شایعه: سامسونگ شاید در تولید گلکسی S25 از پردازنده مدیاتک استفاده کند

سامسونگ با هدف کاهش هزینه‌های تولید و حفظ رقابت‌پذیری در بازار پرچم‌داران، احتمالاً در تولید برخی از مدل‌های سری گلکسی S25 از پردازنده‌های مدیاتک استفاده خواهد کرد. به‌گزارش تک‌ناک، شایعات اولیه حاکی از آن بود که تمام مدل‌های سری گلکسی S25 سامسونگ به پردازنده‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز خواهد شد. دراین‌میان، شایعات متناقضی […] نوشته شایعه: سامسونگ شاید در تولید گلکسی S25 از پردازنده مدیاتک استفاده کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  4
شایعه: سامسونگ شاید در تولید گلکسی S25 از پردازنده مدیاتک استفاده کند

سامسونگ با هدف کاهش هزینه‌های تولید و حفظ رقابت‌پذیری در بازار پرچم‌داران، احتمالاً در تولید برخی از مدل‌های سری گلکسی S25 از پردازنده‌های مدیاتک استفاده خواهد کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، شایعات اولیه حاکی از آن بود که تمام مدل‌های سری گلکسی S25 سامسونگ به پردازنده‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز خواهد شد. دراین‌میان، شایعات متناقضی مبنی‌بر استفاده از پردازنده‌ی اگزینوس ۲۵۰۰ در برخی مناطق نیز منتشر شد.

حالا شایعات جدید می‌گویند که سامسونگ احتمال دارد برای نخستین‌بار در ساخت پرچم‌داران خود از پردازنده‌های مدیاتک بهره‌ ببرد. طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، حداقل یکی از مدل‌های سری گلکسی S25 به تراشه‌های مدیاتک مجهز خواهد شد. این تصمیم می‌تواند تحولی بزرگ در استراتژی تأمین‌کننده‌ی پردازنده سامسونگ ایجاد کند.

بنابر گزارش‌ها، مدل پایه‌ی سری گلکسی S25 ممکن است به پردازنده‌ی دیمنسیتی مدیاتک مجهز شود. این انتخاب در پی موفقیت مشابه در سری گلکسی تب S10 صورت می‌گیرد که به‌عنوان اولین تجربه‌ی سامسونگ از استفاده از پردازنده‌های مدیاتک در محصولات پرچم‌دارش محسوب می‌شود.

سری گلکسی S25 از پردازنده‌های مدیاتک استفاده خواهد کرد.

سامسونگ عمدتاً به‌دلایل اقتصادی می‌خواهد از پردازنده‌ی مدیاتک در سری گلکسی S25 استفاده کند. بر‌اساس گزارش‌های اخیر، با وجود افزایش قیمت کلی پردازنده‌های پرچم‌دار، پردازنده‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ است. این اختلاف قیمت چشمگیر سامسونگ را به‌سمت استفاده از تراشه‌ی مدیاتک سوق داده است تا هزینه‌های تولید را کاهش دهد. یکی دیگر از دلایل سامسونگ برای استفاده از پردازنده‌ی مدیاتک در مدل استاندارد گلکسی S25 این است که مدل کوچک‌تر به‌اندازه‌ی مدل پلاس یا اولترا تقاضای زیادی ندارد.

نئووین می‌نویسد که این تصمیم سامسونگ در راستای استراتژی بلندمدت شرکت یادشده برای افزایش رقابت‌پذیری در بازار پررقابت گوشی‌های هوشمند اتخاذ می‌شود. با تطبیق نرم‌افزار با معماری جدید پردازنده، سامسونگ می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد و تجربه‌ی کاربری بهتری را برای کاربران فراهم کند.

علاوه‌بر‌این، پردازنده‌ی مدیاتک دایمنسیتی ۹۴۰۰ از همان لیتوگرافی ۴ نانومتری بهره می‌برد که در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ یا اسنپدراگون ۸ الیت نیز استفاده شده است. این شباهت در فرایند تولید نشان‌دهنده‌ی قابلیت‌های عملکردی بسیار نزدیک این دو پردازنده است. ناگفته نماند که استفاده از هسته‌ی مرکزی Cortex-X925 با فرکانس ۳/۶ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Immortalis G925 در دیمنسیتی  ۹۴۰۰، به این پردازنده توانایی ارائه‌ی تجربه‌ی بازی بسیار روان را می‌دهد.

نوشته شایعه: سامسونگ شاید در تولید گلکسی S25 از پردازنده مدیاتک استفاده کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow