه بازارها را به خود جلب خواهد کرد؟ این پرسشی است که پاسخ آن را فقط زمان مشخص خواهد کرد.

نوشته سامسونگ تولید انبوه حافظه HBM4 را در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow