سرعت باورنکردنی ویندوز ۱۱ 24H2 روی کامپیوترهای پشتیبانی‌نشده

ویندوز ۱۱ با جدیدترین به‌روزرسانی خود، نسخه 24H2، حتی روی کامپیوترهایی که مایکروسافت دیگر از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند، عملکرد بسیار بهتری پیدا کرده است. به‌گزارش تک‌ناک، الزامات سخت‌افزاری دست‌وپاگیر ویندوز ۱۱، از‌جمله نیاز به تراشه‌ی TPM 2.0 و پردازنده‌های نسل جدید، با انتقادهای گسترده‌‌ی کاربران روبه‌رو شده است. اگرچه مایکروسافت بر بهینه‌سازی عملکرد ویندوز ۱۱ […] نوشته سرعت باورنکردنی ویندوز ۱۱ 24H2 روی کامپیوترهای پشتیبانی‌نشده اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
سرعت باورنکردنی ویندوز ۱۱ 24H2 روی کامپیوترهای پشتیبانی‌نشده

ویندوز ۱۱ با جدیدترین به‌روزرسانی خود، نسخه 24H2، حتی روی کامپیوترهایی که مایکروسافت دیگر از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند، عملکرد بسیار بهتری پیدا کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، الزامات سخت‌افزاری دست‌وپاگیر ویندوز ۱۱، از‌جمله نیاز به تراشه‌ی TPM 2.0 و پردازنده‌های نسل جدید، با انتقادهای گسترده‌‌ی کاربران روبه‌رو شده است. اگرچه مایکروسافت بر بهینه‌سازی عملکرد ویندوز ۱۱ روی سخت‌افزارهای مختلف تأکید کرده بود، بسیاری از کاربران از عملکرد این سیستم‌عامل، به‌ویژه در‌مقایسه‌با نسخه‌های قبلی، رضایت چندانی نداشتند. در پاسخ به این انتقادها، تیم توسعه‌ی ویندوز اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ بر بهبود عملکرد کلی سیستم و روان‌ترشدن رابط کاربری تمرکز خواهد کرد.

نئووین می‌نویسد که با وجود ادعاهای مایکروسافت، بسیاری از کاربران همچنان از عملکرد ویندوز ۱۱، به‌ویژه در‌مقایسه‌با ویندوز ۱۰، ناراضی بودند. وب‌سایت نئووین نیز در آزمایش‌های خود روی سیستم‌هایی که به‌روزرسانی in-place و نصب تمیز ویندوز ۱۱ روی آن‌ها انجام شده بود، تفاوت عملکردی چندانی بین این دو سیستم‌عامل مشاهده نکرد.

به‌هرحال، آزمایش‌های نئووین روی سیستم‌های مجهز به سخت‌افزارهای روز نشان داد که عملکرد ویندوز ۱۱ مطلوب است. با‌این‌حال، یکی از کاربران در پلتفرم ردیت ادعا کرده است که به‌روزرسانی 24H2 ویندوز ۱۱ حتی روی پردازنده‌ی نسل قدیمی Celeron N2940 اینتل (از خانواده‌ی Bay Trail) که به‌طور رسمی از ویندوز ۱۱ پشتیبانی نمی‌کند، عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

سرعت باور نکردنی ویندوز ۱۱ 24H2

کاربری دیگر به نام Bambamito با آزمایش ویندوز ۱۱ و ۱۰ روی سیستمی با مشخصات نسبتاً ضعیف (پردازنده‌ی Bay Trail و ۴ گیگابایت رم) متوجه بهبود درخورتوجهی در عملکرد شده است. به‌گفته‌ی او، بازشدن برنامه‌ها سریع‌تر و پیمایش روان‌تر و پخش ویدئوها باکیفیت‌تر انجام می‌شود. این نتایج نشان می‌دهد که حتی روی سیستم‌های ضعیف‌تر نیز، ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 می‌تواند تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه دهد.

کاربران دیگری نیز تجربه‌ی مشابهی کسب کرده‌اند. کاربری به نام iamfromreallife می‌گوید:

ویندوز ۱۱ را چندین‌بار امتحان کردم و همیشه از سرعت کُند آن ناراضی بودم. به‌همین‌دلیل، همیشه به ویندوز ۱۰ برمی‌گشتم. بااین‌حال با آپدیت 24H2، ویندوز ۱۱ سرانجام سرعت موردانتظارم را پیدا کرده است. فقط انیمیشن تعویض دسکتاپ کمی کُند به‌نظر می‌رسد. به‌قدری از این نسخه راضی هستم که دیگر نیازی به ویندوز ۱۰ نمی‌بینم.

کاربر دیگری به نام irosemary تجربه‌ی خود را این‌گونه توصیف می‌کند:

نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ 24H2 را امتحان کردم و از سرعت و روان‌بودن آن بسیار شگفت‌زده شدم. احساس می‌کنم ویندوز ۱۱ بالاخره به پختگی رسیده است. حتی روی سیستم قدرتمند من، این نسخه از ویندوز بسیار روان‌تر از نسخه‌های قبلی کار می‌کند.

ادعاهای کاربران درباره‌ی بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ 24H2 روی سیستم‌های قدیمی در عین اهمیت داشتن، نیازمند تأیید بیشتر است. این در حالی است که مایکروسافت با اعمال محدودیت‌های سخت‌افزاری جدید، از‌جمله الزام به پشتیبانی از دستورالعمل‌های PopCnt و SSE4.2، سازگاری این نسخه را با سیستم‌های قدیمی‌تر محدود کرده است. باوجوداین، کاربران پردازنده‌های AMD می‌توانند با نصب جدیدترین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و درایورها، از مزایای بهبود عملکرد این نسخه بهره‌مند شوند.

نوشته سرعت باورنکردنی ویندوز ۱۱ 24H2 روی کامپیوترهای پشتیبانی‌نشده اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow